Prin Administraţia Imobiliară Oradea (AIO), Primăria vrea să amenajeze un nou parc în Şanţul Cetăţii, în acest an. Botezat deja Parcul Arena, acesta ar avea o suprafață de 1,4 ha și va fi amenajat în șanțul Cetății, pe partea dinspre strada Griviței. Ni se transmite că parcul va avea o suprafață amenajată cu gazon de peste 5000 mp. De asemenea, vor fi amenajate suprafețe cu gard viu, cu arbuști, se vor amenaja alei pietonale cu pietriș și piatră cubică.
Manej în parc
Dispar terenurile de baschet amenajate în prezent în acel spaţiu. Aşadar, Parcul Arena nu are în proiect spaţii pentru activităţi sportive destinate oamenilor! În schimb, are prevăzut şi un țarc circular pentru manej, care va permite organizarea de activități interactiv-educative și sportive cu cai, ponei, expoziție cu animale de companie, expoziții demonstrative.
Prevăzut ca un spaţiu cu funcţii multiple, Parcul Arena va putea fi folosit atât ca parc urban de recreere, cât şi pentru organizarea unor evenimente de tip „Serbările Cetăţii”.
În proiect figurează un pod-belvedere din lemn, așezat pe piloni din zidărie de cărămidă aparentă, care va marca zona centrală a parcului, de formă circulară, destinată organizării unor diverse evenimente: spectacole de muzică, dans, teatru, jocuri sportive, lupte medievale. Pe acest spațiu se va putea amplasa oricând o scenă mobilă, transmite municipalitatea. Cei care vor vizita parcul se vor putea bucura și de un labirint medieval, ce va avea amplasat în mijloc un foișor cu rol de observator.
Lucrările de amenajare cuprind și amplasarea de bănci de odihnă, panouri de informare, coșuri de gunoi, rezervoare de apă, fântâni de apă potabilă, toalete ecologice, stâlpi de iluminat, rețea de irigat.
Cu o suprafaţă totală de 14.154 mp, din care spaţiile verzi ocupă 9.230 mp, Parcul Arena va beneficia de o investiţie în valoare de 2.717.471 lei, inclusiv TVA, durata de realizare fiind de şase luni. Investiţia va fi finanţată din surse proprii bugetare, alocate din bugetul local sau din alte surse externe, se arată în comunicatul Primăriei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!