Aceasta este suma estimată de premierul Ludovic Orban pentru modenizarea și electrificare căii ferate Cluj Napoca Episcopia Bihor. Declarația a fost făcută sâmbătă, 22 august, cu ocazia vizitei pe șantierul tunelului de tren Bata, parte a tronsonului Curtici – Simeria.
[eadvert]
„Un proiect care se apropie de faza de licitație pentru proiectare și execuție este tronsonul Cluj-Episcopia Bihor, un tronson în care e necesară modernizarea infrastructurii feroviare și, de asemenea, electrificarea, pentru că, în cazul în care nu știați, între Cluj și Episcopia Bihor nu există linie de cale ferată electrică, alimentată electric, deci în cadrul proiectului urmează să se finanțeze și electrificarea liniei de care ferată. Acest proiect este de o valoare de aproximativ un miliard de euro, estimat în studiul de fezabilitate și am luat decizia să îl introducem pe finanțare, în cadrul facilității de reziliență și recuperare”, a declarat Ludovic Orban.
Acesta a mai precizat că obiectivul guvernării actuale este ca, până la jumătatea anului 2023, toate tronsoanele de cale ferată să fie modernizate la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 de km de oră pe calea ferată.
Trimite articolul
XIn loc sã plãteascã amenzi, vitezomanii sã prindã in suruburi noua cale feratã, gkoliţi drumul european de vitezomani!
Viteza are asasinate! #VITEZA ARE ASASINATE!
-
Povesti electorale marca PNL,nimic mai mult!
Vise…..
Toate care tronsoane?
Aș vrea să trăiesc să o m-ai văd și pe asta. Cred că m-ai repede voi merge pe autostrada Transilvania; Borș-Brasov.
Asta cu “m-ai” n-am mai vazut-o, felicitari pentru originalitate.
Mai, mai se scrie mai, chiar si in luna mai!
-
sunt si situatii cand se scrie dezlegat!
Și acuma dc Bolojan ar fi tare și vizionar ar merge la Ludovic întâi și ar baga în plan acea centura sudica de cale ferata care ar lega linia dinspre Cluj cu cea de Arad ocolind orașul și asa ar racorda și parcul industrial 2 de cale ferata și viitorul intermodal de la aeroport (dc va fi vreodată) și aeroportul în sine. Un lucru care tot reapare pe tapet periodic din partea unor politicieni locali dar ideea în sine nu e prostie doar ca costa. (ar fi util și pt un eventual viitor tren metropolitan ca și aia prinde contur și e în plan în tot mai multe orașe)
-
O cale ferata trebuie sa conecteze cat mai multe localitati, tocmai ca sa atraga calatori. Nu e ca o sosea, ca sa faca scurtatura. Dar daca te referi la o linie ferata strict pentru trafic de marfa, cam ai dreptate, ar putea fi o idee buna.
Minciuni …
-
Sigur ca da minciuni vrajeli si asa mai departe
Cluj -Episcopia? Nu Cluj-Oradea, ca Episcopia e tot Oradea doar e cartier al orasului.
În stația C. F. R. Episcopia Bihor îți controlează biletul și pașaportul, fiind ultima stație pe calea ferată… chiar dacă Episcopia e un cartier al Oradiei…. așa cum și vama rutieră e în Borș, care e prins în zona metropolitană… deci nu poți spune că vama rutieră e la Oradea….
Autostrada A3 /Varianta pe sine. Alti 20 de ani pana cand locomotive electrice vor circula pe ruta asta.