Nu mai puțin de 39 de mașini de epocă au luat startul la cea de-a treia ediția a Raliului Drumul Vinului în weekend în județul Bihor. Și toate au ajuns la finalul celor două zile de probe, sâmbătă, 16 iulie, în Cetatea Oradea, unde a avut loc și festivitatea de premiere.
[eadvert]
La startul concursului de regularitate s-au aflat mașini din mai multe județe ale țării: din Mureș, din Sălaj, din Ilfov, din Timiș, din Sibiu, din Olt, din București și, bineînțeles, din Bihor.
Traseul primei zile a raliului, organizat de Retromobil Club Romania Filiala Bihor, a cuprins sudul județului trecând pe la Mădăras, Salonta, Tinca, Dobrești, Vârciorog, cu sosire în Cetatea Oradea.
Sâmbătă, cea de-a doua zi a raliului, concurenții au fost purtați prin nordul județului, punctele de oprire fiind la Casa Bihorului, Sălacea, unde au vizitat și renumitele pivnițe, Săcueni, Vaida, Sălard, cu un pit stop la Cramele Békési. Punctul final al Raliului a fost Cetatea Oradea, unde au fost decernate premiile.
Potrivit lui Mihai Dacin, unul dintre organizatorii evenimentului, Raliul Drumul Vinului din acest an a fost unul foarte reușit. „Vremea a fost extraordinară, 25 – 26 de grade. Am avut și traseu de câmpie, dar, mai ales serpentinele de la Vârciorog la Dobrești, și cele de astăzi, dintre Aleșd spre Pădurea Neagră, au făcut deliciul concurenților. Primirea pe care ne-au făcut-o cei de la Koliba Mădăras, Woywoda Turism, Primăria din Sălacea, au reprezentat niște puncte forte pentru reușita evenimentului. Concurenții s-au simțit extraordinar, au putut să guste din bucătăria locală. Incidente tehnice nu am avut. A fost chiar o ediție reușită din toate punctele de vedere”, a declarat Mihai Dacin.
Premiere
Cel mai așteptat moment al serii de sâmbătă a fost festivitatea de premiere. La general. Pe locul 1 s-a clasat Mihai și Mihaela Hățiși, din București, cu un Ford Capri din 1970. „Ford Capri este mașina mea de suflet. Sunt super mulțumit de ea. Traseul a fost foarte pitoresc. Drumurile foarte bune, ne-am simțit minunat. Probele, nici foarte grele, nici foarte ușoare”, ne-a precizat Mihai Hățiși. În astfel de raliu de regularitate o importanță foarte mare o are copilotul, care trebuie să fie foarte atent la detaliile traseului. „După mine, traseul a fost mediu ca dificultate. Cât să te țină în priză și concentrat”, ne-a spus Mihaela Hățiși.
Locul doi a revenit echipajului format din Ruxandra și Eduard Tudoraș, tot din București, cu un Trabant din 1981.
Locul trei a fost obținut cu un Mercedes din 1992 de Mihai Maier – Ion Plămădeală.
Pe lângă premiul general au fost acordate și alte premii pe mai multe criterii. Premiul publicului a fost acordat unui autoturism ARO cu sirenă. Alt premiu a fost acordat mașinii care a venit pe roți de la cea mai mare distanță: un BMW 2002, sosit din București. Premiul pentru cea mai veche mașină din concurs a fost acordat unui Ford Mustang din 1966. Premiul cea mai mică cilindree a fost acordat unui Trabant 601, iar premiul pentru cea mai mare cilindree a fost acordat unei mașini Corvette din Brașov, 5.470 cmc.
Cel mai tânăr copilot – Ella Rotaru, 12 ani. Echipajul feminin al acestei ediții a fost declarat Anna și Eveln Rencsik. A mai fost acordat Trofeul BMW, Trofeul Mercedes, Trofeul Dacia, trofee pentru clasele F, G și H.
A mai fost acordat Trofeul Retromobilista, doamnelor și domnișoarelor pilot sau copilot. Una peste alta, ediția 2022 a Raliului Drumul Vinului a fost una foarte reușită.
Citiți principiile noastre de moderare aici!