Asigurarea conectivității comunei Paleu și zona de dealuri cu șoseaua Borșului – DN 1 Conform declarațiilor primarului, anul trecut Primăria Oradea a prezentat cinci proiecte noi de conectivitate a municipiului Oradea, pe care acesta le va face în parteneriat cu Consiliul Județean.
[eadvert]
Unul dintre aceste proiecte, cel care se referă la legătura dintre actuala centură a municipiului cu noul inel metropolitan, care va fi construit prin str. Apateului, a fost votat în ședința de lună trecută a Consiliului Local.
În ședința care va avea loc joi, 27 martie, consilierii locali vor dezbate proiectul de hotărâre care vizează asigurarea conectivității comunei Paleu prin cartierele Oncea, Soarelui, respectiv prin str. Uzinelor cu șoseaua Borșului – DN1.
Acest proiect presupune construirea unui drum nou de peste 3 kilometri în Oradea, cu o valoare estimată la aproximativ 79,6 milioane de lei. Traseul noului drumul va porni din zona intersecției drumului actual cu strada Piersicilor, iar de aici traseul va continua pe direcția sud-vest și se va intersecta cu Calea Bihorului printr-un sens giratoriu, va coborâ prin zona Oncea și se va intersecta cu str. Episcop Ion Alexi, traversând apoi zona străzii Matei Corvin printr-un pasaj suprateran, după care va ajunge la strada Uzinelor.
„Pe tot traseul acestui drum vor exista trei sensuri giratorii: la intersecția cu drumul actual de coborâre din Paleu, la intersecția cu drumul Calea Bihorului și unul la intersecția cu str. Crângului. Pasajul din zona străzii Matei Corvin va avea în rampele de coborâre și urcare din pasaj două poduri prin rampă, prin care vor fi rezolvate legăturile cu cele două intersecții ale străzilor Plugului și Lirei. În rampa pasajului vor fi două intrări care vor asigura două benzi de circulație pentru cele două străzi, astfel încât traficul de deasupra drumului să nu se intersecteze cu actualele artere de circulație”, a transmis municipalitatea.
Drumul va avea două benzi de circulație a câte 3,5 metri fiecare, plus trotuare și piste de biciclete pe ambele părți (1,5 metri fiecare). Parteneriatul dintre Primăria Oradea și Consiliul Județean constă în faptul că acesta din urmă are o axă specială dedicată de finanțare prin Programul Regional Operațional, prin care poate finanța construirea pasajului din zona drumului Matei Corvin.
Realizarea pasajului în valoare de aproximativ 40 milioane de lei va fi finanțată în cadrul acestui proiect comun de către Consiliului Județean, restul finanțării de până la 79,6 milioane de lei fiind asigurată de către Primăria Oradea din fonduri proprii.
„Cred că acest drum este foarte important pentru dezvoltarea zonei, de asemenea va asigura un acces mult mai facil care va face legătura cu șoseaua Borșului. A fost demonstrat că orice proiect de infrastructură dezvoltat în orice zonă aduce după sine o dezvoltare continuă a zonei respective. Mulțumesc Consiliului Județean pentru susținerea acestui proiect, practic jumătatea acestui drum va fi suportat din fonduri europene”, a spus primarul Florin Birta.
Legat de această investiție, Ilie Bolojan a menționat că acest nou drum care leagă zona de nord a municipiului, de la zona Episcopia – Soarelui – Paleu – Cetariu, cu zona industrială de pe șoseaua Borșului va fi clasificat ca drum județean, iar partea de pasaj unde Consiliul Județean este eligibil va fi depusă pentru finanțare la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest.
„În felul acesta, un punct de congestie de pe Matei Corvin va fi eliminat, asigurându-se atât fluidizarea circulației pe Matei Corvin, cât și accesul din zona de dealuri înspre șoseaua Borșului. Acest proiect, care este unul de tip radial, ajută la conectivitatea metropolitană din nordul orașului înspre Oradea, drumul care se termină la baza serpentinelor de la Paleu fiind prelungit și integrat în acestă soluție”, a mai spus președintele CJ Bihor Ilie Bolojan.
În cazul în care proiectul va fi votat, lucrări vor putea fi demarate în cursul anului viitor, durata de implementare a proiectului fiind de 18 luni.
Trimite articolul
XIncepe lansarile de proiecte, maiterialul de campanie cum s a r zice! PZD pregatitiva specialisti in denigrare
-
E suficient sa-l vezi pe ala ca arata (la fel ca iliotul) cu degetul mijlociu pe harta.
E amuzant ca tu mergi pe ideea ca ala care il denigreaza pe catel e sigur de la “PZD”. Ca aia (oricare altii) sunt dusmanii, care vor sa faca doar rele. Si prostii astia chiar va cred :))) -
Ce nume de popnar ti-ai ales sandule2100. MARINEL?? pe bune, bine spun altii despre tine ca esti gay, si mai si urli pentru USR care sustine familia gay.
E bine ca se mai demoleaza cateva case pe unde va trece drumul
-
daca citesti tot observi ca nu se vor demola case…
„În felul acesta, un punct de congestie de pe Matei Corvin va fi eliminat, asigurându-se atât fluidizarea circulației pe Matei Corvin, cât și accesul din zona de dealuri înspre șoseaua Borșului. Acest proiect, care este unul de tip radial, ajută la conectivitatea metropolitană din nordul orașului înspre Oradea, drumul care se termină la baza serpentinelor de la Paleu fiind prelungit și integrat în acestă soluție…
1. NU va fi eliminat nimic, punctul acela se aglomereaza din cauza celor care vin din zona industriala de pe borsului, ca si alternativa mai rapida la aglomeratia de pe borsului, daca cineva din primaria s-ar plimba la orele de varf prin epsicopia ar vedea ca, coada se intinde spre benzinarii nicidecum spre ion bogdan/paleu
2. ca intotdeauna, firmele de casa au nevoie de bani, altfel nu se explica de ce nu se foloseste actualul drum (serpentinele) si se face un drum paralel cu acel drum printr-o zona verde de livezi pline cu o vale superba
3. oare are kopanyi terenuri in zona de va agatati de drumul asta inutil?
4. sunt rute alternative care leaga paleul de oras, inclusiv prelungirea calea bihorului – real – matei corvin – spre bors
-
Daca nu il faceti cu doua benzi pe sens ca sa se plocheze cand se intersecteaza cu Uzinelor si la celalalt capat cu soseaua expres, nu are rost !!
Ca iesirea din Oradea catre Cluj.
Vin turismele din centru pe Calea Clujul pe doua benzi, vin si camioane plus turisme pe Centura pe doua benzi si se intalnesc in sensul giratoriu la cobirarea de pe pasarela peste calea ferată.
De acolo toate patru benzile se descarca …..pe o singura bandă catre Osorhei.
Rezultatul….!?
Cat ai petrecut in trafic traversand orasul, mai petreci pina treci Osorheiul.
Adica 20 – 30 de minute bara la bara cu 2 – 5 km per oră.
Buna gandire de descongestionare a traficului din oras !!
Minunat.
Unde sunt strategii care analizeaza inainte de a propune astfel de proiecte ?
Sunt la studii pe la Sorbonica inca ? -
Ai dreptate, masinile mici vor trece prin Osorhei bara la bara iar camioanele pe centura tot bara la bara.
sa face drumul peste casa lui birta si bolojan ,sa fie si ei nenorociti .daca face drumul asta sa terminat cu viata noastra ,poate casa ramane ,dar pierdem o gramada teren si locuim sub un pod , nu trebuie dezvoltare care distruge viata oamenilor
Priviti la sluga de Birta cum isi copiaza stapanul pe Bolojan si arata la harta cu degetul din mijloc. Doar Bolojan explica cu degetul din mijloc, acum hop si sluga il copiaza
Mai tiristule, degetul mijlociu se foloseste la altceva. Saracu de tine…
Marioneta arata cu degetul din mijloc la fel ca Bolojan. Copiator de 2 bani
O aberatie drumul asta! Mai bine si de folos ar fi largirea drumului la Lidl sub pod. Acolo se aglomereaza.