Incendiul a fost anunțat la 112 în jurul orei 08:20, iar la fața locului au fost mobilizați pompierii Detașamentului 1 Oradea.
„La sosirea forțelor de intervenție, flăcările se manifestau violent, cu degajări mari de fum, la compartimentul motor, existând riscul extinderii acestora la întregul autovehicul. Pompierii militari au localizat și lichidat incendiul cu operativitate, împiedicând propagarea acestuia și limitând astfel efectele negative ale evenimentului”, transmite maior ISU Crișana, Camelia Roșca.
Flăcările, izbucnite, cel mai probabil, în urma scurgerii de ulei pe țeava de eșapament, au afectat materialele combustibile din compartimentul motor.
[eadvert]
Trimite articolul
XAcel moment cand ai uitat pe foc mancarea in tigaie..
S-o aprins focu sub cazan. mnah bine ca n-o murit nime’
-
Nu a luat foc masina. A luat-o pe ulei, adica s-a stricat turbina si o ia pe ulei.
CALEA CLUJULUI, ORADEA MARE 2021
10 SCURTE CARACTERISTICI:
1.Cale de acces foarte importantă pentru intrarea și ieșirea din oraș. Din păcate, cu prea multe ambuteiaje. Locul care era complet necunoscut autorităților, dacă nu era tranzitat de E 60 – DN 1. Chiar și așa, 80% dintre cei care trec prin zonă, nu văd altceva decat șoseaua.
2. O șosea periculoasă, predispusă ciocnirilor auto violente, accidentelor rutiere grave și deceselor auto. Drumul pe care șoferii sunt lăsași să-și etaleze mușchii mașinilor și lipsa lor de creier. Zona care apare în presă numai datorită accidentelor frecvente și tragediilor.
3. Parafrazez din alte comentarii: ,,O rușine, arată ca intrarea într-un sat,…, nu arată deloc a intrare în cel mai dezvoltat oraș din lume”. ” Zona arată exact ca în satele părăsite”.
Cred că este locul în care ghizii din autocar roagă excursioniștii să mai aibă răbdare 10 minute pană în centru sau să închidă ochii, pentru ca aceștia să nu regrete plecarea spre Oradea turistică mult lăudată în media.
4. O aberație urbanistică: case mici îngrămădite între fabrici cu teren imens, benzinării între depozite de gunoi/moloz, depozite cu materiale de construcții langă case neangrijite, depozite cu materiale periculoase sau toxice între case, firme, moteluri și magazine alimentare /ABC la șosea care nu au nici un loc de parcare, Crișul Repede îngrădit pe toată lungimea străzii. Locul în care locuitorii sunt privați de toate facilitățile urbanistice și naturale date de vecinătatea Crișului Repede.
5. O aberație arhitecturală: vile langă case dărăpănate, imobile moderne langă terenuri virane/cu buruieni, locații noi nefolosite/de închiriat langă imobile vechi supraaglomerate dar folosite, case cu spatele la stradă și cu toate geamurile spre interior. Locul în care harababura este la ea acasă.
6. Zonă cu mulți locuitori, dar cu o singură școală gimnazială și grădiniță, singurul cartier din Oradea cu un singur hipermarket (METRO) , fără nicio piață, fără niciun parc adevărat, fără niciun loc de joacă pentru copii, fără niciun teren public de sport, nicio zonă de odihnă și recreere, dar zona cu cele mai multe birturi. Locul în care locuitorii sunt privați de toate lucrurile civilizate normale.
7. Zonă cu mulți locuitori și 3 cartiere de case ( tokai, gropi, țincopono ) îngrămădite în spatele unor foste fabrici desființate/nefolosite, cu terenuri imense. Locul în care multe lucruri par ireale pentru aceste timpuri.
8. O zonă cu enclave culturale, dar și cu două colonii speciale: una mixtă pe strada Gutenberg, cealaltă căminul social de strada Moliere. Locul în care autoritățile ar avea mult de lucru, dar nu fac nimic.
9. O zonă cu multe lăcașuri religioase, dar cu foarte puțină credință adevărată. Locul în care la 3-4 străzi mai apare cate un loc de rugăciune. Degeaba…
10. O zonă în prezent lipsită de importanță economică, dar cu potențial imobiliar imens, conservat probabil pentru viitoare tunuri. Locul în care terenul ar permite construirea unui oraș nou, de la 0.
-
Observatorule, nu stiu ce te-a indemnat sa iti asterni frustrarile aici. Sa fii unul dintre multiplii “comentaci” care zburda in voie pe internet? Hmmm… nu pari, scrii cursiv si pari inteligent, de aceea am sa incerc sa iti raspund punctual.
1. Da, sunt ambuteiaje, dar e tipic pentru orasele din toata lumea, mai ales cele industrializate. Sunt multi oameni care locuiesc in imprejurimi, problema ambuteiajelor e la toate intrarile in orase, inclusiv in Oradea. Da, din nou, e o zona de tranzit. Ti se pare mai interesanta, de exemplu, intrarea in Budapesta pe pe DN 4 al lor?!
2. Stii care e culmea, accidentele sunt de cele mai multe ori provocate de strainii de oras – vezi cazul bietului sofer de dubita care s-a “infipt”in autobuzu cu cateva dimineti in urma. Spre comparatie verifica situatia de la intrarea in Timisoara dinspre Arad, extrem de multe accidente si acolo.
3. Nu stiu pe cine parafrazezi, dar e mult, mult exagerat… A zis cineva despre Oradea ca e cel mai dezvoltat oras din lume?! 🙂 Ti-as putea da exemple similare atat din tara – vezi intrarea in Arad dinspre Oradea, dar si din Europa, una din intrarile in Ljubliana arata a colonie de imigranti pana la jumate de km de primarie.
4-5-6. Asemenea cartiere, foste mahalale, locuite de oameni simpli sunt peste tot in lume. Nu stiu despre ce depozite de materiale toxice vorbesti, cat despre locuri de parcare… pai e zona unde poti parca pe strada fara probleme! Arhitectura zonei a fost dictata de constructii vechi de peste 50 de ani, a fost, repet, un cartier muncitoresc, plin de fabricute, de depozite, asta a fost specificul zonei. Iti pare rau ca scapat buldozerelor ceausiste? 🙂
Sunt cam 2 mii de locuitori in zona, cate scoli si gradinite ar trebui sa fie?! Metro nu e hipermarket, nu cumpara localnicii de la Metro. In schimb sunt multe magazine de cartier cu produse si preturi adaptate buzunarelor celor ce vietuiesc in zona. Vilele de care spui sunt ale unor persoane private, or fi fost chiar atat de nechibzuiti sa isi construiasca locuintelor intr-o zona atat de prapadita cum sustii tu?!
7. Sunt doua cartiere in zona, Tokai si Mihai Eminescu unde, da, au fost mici intreprinderi industriale, unele mai functioneaza, alte nu. Repet, sa vina cineva sa le darame si sa faca… mall-uri?! Blocuri noi de locuinte? E o chestiune de interes privat acolo, daca vrei sa acuzi autoritatile locale. Fii sigur ca dezvoltarorii imobiliari au planuri clare pentru acea zona – de ex depozitul Peco din fata Plastor si fosta fabrica de ulei.
8. Pai tocmai ce spui ca autoritatile s-au implicat cu acel centru de zi. Cat despre colonii… uite, daca tu juri ca salubrizezi zona de la blocurile de pe Voltaire, eu te aleg primar fara doar si poate 🙂
9-10. Stii tu ceva despre credinta oamenilor care locuiesc in zona?! Sunt foarte multi credinciosi, oameni simpli. Si… la urma urmelor, nu inteleg unde e problema?! Ba sunt prea multe carciumi, prea multe biserici… sunt cam 2 mii de suflete acolo, cum zici tu ca ar fi bine?!
Tare ma tem ca tu esti vreun neam de buldozerist care degraba s-ar urca la manete si ar rade cartierul ala ca sa-ti faci tu un blocșor al tau, ceva frumos, ca afara… te-am citit, nu-i asa?! 😂
-
Si ce face taranoiul din Birtin, impreuna cu alt taran Birta, ei baga banii in singura sosea pe care o stiu taranoii veniti in oras Nufarului, acolo stiu demola , distruge parcari. Si eu la fel am spus de Calea Clujul inclusiv continuand spre Matei Corvin, alta strada ca un sat. Cand vii pe ruta asta Clujului-Episcopia nu se vede absolut nici o dezvoltare de la revolutie incoace, arata excat ca orasele concurente Videle, Alexandria, Hunedoara, Zalau, Vaslui. Pt aplaudaci toata Oradea e Piata Unirii si cacatul de Centura, vai doamne ce dezvoltati mai suntem. Interesant ca pe Clujului nu vor sa faca nimic, de asta ne rad clujenii si ne fac sateni, orasul sat.
-
Stai sa vina postacii de serviciu, Drop, Biggie, Andrei sa te injure ca acolo nu sunt turisti, ca Oradea e cel mai dezvoltat sat din lume. Sa vina postacii de serviciu sa te injure. Ei vad calea clujului ca fiind un bulevard superb, ca ulita din satele de unde au aterizat in Oradea.
-
alexfarafrica,
Eu cred ca ai domiciliul pe Voltaire. Ti-ai luat loc de parcare de domiciliu pentru caruta? Calul il mai duci sus in garsoniera din care arunci gunoaiele pe geam?
-
Nu a luat foc, a luat-o pe ulei. Nu e totuna.
Așa se face “burnout” adevőrat cu un BMW
icoana culturala marca si conceptul , locul nu mai vorbesc, ala nu l-a putut asana ceau , da astia ..ca nu mai ia voturilii di la credinciosii de diverse denominatii, care mai de care.
Iata un beemveu caruia ii functioneaza semnalizatoarele chiar si (sau doar?) atunci cand arde. Si a luat foc intr-o statie de autobuz. Bad karma.
-
Mare e frustrarea ta ca nu ai nici trotineta. Vai de capul tau cu comentariile tale de ratat. Se vede ca esti un frustrat care nu are nimic , in afara de gura mare. Tot timpul ratatii au gura cea mai mare
Domnului DAN.
Vă mulțumesc pentru replica interesantă, civilizată și coerentă. Se vede că țineți la zonă, avand poate amintiri, legături sentimentale sau de altă natură cu aceasta. De asemenea, cred că nu locuiți în cartier, dar sporadic îl vizitați.
În spiritul adevărului, vă invit cu drag să vi-l prezint, pentru o observare obiectivă, reală și fără prejudecăți.
-
Observator drag,
țin la orașul meu, indiferent de zonă, nu numai la centrul superb ci și la periferiile lui, așa cum sunt ele. Nu locuiesc în zona, dar merg zilnic pe acolo și cunosc multă lume care locuiește acolo. Nu e vina localnicilor că arată oarecum dezordonat, atâta au putut oamenii, atâta și-au permis. Transplanturile nefericite din zona Voltaire nu sunt imputabile celor care au trudit de generatii în prima platforma industriala a orasului, unde mai sunt firme cu peste 100 de ani vechime. Din câte știu in planul de urbanism al orașului acea zona e rezervata constructiilor de locuinte si zone comerciale… insa totul e privat, municipalitatea nu mai are nici un petec de pamant unde să facă vreo constructie mai acătării.
Si aici, pe bihon.ro, ca de altfel si in alte publicatii locale online, se trage din toate gurile de foc impotriva primarului, a municipalitatii. Multi au dreptate, fara discutie, mai sunt multe de facut, dar uita imaginea de ansamblu. Si asta este, indubitabil, una care arata un oras in plina dezvoltare. Ori asta nu poate incepe de la periferie, din mahalale. Acum 15 ani pe Gutenberg, toamna, la vreme de ploaie, nu se putea intra decat cu o șenilată. Acum aproape toată zona e asfaltată, locuitorii au canalizare si apă curentă. E mult, e puțin?! Depinde pe cine intrebi.
Eu sunt multumit de ce s-a facut in ultimii 30 de ani, se poate si mai bine, fara discutie. Sigur, o zona precum Episcopia, Podgoria, Tokai si Eminescu – ca să dau câteva exemple – merită mai multă atentie. Cu ce nu voi fi de acord sub nici o forma, niciodata, este sa ne denigram propriul oras. Avem fiecare libertatea de a alege unde traim. Dar dincolo de asta cred ca e foarte important sa ne raspundem fiecare la o intrebare simpla: ce am facut noi, fiecare, pentru acest oras?! Abia apoi sa criticam ca nu ni se dă dupa cum ne-am dori fiecare. Ne-am platit impozitele la timp, am sadit un copac in fata casei, am ridicat de jos un ambalaj aruncat de-un nepricopsit, am luat atitudine importiva unora care au distrus un cos de gunoi?! In plus… am mers la vot?! Indiferent de preferinte… Si fac referire cand a fost referendumul pentru alipirea Sanmartinului. Sunt chestiuni simple, datorii civice elementare.
Inchei prin a va multumi pentru schimbul de idei, nu cred ca vom mai continua aici, dar poate, cine stie, pe alte topicuri 🙂
“Scurgeri de ulei pe teava de esapament”.Ziariste si prompteriste peste tot. La tv spunea itza reporteritza ca s-a blocat pedala de acceleratie dar si pe filmare se vede cum trec doi politisti si spun ca a luat-o pe ulei. Masina diesel a puscat turbina si baga uleiul in loc de motorina si merge la turatie maxima pana pusca.Poti scoate si cheia ca e autonoma pana are ulei sau nu crapa.