Un bihorean din Ștei, Virgil Chișiu, este nemulțumit de serviciile oferite de dealearul Auto Bara pentru o mașină achiziţionată prin Programul „Rabla”.
Omul şi-a cumpărat un Renault Clio Live de la reprezentanţa Renault Bihor în luna iunie 2017. I s-a oferit garanţie pe trei ani sau 100.000 de kilometri.
„În 13 aprilie 2018 m-am prezentat cu maşina la Auto Bara pentru probleme la climă. Nu mai funcţiona aerul condiționat. Diagnoza: este spartă o conductă”, povesteşte Virgil Chişiu.
Cei de la reprezentanţă i-au spus că vor comanda conducata telefonic şi îl vor anunţa ulterior să se prezinte cu maşina pentru reparaţie, fiind în garanţie.
„A trecut mai mult de o lună de atunci, fără nici un rezultat, pentru o problemă pe care la o maşină care nu este în garanţie se rezolvă în trei zile la un service de nivel mediu”, spune şteianul.
În acest interval a sunat de câteva ori la Auto Bara primind diferite răspunsuri: ba că este necesar un interval de 15 zile lucrătoare, ba că firma Renault nu are furnizor (pentru o ţeavă de la o maşină care se fabrică în continuare!).
Bihoreanul a apelat şi la „Vocea clientului Renault”. Din 5 mai nu a primit nici un raspuns, deşi a trecut mult peste termenul cuprins între 24 şi 48 de ore, cum i s-a spus că va primi răspuns după primul apel.
Virgil Chişiu mai remarcă faptul că, deşi a dus maşina la Auto Bara în 13 aprilie, documentele au fost emise doar în 19 aprilie.
„Am ajuns la concluzia că după ce şi-au vândut maşina nu-i mai interesează respectarea obligaţiilor ce decurg din contractul de vânzare, respectiv garanţia acordată”, este de părere clientul Auto Bara.
Acesta nu crede că şi în Franţa s-ar putea întâmpla la fel. „Vă scriu şi pentru ca viitorii clienţi să ştie prin ce situaţii pot să treacă atunci când cumpără o maşină nouă, pentru care se spune că au asigurată garanţie”, conchide Virgil Chişiu.
Poziţia Auto Bara
Ne-am adresat reprezentanţilor dealerului Auto Bara care cunoşteau situaţia clientului Virgil Chişiu.
„Piesa respectivă trebuie să vină din Franţa şi am fost informaţi că va sosi până în 24 – 25 mai. Maşina fiind în garanţie nu putem folosi alte piese decât cele conforme cu seria de şasiu a maşinii. I-am oferit domnului şi varianta punerii la dispoziţie a unei maşini la schimb, până soseşte piesa respectivă”, ne-a informat Ioana Mihuţi, manager marketing service comunicare la Auto Bara.
În legătură cu faptul că omul s-a adresat la „Vocea clientului Renault”, Ioana Mihuţi spune că nu a fost informată pe această cale, deşi reclamaţia ar fi trebuit să ajungă la ea.
Una peste alta, vinovată, dacă se poate spune aşa, este compania Renault, pentru condiţiile stricte impuse la repararea maşinilor aflate în garanţie. Condiţii prin care se doreşte menţinerea unei calităţi ridicate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!