Aeronava Rombac 1-11, care a fost folosită pentru vizitele oficiale ale președintelui Nicolae Ceaușescu între 1986 și 1989, va fi scoasă la licitație pe 27 mai, cu un preț de pornire de 25.000 de euro.
[eadvert]
Aeronava a fost fabricată în România, sub licența British Aircraft Corporation, fiind considerată „o bijuterie a industriei aeronautice locale”. Rombac 1-11 face parte dintr-o serie limitată, de numai nouă avioane create sub licență britanică înainte de 1989, conform casei de licitație Artmark.
Tot în aceeași zi, o altă aeronavă Rombac 1-11, folosită de Ion Iliescu, va fi și ea scoasă la licitație, prețul de pornire fiind identic – 25.000 de euro.
Rombac 1-11 a fost prima aeronavă comercială creată în România. Motoarele sale Rolls-Royce Spey au fost fabricate local, de Aerofina și Turbomecanica din București.
Ambele avioane au un statut oficial de „comoară națională”, ceea ce înseamnă că nu pot părăsi România, iar următorul lor proprietar trebuie să le întrețină și păstreze în forma inițială.
Trimite articolul
XAți uitat să menționați și că România a fost prima și singura țară comunistă, după Uniunea Sovietică, care a construit (sub licență britanică) un avion pentru pasageri, cu motoare cu reacție (numite și Jet-uri).
Informația ați copiat-o dintr-o sursă pe care nu o numesc, dar cel puțin copiați tot, dacă tot copiați.
În fine… Personal cred că a fost o mare realizare pentru România, chiar dacă erau sub licență britanică și cu motoare făcute de Rolls Royce.
Aveam 3 ani când a căzut Ceaușescu, deci nu știu prea multe despre “epoca de aur” doar din auzite, dar mă tot mir, cum de eram capabili atunci să producem o grămadă de produse, și acuma am ajuns o țară de consumatori? Importăm la greu și nu mai producem aproape nimic, cel puțin nu pentru export. Și toate astea se întâmplă într-o lume în care fiecare încearcă să producă ceva ca să poată exporta internațional.
Să dăm vina pe UE și pe Germănica?… Ei își văd doar interesul, nimic de acuzat în asta, dar interesul României, cine îl urmează?
-
Sunt intru totul in asentimentul dvs..
Poate era mai indicat ca sa va agitati sa cautati o poza cu un Rombac 1-11 (pentru BIHON). Nu doresc sa intru in amanunte, insa ca inginer imi permit cateva ganduri. Cu putina vointa aeronava s-ar putea moderniza, mai ales cautarea unor motoare noi si o avionica adusa la zi, sau s-ar putea dona catre Muzeul National al Aviatiei Romane si ma gandesc la acest gest, avand in vedere vechimea aeronavei, motoare “zgomotoase” si avionica, dupa parerea mea “neacctualizata”, facand parte din patrimoniul Romaniei.-
da, așa e, super-patrimoniu. abia aștept să merg la muzeu, nu dorm noaptea. stau pe pagina muzeelor din bucurești și tot dau refreș, să văd ce chiștoace și șervețele de nas istorice sunt puse în vitrină, ca obiecte de patrimoniu. pfoai, aș arde cărțile din biblioteca națională, numai să fac loc unui avion de dictator, ca să îl viziteze copilașii. sau am o idee și mai bună: zic să îl restaurăm, să îi punem clopotniță și îl facem mănăstire zburătoare. da, și îl trimitem la ierusalim, de paști, să aducă lumina, cu tot cu măicuțe-stewardeze. și îl punem pe teodosie să îl piloteze, că el vorbește cu accentul ăla de șmecher, al piloților civili.
-
-
Eu am brat cu Rombac 1-11 seria 500, nu cu acela, evident, ci o cursa externa Tarom, dupa revolutie. Pt vremea aceea a fost absolut ok. Iar cel din poza nu e Rombac, ci un BAe inchiriat de Romavia cu muuuulti ani in urma
-
Zburat, desigur. Scuze
-
Rombac seria 500 ??? Pe bune ??? s-au fabricat in total vreo 15 exemplare …
-
-
@Vasile, tu care “Aveam 3 ani când a căzut Ceaușescu”, cred ca esti un tip documentat, de toata lauda, cerebral si de tot respectul. In ziua de azi mai rar prin puzderia asta de hateri.
-
Vasile,
România producea o grămadă de produse pe vremea lui Ceaușescu pentru că făceam parte din piața comunistă CAER, vezi aici : https://ro.m.wikipedia.org/wiki/CAER
Apoi aveam contracte cu țări din Africa și din Asia.
Dar marile familii de miliardari, cum ar familia Rockeffeler, care dețin finanțele mondiale (globaliștii) nu le-au convenit ca noi, vorba ta… niște Maimuțe Carpatine, să le ocupe piețele.
Banca Mondială a venit la Ceaușescu ca să-l împrumute cu bani, dar el i-a scos afară pe ușa.
Ceaușescu avea alte planuri, a vrut să-și facă o bancă cu lumea arabă, cu Irak, Iran…Președintele URSS la acea vreme, Gorbaciov, a dat mâna cu globaliștii, iar la întâlnirea de la MALTA, pe crucișătorul Maxim Gorki, a hotărât lichidarea lui Ceaușescu.
Așa că iată că acum avem în România sclavii elitei mondiale :PSD, PNL, UDMR, USR, PLUS, AUR…
Elita asta mondială ne vinde acum o grămadă de produse, cum ar fi de exemplu și acest tratament medical, numit vaccin.-
👍👍
-
Vasile,
Vezi aici ce vroiau să facă Maimuțele Carpatine..
“… Ceauşescu intenţiona să creeze o bancă mondială cu sediul la Bucureşti, în Casa Poporului, pentru a finanţa ieftin economiile emergente, în special pe cele din Africa şi din Orientul Mijlociu.
Ceauşescu lansa această idee în 1989 după ce România şi-a plătit toate datoriile către FMI şi a interzis prin lege îndatorarea externă a ţării. Planurile BRICS sunt mult mai ambiţioase. Cele cinci economii însumează aproape jumătate din populaţia lumii şi o cincime din avuţia planetei…. ”
Citește mai mult aici :Spor la înțepat.
-
-
Proiectul Rombac 1-11 a fost un esec!Ceausescu a dat bani pe o licenta a unui avion depasit,ce a si fost scos din productie la scurt timp de catre britanici.Motoarele nu mai treceau normele de poluare fonica,fiind interzise pe majoritatea aeroporturilor.
Dar,na,noua ne place sa credem ce grozavi eram.In realitate Ceasusescu si-a luat teapa,a asamblat 9 buc.avioane,n-a reusit sa vanda niciunul vreunui operator international,doar inchirieri…
PRETUL de 25 000 de euro este ridicol de mic.
Asta inseamna dialog constructiv! Imi face o reala placere sa citesc informatii documentate! Haterii sunt peste tot si vor exista mereu!
-
Ase dă bine zici,numa documente cu informați de dialoguri construite îs aci.da ce ala hater?ca io nu am auzit de ăștia,îs romani o unguri?
Daaa, pe langa ca pe poza nu este un BAC 1-11, Ceausescu NU A FOLOSIT NICIODATA ACEL AVION !!! Erau incluse in ”flotila przidentiala” dar deja cand se fabricau aveau interdictie la majoritatea aeroporturilor din Europa si in lume fiindca depaseau cu mult limita de zgomot ! Ceausescu a folosit un Boeing 707 care dupa 89 a ajuns avion cargo…