Doar până pe 31.10.2017 inclusiv, se depun cererile de plată a ajutorului pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente perioadei iulie – septembrie 2017 (trim. III al anului 2017).
Conform Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură beneficiarii pentru care a fost emis acordul prealabil de finanţare pentru anul 2017 depun cererile de solicitare a ajutorului de stat însoţite de o situaţie centralizatoare privind cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în perioada iulie- septembrie, precum şi documentele prevăzute de Ordinul MADR nr. 1727/2015 pentru aprobarea Procedurilor specifice de implementare şi control, precum şi a formularisticii necesare aplicării schemei de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură cu modificările și completările ulterioare.
Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare a diferenţei dintre acciza standard şi acciza redusă pentru motorina utilizată la efectuarea lucrărilor mecanizate în agricultură, a cărui valoare unitară, este de 1,4185 lei/litru.
Acte necesare
Pentru sectorul vegetal cererile de plată se depun însoţite de situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină achiziţionate şi utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor, copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare, adeverinţă în original de la Registrul agricol, cu suprafeţele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare şi adeverinţă în original de la Direcţia pentru agricultură judeţeană, pentru suprafeţele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare.
Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată se depun însoţite de următoarele documente: situația centralizatoare a cantităților de motorină achiziționate și utilizate, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorului de stat prin rambursare, copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor, situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică.
Mai sunt necesare copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente şi copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul in care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.
Cererile de plată pot fi depuse de administrator/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, caz în care împuternicirea este emisă de către administratorul /reprezentantul legal şi este însoţită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
Citiți principiile noastre de moderare aici!