Duminică este ultima zi în care se mai pot depune proiecte în cadrul bugetării participative din acest an. Sunt finanțate investiții mici, care să îmbunătățească condițiile de trai în cartiere. 43 de proiecte au fost depuse până acum pe platforma online – activ.oradea.ro. Printre proiectele înregistrate se numără: amplasarea de sisteme fotovoltaice deasupra băncilor din noile parcuri ale orașului, implementarea unor soluții digitale la grădina zoologică din Oradea, care să faciliteze accesul la informare a vizitatorilor, amenajare parc în Splaiul Crișanei, parc de aventură și escaladă, terenuri de beach volei pe malul Crișului, zona Sovata, parcul Olosig, achiziție de mașini de transplantat arbori maturi, separarea fizică a benzilor de circulație etc. Bugetul total este de 1.500.000 de lei, fiecare proiect putând să obțină o finanțare de la bugetul local de maximum 100.000 de lei, inclusiv TVA. Depunerea se face doar prin platforma online activ.oradea.ro, de către persoane înregistrate cu cont de utilizator, un cetățean putând depune oricâte proiecte dorește. Selecția se va face în funcție de numărul de voturi obținute prin platforma online și la întâlnirile publice, până la epuizarea sumei.
[eadvert]
La campanie pot participa persoanele fizice care au domiciliul, reşedinţa, lucrează sau învață în Oradea şi care au împlinit vârsta de cel puţin 16 ani. Pentru a fi validate în cadrul procesului de bugetare participativă, proiectele trebuie să fie de competența Primăriei Oradea, să nu contravină reglementărilor regulamentului aprobat sau a altor prevederi legale în vigoare şi să îndeplinească mai multe criterii de eligibilitate. Primul criteriu este ca idea trebuie să fie de interes local și să nu realizeze activităţi cu scop comercial, publicitar, de natură politică sau etnică. De asemenea, proiectul trebuie să poată fi asimilat unei investiţii aflate în competenţa Primăriei Oradea, care vizează un spaţiu public, deschis, aflat în proprietatea municipalității, la care există acces neîngrădit al cetățenilor. Nu sunt eligibile proiecte care propun dotări sau amenajări în incinta clădirilor administrate de instituții publice. Proiectele pot să se refere doar la lucrări publice constând în dotări, modernizări, reparații ale bunurilor proprietate publică a municipiului și să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalităţii, aflate în derulare.
Etapele următoare
Bugetarea participativă organizată la Oradea în cursul anului 2022 cuprinde următoarele etape:
1. Înregistrarea pe platformă: înregistrarea se face pe platforma online activ.oradea.ro, fiind obligatorie pentru a putea trimite propuneri de proiecte.
2. Depunerea proiectelor: fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte prin intermediul platformei activ.oradea.ro. Valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 100.000 lei (inclusiv TVA).
3. Analiza tehnică și legală a proiectelor: propunerile de proiecte vor face obiectul unei analize tehnice şi legale, ce va fi realizată de către o comisie constituită la nivelul Primăriei Oradea. Comisia analizează conformitatea proiectelor iniţiate cu regulamentul procedurii, precum şi impactul sau viabilitatea și fezabilitatea tehnică a acestora. În cazul în care comisia consideră necesar, poate invita iniţiatorul proiectului pentru informații suplimentare în legătură cu proiectul propus.
4. Votul cetățenilor: vor fi două etape de vot – online (prin intermediul acestei platforme) și la întâlnirile organizate în cartiere și companii din Oradea. O persoană poate vota atât online, cât și la întâlnirile organizate, de fiecare dată un singur proiect din cadrul listei cuprinzând toate proiectele înscrise. Pentru a vota online, cetățenii trebuie să se înregistreze pe platformă sau să se autentifice cu contul de Facebook.
5. Întâlnirile publice și selecția finală a proiectelor: selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului, prin cumularea voturilor online și a voturilor exprimat în cadrul întâlnirilor publice. Proiectele vor fi ierarhizate în funcție de numărul de voturi. Calendarul propus este următorul: 02.05.2022 – 19.06.2022, Depunerea de proiecte; 20.06.2022 – 03.07.2022, Verificarea și validarea proiectelor depuse; 04.07.2022 – 04.09.2022, Votarea online; 05.09.2022 – 25.09.2022, Întâlniri publice și votarea proiectelor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!