Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere autorităților române să demareze o anchetă pentru a stabili modul în care au intrat pe piața din România firme precum UBER, BLA BLA CAR etc. „Firma UBER este anchetată acum în Statele Unite ale Americii, pentru a se stabili felul în care s-a făcut lobby pentru a intra pe piața americană. În SUA s-au descoperit deja sume fabuloase plătite pentru această companie, dar activitatea de lobby este interzisă în România și se numește trafic de influență. Dorim să aflăm, în urma unei anchete făcute corect, cine a făcut lobby în România, care sunt legăturile de familie între reprezentanții oficiali ai firmei și anumiți politicieni și dacă în susținerea activității ilegale de transport persoane sunt /au fost implicate formațiuni politice”, se spune în comunicatul COTAR.
Confederaţia salută controalele făcute de ANAF, Poliția Rutieră sau Poliția Locală și alte instituții abilitate ale statului, făcute în trafic, dar sugerează să se verifice cu precădere activitățile neautorizate, nu numai firmele autorizate. „Având în vedere faptul că activitatea piraților se desfășoară cu maximă transparență, fiind disponibile informații pe site-uri și pe aplicațiile acestora, autoritățile pot verifica foarte ușor modul în care este piratat transportul de persoane. Toate informațiile sunt la un singur click distanță, astfel încât pot fi detectate în numai câteva minute aplicațiile neautorizate ale persoanelor fizice și juridice care fac transport neautorizat de mai mulți ani în România”, specifică COTAR.
Solicitări
COTAR solicită să se sisteze activitatea platformelor online care preiau și distribuie comenzi de transport, pe raza municipiului București și în marile orașe, pentru eliminarea concurenței neloiale și stoparea practicilor soldate cu prejudicierea bugetului de stat, prin eludarea obligațiilor fiscale de către operatorii aplicațiilor. „Tehnologia aplicaţiilor o avem şi noi încă din anul 2008, dar respectăm legislația în vigoare, adică primirea și transmiterea de comenzi taxi doar prin intermediul unui dispecerat autorizat, conform Legii 38/2003. Nu putem tolera la nesfârșit ca entități constituite în mediul virtual – BLA BLA CAR, UBER, TAXIFY etc. – să preia și să distribuie comenzi către angajații unor companii legitime de transport persoane și/sau unor persoane care nu au nicio legătură cu transportul autorizat de persoane în regim de taxi, transport persoane prin curse regulate sau ocazionale”, precizează COTAR.
De asemenea, confederaţia mai solicită constituirea unei baze de date comune a autorizațiilor de taximetrie eliberate în municipiul București și unitățile administrativ-teritoriale din județul Ilfov, în temeiul Legii nr. 38/2003, actualizată periodic, în scopul facilitării controalelor structurilor poliției naționale și locale și combaterii pirateriei.
În caz contrar, COTAR îşi rezervă dreptul de a recurge la toate modalitățile de protest legale, de la greva fiscală până la încetarea totală a activității de transport persoane.
Citiți principiile noastre de moderare aici!