În aceste zile în care românii primesc doar veşti proaste legate de mărirea TVA de la 19% la 24% există şi motive de bucurie. Unul dintre acestea este legat de vacanţe şi concedii de odihnă şi vine dinspre Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), care va păstra tarifele dinainte de majorarea TVA.
În contextul crizei, peste care s-au suprapus măsurile de austeritate, agenţiile de turism membre ANAT anunţă că nu vor majora tarifele pentru vacanţele sezonului 2010. „Decizia este una firească în contextul în care ne confruntăm cu o scădere accentuată a vânzărilor din lunile mai – iunie pe anumite destinaţii, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, cuprinse între 20-40%, generată de măsurile de austeritate adoptate”, a declarat Corina Martin, preşedintele ANAT.
ANAT avertizează că aceste oferte sunt disponibile exclusiv în agenţiile membre ANAT. În prezent, continuă programul „Zile gratuite de vacanţă”, prin care turiştii care plătesc trei sau cinci nopţi de cazare – primesc una sau două nopţi în plus
Real, Carrefour şi Metro
O altă veste bună în ceea ce priveşte menţinerea preţurilor de dinainte de creşterea TVA vine de la Real Hypermarket. „Real Hypermarket România va păstra neschimbate preţurile pentru oferta promoţională aferentă perioadei 1-14 iulie. Majorarea TVA pentru catalogul promoţional al Real Hypermarket, aferent perioadei 1-14 iulie 2010 va fi suportată integral de către companie, astfel încât clienţii pot achiziţiona produsele din acest catalog cu preţurile neschimbate”, ne-a informat Mirela Surghie, director de marketing la Real Hypermarket.
În ceea ce priveşte programul pentru asigurarea unui număr de 300 de produse de bază cu cele mai mici preţuri acesta continuă şi se are în vedere introducerea de articole noi cu preţul cel mai bun pentru a atinge numărul propus.
Nici celălalt mare hypermarket orădean, Carrefour, nu se lasă mai prejos. „Carrefour anunţă menţinerea preţurilor la acelaşi nivel la toate produsele din catalogul aniversar din perioada 30 iunie – 12 iulie în hypermarketurile sale. În ciuda majorării TVA-ului aceste preţuri vor rămâne neschimbate”, se spune într-un comunicat al Carrefour. Carrefour face acest lucru pentru a proteja puterea de cumpărare a clienţilor în perioada imediat următoare.
Un alt mare magazin vine în întâmpinarea clienţilor. Metro Cash & Carry România compensează mărirea TVA prin acordarea unui discount de 4,04% din preţul produselor vizate. Oferta este valabilă în perioada 1-14 iulie 2010, exclusiv pentru produsele promoţionale cuprinse în cataloagele Metro.
D.B.
Ce tăieri şi scumpiri ne aşteaptă de la 1 iulie
Citiți principiile noastre de moderare aici!