CFR Infrastructură a anunțat că au fost emise autorizațiile de construire pentru loturile 1, 2 și 3, iar pentru cel de-al patrulea lot a fost depusă documentația pentru emiterea autorizației. În prezent sunt deschise șantiere pe loturile 1 și 2, potrivit sursei citate. Proiectul este împărțit în patru porțiuni: lotul 1 – Cluj-Napoca – Aghireș, lotul 2 – Aghireș – Poieni, lotul 3 – Poieni – Aleșd, lotul 4 – Aleșd – Frontieră.
„Dacă pe lotul 2 Aghireș – Poieni, modernizarea căii ferate se execută cu închiderea totală a traficului feroviar din ianuarie 2024 și cu transbordare auto asigurată de operatorii de transport feroviar de călători, pe lotul 1, începând din luna iunie, trenurile vor circula între Cluj-Napoca și Aghireș doar pe firul II, pentru a asigura constructorului front de lucru pe firul I Cluj-Napoca Est – Cluj-Napoca – Baciu Triaj – Mera – Nădășel – Aghireș, inclusiv pe anumite linii din stațiile Cluj-Napoca și Aghireș, respectiv Haltele Mera și Baciu Triaj”, a anunțat CFR, într-o postare pe Facebook.
Investiția se ridică la peste 7 miliarde de lei, iar finalizarea proiectului este estimată pentru perioada 2026/2027. „Va asigura călătorilor condiții de transport la standardele europene, iar prin descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă, din zona de frontieră Curtici, vom oferi tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest”, transmite aceeași sursă.
[eadvert]
Viteza de circulație a trenurilor pe tronsonul Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, era de 65-85 km/h, iar după finalizarea lucrărilor, viteza maximă va fi de 120-160 km/h.
Pentru a fi posibilă atingerea vitezei de 160 km/h pe o distanță cât mai mare, sunt proiectate lucrări de mărire a curbelor, lucrări de deviere a cursului râului Crișul Repede, dar și de dublare a linie CF, se arată în postare.
CFR afirmă că toate cele 43 de stații, halte și puncte de oprire vor fi modernizate, călătorii vor dispune de spații interioare moderne, zone de așteptare, case de bilete automate, sisteme de informare audio și video, grupuri sanitare pe gen, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, puncte comerciale etc. La exterior, peroanele vor fi refăcute, vor avea bănci, stâlpi de iluminat, panouri de informare, rampe de acces, vor fi trasate marcaje directoare, colorate și tactile, se vor amenaja treceri la nivel sau pasarele pietonale pentru legătura între peroane, inclusiv zonă de parcare auto și pentru biciclete. Se vor amenaja și spații verzi. Vor fi modernizate 244 de poduri, 4 tuneluri și 74 de treceri la nivel automatizate.
Obiectivele contractului de electrificare și reabilitare:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h pentru trenurle de călători și 120 km/h pentru cele de marfă pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor, haltelor de mișcare și a punctelor de oprire, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizarea clădirilor stațiilor/haltelor de călători;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►introducerea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
►instalații de centralizare electronică noi în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații;
►modernizare de poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►maximizarea capacității de tranzit.
Trimite articolul
Xva rog sa repeteti,cum va fii pana la Aghires din iunie, pt ca din propozitia aceea lunga nu se intelege absolut nimic….
-
Pentru mine este foarte clar,din Iunie trenul va circula pe o linie,Cluj-Aghires
la cati bani se dau pe lucrari 7 miliarde de lei , ar putea sa asigure viteza de 250-300 km/h, 130 km /h avea si inainte de 90., altii modernizeaza liniile pentru viteze de 300 km/h iar noi cheltuim o suma uriasa pentru a atinge 130 km/h.
-
Sincer nu stiu la ce tronson de CF faceti referire. Din cate cunosc eu, si cunosc, viteza economica pe Cluj-Napoca_Oradea, nu a fost niciodata mai mare de 90-100 km/h. vitezele de 300 si peste 300 de km/h sunt de domeniul TGV. Daca dupa electrificare, se va circula cu o viteza economica intre 90-130 km/h pe acest tronson, va fi extraordinar. Sa nu uitam ca este un traseu in moloritate zona montana cu foarte putine tronsoane de “alergare”.
-
Nene esti sigur ca ai citit articolul sau doar ai dedus chestii ?
Chiar nu va inteleg pe unii,parca traiti intr-o lume paralela,complet rupti de realitate.
Cand vezi cati prosti habarnisti se arunca la comentarii te apuca rasul. Cica, 300 de Km/h viteza in munti!!!