Ţîrle stă la mâna celor de la Volvo
Preşedintele Consiliului Judeţean, Radu Ţîrle, are un cartof fierbinte în mână. În mandatul lui Kiss, consilierii au votat pentru achiziţia unui autocar care să servească diversele instituţii subordonate CJ Bihor pentru deplasări mai lungi. Procedura de achiziţie a debutat când deja preşedinte venise Ţîrle. Prima licitaţie a eşuat din cauza faptului că cei ce câştigaseră licitaţia nu puteau aduce autocarul, marca Higer (chinezesc), în termenul dorit de CJ. Autocarul chinezesc se achiziţiona ieftin – 578 mii de lei noi. Volvo România a câştigat cea de-a doua licitaţie cu o ofertă de 770 mii de lei. Licitaţia a fost contestată de către pierzători, însă autoritatea competentă de la Bucureşti a respins contestaţia.
Ţîrle, bun de plată?
La începutul acestei luni, Ţîrle le-a cerut aleşilor judeţeni să voteze dacă mai vor să achiziţioneze autocarul. Pentru a-i convinge, Ţîrle i-a cerut directorului economic Smaranda Scridon să ia cuvântul. Aceasta le-a spus consilierilor că instituţia nu-şi mai permite autocarul. Vicele Kiss nu i-a lăsat însă pe consilieri să voteze, cerându-i lui Ţîrle să rezolve singur problema. Ce a omis însă Ţîrle să le spună consilierilor e faptul că el semnase deja în decembrie un contract cu Volvo (!). Pentru că s-a semnat în timpul perioadei ce trebuia lăsată pentru contestaţii, contractul e nul. Iată însă că între timp Volvo a emis Consiliului o factură şi Statul a şi obligat deja firma să plătească TVA-ul pe acea factură. Adică 1,5 miliarde lei vechi. Bani pe care Volvo i-a plătit.
Ţîrle caută acum să convingă furnizorul să înţeleagă Consiliul Judeţean, pentru că nu e solvabil. „Săptămâna viitoare vom relua dicuţiile cu Volvo. Dar pentru ei vânzarea acelui autocar nu înseamnă atât de mult cât înseamnă pentru noi necumpărarea acestuia”, spune Ţîrle, care nu poate să spere decât că cei de la Volvo vor fi înţelegători. Altfel, îl aşteaptă un proces şi o posibilă gaură în bugetul personal de 1,5 miliarde de lei vechi…
Calin Corpas
Ţîrle are o problemă cu Volvo (3 aprilie 2009)
Citiți principiile noastre de moderare aici!