Douăsprezece autobuze vor înlocui, începând de astăzi, trenurile care operau pe ruta Oradea – Cluj Napoca și retur. Acestea sunt operate de Interregional Călători și Transferoviar.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, începând cu data de 8 ianuarie, continuitatea serviciilor publice pe toată zona cuprinsă între Cluj-Napoca și Oradea va fi asigurată prin introducerea serviciilor de autocare sau autobuze de înlocuire tren de călători”, a anunțat ARF, într-o postare pe Facebook.
Deocamdată, doar companiile private au introdus autobuze pe această rută.
„În ce privește operatorul de transport feroviar de călători, cu capital de stat, CFR Călători, precizăm că acesta va institui serviciile de înlocuire tren în termenul cel mai scurt, în condițiile finalizării procedurilor de achiziții publice ale acestor servicii”, a scris sursa citată.
Stațiile de îmbarcare / debarcare în autobuzele, respectiv autocarele de înlocuire tren, pe relația Cluj Napoca – Oradea pot fi consultate online, pe pagina arf.gov.ro. Din Oradea, ARF a precizat că biletele de călătorie feroviare „rămân valabile și în cazul în care călătoria începe, în mod tradițional, pe calea ferată și se continuă cu un astfel de serviciu de înlocuire sau începe, în noile condiții legale, cu serviciul de înlocuire și se continuă pe calea ferată”.
[eadvert]
Pentru detalii suplimentare privind programul autobuzelor sau autocarelor de înlocuire, precum și alte condiții de transport, solicităm ca publicul călător, existent și potențial, să se adreseze celor doi operatori de transport feroviar: pentru Interregional Călători: https://interregional.ro/ro/#/contact sau telefon 0364.140.245, între orele 08:00 – 14:00 pentru Transferoviar Călători: transferoviarcalatori.ro la relații cu publicul sau telefon 0238.434.380.
ARF a precizat că va reveni cu detalii când CFR Călători va finaliza procedurii și implementarea serviciului de înlocuire a trenurilor cu autobuze.
Trimite articolul
XCFR, ce a asteptat daca se stia data de cand nu mai circula tren pe aceasta ruta? Tipic firmei de stat ,ii doare undeva s a ofere servicii de calitate!
-
Ai dreptate ca cfr eactioneaza tipic unei companii de stat. Dar originea raului o constituie guvernul, pt ca abia in 29.12.2023 au dat ordonanta de guvern prin care se poate organiza licitatie. Asa ca inca o data multumim pzd+pnl
Ca intotdeauna firmele particulare se “misca” mai repede. La firma greoaie de stat (plina cu pilosi si incapabili) de abia acum se declanseaza procedura de licitatie prin … SEAP. Daca e unul mai cu mot si contesta, sa vezi autobuze ale CFR-ului prin vara, toamna pe aceasta ruta. Perticularii au introdus autobuze tip “personal” care opresc la fiecare colt de comuna. Pana la urma e bine si asa. Decat nimic e si asta o alternativa, totusi parca 5 ore e cam mult.
Dapoi să facă și InterCity BUS direct Oradea – Cluj Napoca câte 2 autobuze odată să pornească, maxim 50 lei și ar fi super… Pe BlaBlaCar am văzut că se cer și 90 de lei până la Cluj, la fel și la alte autocare care merg și până la aeroport.
-
Poa’ sa ceara cat vor pe o cursa sunt privati iar, clientul este presat de timp si … afacere. Apropos de curse aeriene, acum ar fi vremea lor pe cursele interne insa, prea multi “mancatori” pe margine.