În curând vom putea circula cu trenuri electrice cu hidrogean. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să achiziționeze astfel de trenuri (H-EMU). În acest sens, ARF a publicat pe SEAP anunțuri de consultare a pieței în vederea pregătirii de achiziții de material rulant finanțate prin Fonduri Europene Nerambursabile.
[eadvert]
ARF intenționează să organizeze proceduri de achiziție a ramelor electrice cu hidrogen pentru scurt și lung parcurs, a serviciului de mentenanță necesar funcționării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanței ramelor la 30 de ani, precum și serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acestora.
Caracteristici
În privința H-EMU interregionale, se dorește obținerea de valori estimative unitare pentru achiziția de rame în trei variante – cu o capacitate de transport de aproximativ160/180/200 de locuri fixe pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete.
În ceea ce privește H-EMU regionale, se dorește obținerea de valori estimative unitare pentru achiziția de rame în două variante – cu o capacitate de transport de aproximativ 120/160 de locuri fixe și rabatabile pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete.
ARF solicită informații distincte din punct de vedere al capacității de transport. Acestea vor fi compuse din: prețul de achiziție al ramei electrice cu hidrogen, exprimat în euro/ramă; prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în euro/km, serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani; prețul aferent asigurării serviciului de alimentare, pentru 15 ani, cu hidrogenul necesar funcționării acestei rame, exprimat în euro/km.
Citiți principiile noastre de moderare aici!