Trenul denumit simbolic „Connecting Europe Express” va ajunge la Oradea, sâmbătă, 18 septembrie, la ora 21:21, unde va staționa aproximativ 55 de minute. Aici, autoritățile locale vor avea un mesaj de bun venit pentru oaspeți, după care se va face un schimb de steaguri/fanioane între oficialitățile orădene și delegațiile participante.
[eadvert]
Trenul Connecting Europe Express va traversa 26 de țări. Vezi când ajunge în Oradea
Mai apoi, cei prezenți vor putea admira expoziția de imagini feroviare organizată în incinta holului stației CFR. Delegații vor avea ocazia și să vadă centrul orașului în cadrul unei vizite scurte, după care aceștia se vor reîntoarce în gară, trenul urmând să plece din Oradea la ora 22:16.
Prin 26 de țări
Având în vedere că anul 2021 a fost desemnat ca fiind „anul căilor ferate”, în UE s-a decis ca trenul simbolic, numit „Connecting Europe Express”, să traverseze Europa timp de mai bine de o lună. Acesta a plecat pe 2 septembrie de la Lisabona și va ajunge la destinație pe 7 octombrie, la Paris. Trenul va călători peste 20.000 km, va trece prin 26 de țări și va opri în peste 100 de localități. Potrivit comisarului european Adina Vălean, trenul își va propune să testeze care sunt obstacolele ce stau în calea creării unei rețele feroviare perfect interconectată.
Pe traseu, trenul express a trecut deja prin Milano, Viena, Atena și va intra în România pe la Giurgiu, pe 17 septembrie. Va opri la București, Brașov, Sibiu, Oradea și Arad și va ieși din țară pe 18 septembrie, pe la Curtici. Pe 21 septembrie, trenul va fi la Varșovia, pe 25 septembrie la Praga și pe 1 octombrie la Stockholm. Punctul final va fi pe 7 octombrie, la Paris.
Între 21 și 22 septembrie va exista și un tren pentru țările baltice, între Tallinn și Kaunas, pentru că rețeaua baltică are ecartament diferit și ar trebui să fie unită de rețeaua din restul UE prin proiectul Rail Baltica.
„Expresul transeuropean este un exemplu despre cum trenurile sunt un liant pentru țările din UE. Este un tren care are o valoare simbolică şi culturală, dar şi una practică. Încercând să conectăm printr-un singur traseu cât mai multe orașe europene, vom vedea clar care sunt obstacolele pentru a avea cu adevărat o rețea europeană perfect interconectată. Fiecare oprire va fi urmată de un eveniment la care vor participa ONG-uri, companii feroviare, autorități și, bineînțeles, publicul larg”, spunea, în martie, Adina Vălean.
Pe tot parcursul anului, în toată Europa, vor fi organizate diverse activități menite să scoată în evidență transportul feroviar pentru a încuraja deplasarea pe calea ferată atât pentru transportul de călători, cât și pentru transportul de mărfuri, precum și pentru a contribui la îndeplinirea obiectivului stabilit în Pactul verde european, acela de a avea o Europă neutră din punctul de vedere al impactului asupra climei până în 2050. Trenul este una dintre inițiativele emblematice ale Anului european al căilor ferate.
Trimite articolul
XParca vad ca o sa il traga la peron dupa vreun privat (Transferoviar sau altul) ca sa nu piarda ala calatorii. Si daca se poate, la linia 3, sa fie bine mascat.
-
La cât de liberă e gara la acea oră, va fi sigur loc și pentru acest tren o oră. Chiar sunt curios câte minute de întârziere va acumula de la București?
-
S-ar putea ca in Bucuresti sa ajunga deja cu intarziere, avand in vedere ca intra in tara la Giurgiu.
-
Daca nici asta nu e purtator de virus, atunci se plimba degeaba
sa nu se ascundă sub rotile de tren afgani algerieni marocani egipteni din Oradea sa emigreze in vest ! sau sa se dea jos sa creadă ca sunt in vest mai apoi sa devină șefi de depozit dupa calea ferată spre santandrei
Scuipatul cojilor de seminţe trebuie să devină sport internațional.
Delegații vor avea ocazia să vadă centrul orașului în cadrul unei vizite scurte.
În centrul orașului neavând niciun wc public , turiștii o să facă un pipi scurt pe malul Crișului, ca să promoveze o Europă verde , după care aceștia se vor reîntoarce în gară.
In gară o să-i scape caca, dar cineva a furat hârtia igienică de la wc.
Apoi trenul urmează să plece din Oradea la ora 22:16, dar cineva a furat roțile de la locomotivă ca să le ducă la fier vechi pentru o Europă verde și sustenabilă.
Pentru o Europa verde continuați călătoria pe jos.
Bine că tăiați pădurile în România, apoi veniți cu :
“…… o Europă neutră din punctul de vedere al impactului asupra climei”