Veşti bune pentru românii care călătoresc cu trenul pe ruta Oradea – Cluj Napoca. Vor ajunge mai repede la destinaţia dorită. Asta pentru că ungurii ne îmboldesc să modernizăm mai repede calea ferată pe această rută.
Potrivit Mediafax, ministrul român de Externe, Teodor Meleşcanu, şi omologul său ungar Peter Szijjarto au convenit, luni, în privinţa dezvoltării unei linii de cale ferată de mare viteză între Cluj-Napoca şi Budapesta.
„Guvernul Ungariei a aprobat o finanţare în valoare de 1 miliard de forinţi (3,3 milioane de euro) pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect. Guvernul Ungariei nu are nicio obiecţie faţă de planul României de a extinde calea ferată de mare viteză până la Bucureşti”, a declarat Szijjarto.
Anterior, şeful diplomaţiei de la Budapesta declarase că infrastructura de transport în Europa se dezvoltă mai ales pe căile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteza care să lege Budapesta prin Cluj de Bucureşti trebuie să fie prioritar.
Şi România alocă bani
După cum anunţa JB&BIHON în luna octombrie a anului trecut, „CFR SA şi Asocierea SC ACCIONA Ingenieria SA – S.C. BAICONS IMPEX SRL au semnat în luna aprilie 2017 contractul pentru «Reactualizarea Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor». Sursa de finanţare este asigurată din fonduri comunitare și de la bugetul de stat, iar valoarea contractului este de 5.424.259 lei (fără TVA)”.
Informaţia a fost confirmată de directorul general al CFR, Marius Chiper, care a precizat că, calea ferată pe porţiunea amintită va fi electrificată şi dublată.
Proiectul de electrificare şi modernizare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor este cuprins în strategia Ministerului Transporturilor şi în Master Planul General de Transport.
Reactualizarea studiului de fezabilitate este necesară pentru evaluarea caracteristicilor tehnice şi operaţionale ale liniei existente, analiza mediului socio-economic, instituţional şi juridic şi pentru realizarea scenariilor de dezvoltare.
Obiectivul general al proiectului constă în electrificarea şi modernizarea liniilor de cale ferată existente pentru circulaţia cu viteza maximă de 120 km/oră pentru trenurile de călători şi 80 km/h pentru trenurile de marfă, preluarea parţială a traficului dinspre vestul Europei şi realizarea conexiunii cu tronsoanele Coridorului Rin-Dunăre de pe teritoriul României.
Citiți principiile noastre de moderare aici!