Toate cele trei trasee propuse se conectează la nord cu Centura Biharia, aflată în execuție.
Traseul 1
„Primul traseu (T1) are o lungime de 17,1 km și pornește din zona cartierului Tineretului din Oradea, traversează râul Crișul Repede în dreptul Uzinei de Apă din zonă. Traseul urcă dealul Podgoria, ocolește localitățile Săldăbagiu de Munte și Paleu, iar la capăt se conectează cu Centura Biharia, prin drumul de legătură dintre Paleu și centură, aflat în lucru”, a transmis Consiliul Județean Bihor într-un comunicat de presă.
Acest traseu asigură continuitatea Centurii Oradea. Dezavantajul este faptul că traseul intersectează o zonă inundabilă, ceea ce impune construirea unui viaduct de peste 800 de metri lungime. Un alt dezavantaj este dificultatea obținerii avizelor, din cauza trecerii prin zona de protecție a uzinei de apă și a barajului existent pe râul Crișul Repede.
Traseul 2
Traseul 2 (T2) are două opțiuni de plecare: T2A (16,4 km) și T2B (14,9 km). T2A începe de la ieșirea din Oradea, înainte de localitatea Oșorhei, unde se va amenaja un nou sens giratoriu, iar de acolo drumul ocolește zona locuită din Oșorhei și se apropie de localitatea Fughiu.
T2B pornește din sensul giratoriu existent la intersecția cu drumul de Fughiu și Centura Oșorhei, ocolind localitatea Fughiu. Traseul traversează râul Crișul Repede în amonte de baraj și necesită construirea a două poduri, peste Crișul Repede și un canal adiacent, urcând apoi dealul Podgoria printr-o zonă nelocuită și ocolind localitățile Săldăbagiu de Munte și Paleu. Această variantă se conectează direct cu Centura Oșorhei și Inelul metropolitan de sud.
Traseul 3
Al treilea traseu (T3) are o lungime de 17,6 km și se conectează direct cu DN1. Acesta ocolește Fughiu și începe din zona benzinăriei Lukoil de la ieșirea din Oșorhei, în direcția Aleșd.
„Proiectul este supus consultării publice până la data de 12 septembrie, ora 16:00. Persoanele interesate sunt invitate să trimită observații și propuneri la adresa de e-mail registratura@cjbihor.ro, cu subiectul „Propuneri inelul metropolitan de nord”, sau direct la sediul Consiliului Județean Bihor”, se mai arată în comunicat.
După încheierea perioadei de consultare publică, urmează efectuarea analizelor multicriteriale pentru cele trei trasee propuse. În funcție de costuri, complexitatea tehnică, impactul asupra mediului și cel social, va fi determinat traseul optim.
„Aceste trasee pot suferi modificări după primirea tuturor observațiilor și în funcție de soluțiile tehnice. Drumul va fi proiectat conform standardelor unui drum național și ar trebui ca la finalul anului să avem un traseu stabilit și costuri estimative. Acest inel închide rețeaua de drumuri din zona metropolitană: Centura Oradea, inelul metropolitan de sud și noile centuri construite de Consiliul Județean Bihor. În felul acesta, conectivitatea zonei de nord a Oradiei și mobilitatea din această zonă vor fi mult îmbunătățite”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Trimite articolul
XUnde sunt case cat mai multe, de.olari. oricum.cei cu case acolo au furat banii. Ca cinstit nu poti avea casa, sunt PZD isti care fura
Nu mai bine un tunel lung sub oras? Sau un maaaaaaaaaaaaaaaaaare pasaje peste el.
Sa moara aplaudacii de extaz.
-
Ba eu zic ca voi astia din trupa “vesela” va tot taiati venele cand mai apare un articol cu ce proiecte mai are Bolojan.
Ce viata grea aveti voi, sa fiti nevoiti sa suportati asa ceva.-
Eu zic sa stai cu limba in dosul lui Bolojan. Continua sa lingi ca atata creier ai
-
Traseul 3 cred ca este cel mai avantajos si mai si cel mai usor
de construit.
Singura variantă fezabilă care completează “centurile” de la Nojorid, Sânmartin și Oșorhei, iar mai departe către Paleu, cu posibilitate de încărcare/descărcare la Cetariu pentru A3, ca mai apoi să se conecteze la drumul de legătură de la Biharia la A3 și la DX Oradea – Arad, astfel încât să se închidă complet inelul pe lângă Sântandrei și apoi Livada cu revenire direct la punctul de orogine Nojorid … este T2B. Astfel ar fi sincronizate și justificate toate traseele realizate până acum în zona metropolitană. În acest context, tot teritoriul cuprins în interiorul inelului metropolitan ar deveni suportul urbanistic și al amenajării teritoriale, caracteristic unui oraș cu adevărat mare și capabil să se transforme, în următorii 20-25 de ani, într-un pol regional și transfrontalier de competivitate. T2B ar asigura astfel un flux continuu și circular care, el însuși, a fi un coridor de dezvoltare.
-
Da, direct prin si peste casele oamenilor pentru simetria unui “Inel” proiectat nu de mult. Putea fi proiectat cu cap daca tot se face! Nicio propunere nu e legala pentru ca trec prin intravilan insa raul cel mai mic ar fi T3! https://campaniamea.declic.ro/petitions/legea-e-clara-drumurile-ocolitoare-si-nationale-se-construiesc-in-extravilan
-
Ihi, sa facem centura depaarte prin Moldova ca sa nu deranjam gainile lui Sany Baci de pe deal.
-
Ultimul traseu de linga LUKOIL e cel mai ok…nu mai ajung mașinile nici în oraș nici în Oșorhei sa aglomereze …și nu trece prin nici o localitate …
Propun T2B pentru cele mai multe posibile conexiuni cu regândirea giratoriului datorita noilor valori de trafic. Eventual bretele sau pasaj ca la intersecția Centura Oradea – Calea Aradului