Conform declarației de participare postată în SEAP, următorii operatori economici au depus oferte:
1. Inpro Muhendislik Mușavirlik Anonim Șirketi (lot 1);
2. Asocierea Sc Someș – Top-Grup SRL – Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL (lot 1 și 2);
3. Asociere SC F.I.P. Consulting SRL – Urban Proiect grup (lot 1 și 2).
Proiectul este implementat de către Primăria Municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
[eadvert]
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1
Prima etapă a proiectului vizează zona dintre Pasajul Magheru, deja realizat, până după Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o undă verde pentru tramvai, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul). De asemenea, se vor reabilita suprafața rutieră și trotuarele aferente Bd-lui General Magheru, de la Magazinul Crișul până aproape de Podul Dacia, exceptând zona unde s-au executat deja lucrări pentru Pasajul Magheru.
În această zonă, tramvaiul va veni de pe Magheru și va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul.
Totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii.
Tot în cadrul acestui proiect se dorește reabilitarea piațetei pietonale din Bulevardul Magheru, crearea și modernizarea unor stații de tramvai și autobuz, modernizarea rețelei de utilități, plantarea unor aliniamente de arbori specifici bulevardelor, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete etc. De asemenea, se va avea în vedere înlocuirea stâlpilor de susținere a firului de contact al tramvaielor și a stâlpilor de iluminat.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 2
A doua etapă a proiectului vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul și Gara Oradea. În această etapă se urmărește crearea de undă verde pentru tramvai prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea (situată în zona intersecției dintre Piața București, str. Republicii, str. Ștefan cel Mare și str. Berzei). Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula la nivelul solului.
Proiectul mai prevede reamenajarea zonei stației de cale ferată Gara Centrală Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, creare unei zone intermodale în Piaţa București (nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).
Tot în această etapă se va reabilita suprafața rutieră și trotuarele aferente străzii Republicii de la Magazinul Crișul până în zona Gării Centrale, se vor crea și moderniza stații de tramvai și autobuz, se vor planta aliniamente de arbori specifici bulevardelor (în zonele unde este posibil), se vor moderniza rețelele de utilități, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.
Valoarea estimată a achiziției pentru serviciile de proiectare este următoarea:
1. „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – etapa 1” (lot 1) – 2.103.666,67 lei fără TVA;
2. „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – etapa 2” – (lot 2) 1.752.000,00 lei fără TVA.
Serviciile de proiectare (elaborare studiu de fezabilitate, elaborare studii conform HG 907/2016, elaborare studiu de trafic, elaborare documentații suport și obținere avize, acorduri și autorizații, elaborare proiect autorizație construire, elaborare proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică pe parcursul execuţiei lucrărilor) sunt finanțate prin intermediul Programului Operațional Asistență Tehnică, într-un proiect în parteneriat cu Agenția de Dezvoltare Regională Nord Vest 2014 – 2020.
Acest proiect presupune pregătirea proiectelor pentru a avea documentații tehnico-economice și proiecte mature care să fie depuse spre finanțare prin intermediul Programelor operaționale din perioada 2021 – 2027.
Trimite articolul
XEu as propune daramati toata Oradea ca dealul ciuperca si parcul Magnoliei si tot la 4 ani refacetile din nou. Bine. Va multumesc PMR este din nou la putere in cel “mai frumos oras al Romaniei”. Mi-a placut o poza cu fostul prim ministru dupa revolutie Petre Roman care si-a aratat presei buzunarele goale la caderea lui Ceausescu!
La gara nu isi are rostul, nu se intersecteaza nimic acolo, doar sa faceti pietonala deasupra. Bani aruncati, o mare porcarie sa bagi atatia bani doar sa ai deasupra pietonal. Pe banii astia mai bine faceati pasajul la intersectia 3G in Nufaru, sau la Emanuel. In astea doua intersectii la orice ora e trafic foarte mare. Pt ce sa faci la gara pasaj, ca la intersectia cu Muzeului va fi tot asa, si la intersectia cU berzei va fi tot asa. Ce rost are un platou pietonal deasupra, plus ca nu va mai fi statie taxi in fata garii, si nici masinile nu vor putea ajunge in fata garii. Lumea va trebui sa care in mana valizele pana la gara. Oriunde in lume exista acces auto pana la intrarea in gara.
Daca tot va scremeti sa sapati atata acolo, mai puneti un ban si faceti ceva calumea. Bagati toata linia in subteran pe tot tronsonul. Ca dupa 10 ani iar va trebui sa modificati ceva, si la asta o sa ajungeti
Schimbati numele pietei Bucuresti in piata Diosig sau Tleagd ca de acolo vin cei mai multi calatori cu trenul in Oradea, toti tiganii care umplu trenurile sunt de acolo.
-
Eu zic ca are numele perfect…si acolo e plin de tuciurii.
Subteran la gara sunt bani aruncati aiurea, iar daca vreti sa creati unda verde tramvaiului ar trebui sa faceti ca linia sa fie libera de la podul Dacia pana la gara. Asta e provocarea, daca tot o carpiti nu se rezolva nimic.
-
Pe Cantemir Nufaru tot al doilea semafor il prinzi rosu. Stai la rosu si vezi in departare ca e verde urmatorul semafor, cand ar putea fi si ala rosu, iar cum pornesti la verde si te apropii se face rosu. Asta e masura de reducere a poluarii, unda verde, mobilitate urbana. Sa nu poti sincroniza cateva semafoare pe o artera, si mai va laudati cu cateva sute de milioane euro pt reducerea poluarii , daca niste amarate de semafoare nu le puteti sincroniza, care nu costa nimic. Dar asta e politica sa tot stai la fiecare rosu, ca apoi sa spui ca e nevoie de pasaj, ca uite ce greu se circula.
In pozele de mai sus trebuiau pusi tigani si tiganci cu poale, ca la gara din Oradea numai tigani vezi prin jurul ei, si in fata ei. Si tot felul de dubiosi. Bine ar fi de ai vedea oameni ca in poze. Trenurile de Diosig si Tileagd ar trebui sa opreasca in Velenta, nu la Gara Centrala ca ne facem de tot cacatul ca oras, cine ne viziteaza prima data si vede toata tiganimea adunata la gara rade cu curul de noi, nici in Craiova nu vezi asa ceva
Tot ce este în aer liber se ventileazã fără costuri. Subteranul este scump și se face numai dacă nu ai loc în aer liber.
Banuiesc ca toata zona verde si copacii de langa blocuri vor fi taiati. Cu toate ca nu incurca proiectul. Banuiesc ca cu asta va incepe lucrarea. Vor fi taiati pentru ca se vor planta altii pe”bani multi” in locul lor
Cele 2 pasaje sunt cele mai mari porcarii, mai mari decat pasajul de la piata mare care am crezut ca e punctul culminant in domeniul prostiei. Ideile nebunului chel din birtin, trebuie neaparat realizate, parerea locuitorilor nu conteaza. Oricum la cat de rar circula tramvaiele nu merita bagate sub pamant, pot ramane sus linistit. La mag. Crisul vor distruge un tunel mare vizitabil in care sunt tevi de incalzire si alte utilitati care trebuiesc relocate pe bani f. multi, canal care traverseaza intersectia paralel cu pasajul pietonal, vor distruge pasajul pietonal existent sa poata face altul deasupra drumului mai frumos pe multi bani si vor distruge intubarea existenta a paraului Paris, bagandu-l intr-o tevusca dupa calculele expertilor din primarie..
Amenajarea pasajului de la gara este atat de utila pe cat de utila este si conducerea orasului pentru oradeni, ZERO.
-
Bolojan e cel mai inteligent , cel mai vizionar primar care l-a avut Oradea. E un Zeu.
Eu propun la pasaj subteran la intersectia strazilor Sofiei cu Plaiului. E la fel de util ca pasajul de la Gara.
Inutile……ca dezastrul de la Piata Mare…..
-
Sunt utile, mai ales ca arata bine cand aparem in media si ne vede toata tara. Asta conteaza imaginea.
-
Si statuia lui Bolojan in mijloc, cu o drujba in mana si in cealata cu sacul de ciment pe umar.
-