Cele trei proiecte se află în faza documentațiilor, urmând ca după finalizarea acestora să poată intra pe ordinea de zi și să fie votate în cadrul Consiliului Local Oradea. Potrivit estimării primarului, construcția lor ar putea începe de anul viitor.
Lărgirea trecerii pe sub calea ferată din zona Matei Corvin
Trecerea pe sub calea ferată din zona Ștefan cel Mare – Matei Corvin va fi lărgită la patru benzi și va fi înălțată cu aproximativ 1 metru, pentru a elimina restricțiile de gabarit.
Municipalitatea lucrează la studiul de fezabilitate, care urmează să fie finalizat în următoarele trei luni.
„După realizarea întregii documentații vom preda acest proiect CNAIR, în așa fel încât în cursul anului viitor să fie realizată această lărgire a trecerii pe sub calea ferată”, a precizat primarul.
Ilie Bolojan a subliniat importanța acestui proiect subliniind faptul că, după finalizarea autostrăzii Transilvania, aceasta va fi principala intrare în oraș, în detrimentul celei dinspre Cluj. Valoarea acestui proiect este estimată la puțin peste 1 milion de euro.
Etapa a II-a la drumul Oradea – Sântandrei: pasaj pe sub Centura Oradea
Pentru a evita supraaglomerarea girației de la intersecția Centurii Oradea cu strada Cazaban, primăriile din Oradea și Sântandrei vor realiza un drum alternativ care va subtraversa centura în zona podului Densușianu urmând să iasă în spatele benzinăriei OMV. Drumul nou, cu o lungime totală de 973 de metri, va porni din sensul giratoriu nou realizat pe strada Corneliu Baba (înainte de trecerea peste calea ferată spre Cazaban). În cadrul acestui proiect vor fi realizate două pasaje subterane de 32, respectiv 34 metri, cu o înălțime de 3,5m, care va permite accesul doar traficului ușor.
Primăriile Oradea și Sântandrei vor încerca să obțină finanțare europeană pentru acest proiect, în caz contrar acesta va fi realizat din bugetele proprii. Valoarea întregului proiect se ridică la peste 2 milioane de euro.
Drum acoperit între Centura Oradea și DN 79
Cel de-al treilea proiect prezentat de primarul Ilie Bolojan este realizarea unui nou drum de legătură între girația de pe Centura Oradea (zona cartierului Europa – Piața 100) și DN 79. Actualul drum care ajunge la Piața 100 va continua pe lângă piață și se va lega cu drumul din spatele ERA Park Oradea, trecând pe lângă pista de aterizare a Aeroportului Oradea.
„Acest drum acoperit ar fi la o distanță de aproximativ 700 m de capătul pistei de aterizare, într-o zonă mai joasă cu aproximativ cu o diferență de 5 metri față de nivelul pistei”, menționează Ilie Bolojan.
Potrivit acestuia, municipalitatea a obținut un acord de principiu din partea Autorității Aeronautice pentru realizarea acestui drum, însă trebuie să respecte două reguli: partea superioară a drumului și a autovehiculelor care îl traversează să nu depășească nivelul pistei aeroportului, să fie sub nivelul sistemului de semnalizare al Aeroportului Oradea.
O porțiune de aproximativ 135 de metri a drumului va fi acoperită, din cauza proximității cu pista aeroportului.
„Condiția pe care o avem de la Autoritatea Aeronautică este ca acest drum să fie acoperit. Luminile de la mașinile care traversează zona să nu interfereze cu luminile de la instalația de semnalizare a aeroportului. Chiar dacă acest drum este semi-îngropat, el va trebui să aibă o formă de protecție supraterană care să nu permită interferarea luminilor”, explică edilul
Proiectul se află în faza întocmirii documentațiilor și a studiului de fezabilitate, urmând ca în următoarele luni să fie finalizate, iar acesta să poată fi introdus pe ordinea de zi a ședinței de Consiliul Local.
Citiți principiile noastre de moderare aici!