Este vorba de Antonia Hoza de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” și Renata Rîmbu și Anamaria Muntean de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”. Toate trei au excelat pe parcursul liceului în mai multe domenii.
Potrivit Renatei Rîmbu și Antoniei Hoza, cheia succesului pentru ca un elev să obțină zece pe linie la toate probele este transformarea învățatului în ceva plăcut și felul în care știe să alterneze distracția cu timpul închinat studiului.
Renata Rîmbu vrea să-și continue studiile la o universitate din Amsterdan, în timp ce colega sa, Antonia Hoza, se gândește să opteze pentru Facultatea de Drept din Cluj Napoca.
Secrete
„M-am pregătit periodic, începând din clasa a XII-a. La Istorie, materia de bacalaureat a fost doar cea de-a XII-a, așa încât nu mă puteam pregăti înainte. Însă am depus un efort constant și nu mi-a fost deloc greu în ultimele luni, pentru că aveam deja dobândit un bagaj de cunoștințe. Media 10 înseamnă foarte mult pentru mine. Nu mă așteptam la acest rezultat.
Deși eram sigură că voi avea o medie mare. Adevărul este că foarte mult depinde de modul în care evaluează corectorii lucrările. Unele lucruri depind de o serie de factori exteriori pe care nu-i putem controla. Rezultatul este categoric o încununare a eforturilor mele de-a lungul celor patru ani”, este convinsă Renata.
Ea a ales Studii Europene la Amsterdam pentru că – susține ea, pe această filieră țara noastră nu este destul de dezvoltată.
„Este o facultate de Studii Europene la Cluj Napoca, însă în Vest ești implicat în miezul acțiunii, ești înconjurat de țări în care există instituții ale Uniunii Europene și merită mai mult să studiezi un asemenea subiect în străinătate decât la noi”, a spus Renata Rîmbu.
Fiică a artiștilor Elvira și Romeo Rîmbu, Renata a cochetat cu ideea de teatru, dar diplomația, felul de a se exprima și dorința de a schimba ceva în societate i-au schimbat traiectoria și au direcționat-o spre diplomație.
Proiecte
În egală măsură, apreciază arta și sportul. De-a lungul anilor de liceu a participat la Olimpiada de Engleză și la cea de Română. La ultima dintre ele a obținut locul III la nivel național și a ajuns la faza internațională. De asemenea, s-a implicat în acțiuni de voluntariat cu tinerii din Leo Black Eagle, prin care a încercat să schimbe în bine viața comunității din care face parte.
În opinia sa, cea mai mare problemă a învățământului românesc este că funcționează după un sistem învechit și nu face apel la nevoile tinerilor din ziua de astăzi.
„Mi se pare că ar trebui revizuită programa, scoase unele materii și o grămadă de subiecte care și-au pierdut din valoare și nu au un scop practic, și nici teoretic. Totodată, cred că ar trebui să aibă loc o schimbare de mentalitate în rândul profesorilor. Am avut norocul să cunosc anumiți dascăli pe care nu-i voi uita niciodată. Din păcate, cazurile de profesori care pun suflet și se dedică meseriei și în relațiile cu elevii sunt puține”, a mai dezvăluit absolventa Colegiului „Mihai Eminescu”
Dăruire și har
În opinia sa, în unele meserii, cum e cea de dascăl, este nevoie de chemare și har.
„Nu contează doar să reții o sumedenie de informații. Trebuie să știi cum să le transmiți, în așa fel în care elevul să le înțeleagă și să i se formeze și lui o pasiune pentru subiectul tău. Puțini oameni reușesc să facă asta”, este crezul Renatei Rîmbu.
Și colega sa, Antonia Hoza, de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” s-a pregătit constant pe parcursul celor patru ani de liceu, dar efortul pe ultima sută de metri, începând cu clasa a XII-a, a fost considerabil.
Atrasă de dreptate și cu un spirit fin de obserbație, fosta gojdistă vrea să opteze pentru Facultatea de Drept din Cluj Napoca.
,,Îmi doresc de foarte mult să lucrez în domeniul juridic. Cel mai mult mi-ar plăcea să fiu judecător”, a spus Antonia Hoza.
Cheia succesului în relația elev profesor, în viziunea Antoniei, este modul în care comunică aceștia, felul în care știu să se înțeleagă și să persevereze.
,,Nu e suficient ca un profesor să aibă așteptări de la un elev, câtă vreme acesta nu își dorește chestia asta. Este nevoie de o relație de prietenie, dar și profesională, între cele două părți”, este de părere Antonia.
Felul în care este predată materia, adaugă Antonia, îl face pe elev mai atras de ceea ce învață.
„Dacă lecțiile ar fi interactive, elevul ar fi mult mai atras spre materiile predate. Adică, este nevoie de ceva care să-i solicite și spiritul practic. Nu doar să ia o lecție, să o învețe cap coadă, iar în ziua următoare să răspundă din ea”, a conchis Antonia.
Anamaria Muntean este a treia elevă de 10 din Bihor. Ea a absolvit cu media 10 profilul Filologie Bilingv – Engleză la Colegiul „Mihai Eminescu” din Oradea și se pregătește să studieze la una dintre facultățile Universității Babeș – Bolyai din Cluj Napoca.
Antonia Hoza se îndreaptă spre o carieră în domeniul juridic, iar Renata Rîmbu vrea diplomație.
Citiți principiile noastre de moderare aici!