[eadvert]
Drumul expres (DX) Oradea – Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens. Potrivit preşedintelui Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, vor fi construite 75 de pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă și intersecții cu alte drumuri. În județul Bihor sunt propuse patru noduri rutiere, alte patru fiind în județul Arad. Viteza de proiectare a fost stabilită la 140 de kilometri pe oră. “Astăzi, viteza medie de deplasare pe ruta Arad -Oradea este de 60 de kilometri pe oră. Viteza de proiectare pentru drumul expres este de 140 de kilometri pe oră, prin urmare se va înjumătăți timpul parcus pe ruta Oradea – Arad”, a declarat Ilie Bolojan, care a precizat că având în vedere modul în care este proiectată șoseaua, la 120 de kilometri sau 100 de kilometri la oră, condițiile de siguranță și vizibilitatea vor fi foate bune.
Traseul în Bihor
“Drumul pleacă din legătura dintre Centura Oradea și Autostrada Transilvania. Primul nod rutier este la aproximativ 8 kilometri de Oradea, la intersecția dintre drumul comunal care asigură accesul în localitatea Livada, comuna Nojorid. Următorul nod rutier este la intersecția dintre DX și Drumul Național 19, în zona localităților Cefa și Gepiu. Al treilea nod rutier este în zona Municipiului Salonta, la intersecția cu drumul județean care leagă Salonta de Tinca și Beiuș, iar al patrulea nod este la limita cu județul Arad, în zona comunelor Avram Iancu și Zerind”, a explicat președintele Consiliului Județean Bihor. El a precizat că în cadrul proiectului vor fi realizate și câteva șosele de legătură, care să conecteze nodurile rutiere cu parcuri industriale sau alte drumuri naționale sau comunale.
Peste un miliard de euro
Valoarea estimată a proiectului este de 1,38 miliarde de euro, iar perioada de execuție este de 36 de luni. Șeful CJ Bihor a explicat că sunt presați de timp și construcția la acest proiect trebuie să înceapă anul viitor, altfel autoritățile pot pierde finanțarea prin Programul Operaţional Regional. „Începând de luni, echipele de topografi care sunt parte a echipei Consitrans vor fi în teren și vor începe lucrările topografice. Peste două săptămâni își încep activitatea echipele care realizează studiile geologice. Estimăm că până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate va fi gata, ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor pentru începerea lucrărilor. Conform proiectantului, durata de execuție va fi de 36 de luni, deci spre finalul anului 2025 am putea deja circula pe unele structuri din drumul expres Oradea – Arad”, a mai adăugat Ilie Bolojan în conferința de presă de la Arad.
„Drumul acesta expres este unul dintre proiectele de fond importante ale Alianței Vestului”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, prezent și el la conferință. “Această dezvoltare trebuie văzută în ansamblu și abordată în ansamblu, fiindcă muncind împreună putem accesa mai ușor finanțarea necesară, putem grăbi implementarea proiectelor și putem întări poziția județelor noastre la nivel euro-regional”, a mai precizat președintele CJ Arad. Jb – G.A.
Trimite articolul
XPixul lui Bolojan il va mai modifica pe parcurs, sa fie mai drept si scurt. Apoi cu degetul din mijloc ne va arata noul traseu
-
Bolojan stie mai bine ce trebuie facut.
La aprox 11.5 mil pe km. se poate si autostrada ,la aceste preturi nu o sa avem autostrazi niciodata!!!
-
E regim de autostrada
-
Cu impact de animale liber sãritoare?
-
Nu vor reuși să termine în 3 ani nici să îi aducă pe Strabag, UMB, Aktor, Pizzarotti pe sectoare de 25-30km fiecare. Se lălăie cu câte 10 km de autostradă doi ani și jumătate… Eventual cu niște muncitori chinezi ar avea șanse reale.
-
Hai lasa-ne cu vrajelile tale, ca deja prea le repeti
-
Tovarășe zsizsi mergi pe forumul peunfemerg. ro secțiunea drumuri expres și mergi la DX 12 Craiova – Pitești și vezi cum UMB pe un sector de 40 km de drum expres (Slatina – Balș) lucrează cu peste 1000 de oameni până la apusul soarelui. Vor sa dea gata lucrarea cu peste 1 an mai devreme decât termenul contractual! Așa cum au făcut și la centura Bacău și toate tronsoanele de autostrăzi care le-au construit pană acuma. Fără Aktori și Pizza ca ăștia sunt dezastru la execuție – ca și termene. Așa că comuniștii mucles la comentarii pe acest subiect. Om trai și om vedea.
In ultimul timp toate lucrurile din banii publici au preturi umflate și totuși termenele de finalizare nu sunt respectate, pentru ca beneficiari nu ii controlează și presează pe executanți lucrărilor, vezi cum se lucrează și în Oradea pe Cantemir-nufărul bătaie de joc, se bune asfaltul nou peste cel vechi, pe tot traseul vezi un utilaj doua și vreo 4 muncitori sprijiniți în lopeți în rest nimic, la canalizarea de lângă blocul Cicero se lucrează în ritm de melc, iar la pasaj nici o mișcare, iar la iarna vor motiva ca nu-i lasă vremea, iar acum când e vremea bună nu au chef de lucru sau cu cine lucra.
Revin sper ca n-am fost banat.
Sper ca in acest secol sa fie gata, ori macar sa apuc in viata asta sa circul pe acest drum.