Unul din punctele fierbinţi de dezbatere a fost eterna şi controversata temă a realizării Autostrăzii Transilvania. În anul 2014 FPB a avut plăcerea şi onoarea de a-l avea pe Ministrul Transporturilor ca musafir în Oradea, împreună cu reprezentantul Companiei Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) care au ridicat nivelul de speranţe şi aşteptări ale bihorenilor (şi nu numai) în legătură cu continuarea lucrărilor la suferinda cale de transport.
Soluţii concrete
Transportatorii au susţinut ideea că autostrada nu trebuie făcută din vorbe ci cu soluţii concrete. Ei s-au oferit să susţină eforturile autorităţilor, lucru pe care îl fac deja prin efortul deosebit recunoscut internaţional sub brandul „Cărăuşii Europei”. Firmele de transport din România, multe cu capital străin, împăienjenesc Europa, transportând mărfuri inter-state ceea ce aduce beneficii însemnate nu doar familiilor implicate ci şi PIB-ului României. Pentru contribuţia lor doresc în schimb armonizarea legislaţiei cu cea a statelor membre UE privind salarizarea şoferilor, cea referitoare la regimul diurnei şi, nu în ultimul rând, o infrastructură care să le reducă cheltuielile şi să le efienticizeze timpii de transport, ca şi în Europa – entitate la care doar spunem că aparţinem, din acest punct de vedere.
„Fiecare centimetru de autostradă este un pas uriaş ce aduce mai multe beneficii şi pe termen mai lung decât cheluiala efectuată” – au împărtăşit transportatorii vorbind de experienţele lor pe drumurile europene.
FPB doreşte să (re)aducă la masă toţi actorii care pot contribui la identificarea de soluţii care să accelereze ritmul în care se realizează Autostrada Transilvania, motiv pentru care şi în acest an se va reflecta în activitatea Federaţiei această preocupare vitală pentru întreaga Transilvanie şi evident, pentru România.
Transportatorii au fost de acord şi au susţinut ideea demarării lucrărilor cu precădere dinspre graniţa cu Ungaria, pentru recuperarea imediată a investiţiei.
„Avem nevoie de Autostrada Transilvania – au susţinut transportatorii – pentru a produce mai bine, pentru a fi competitivi şi pentru fi atractivi din punctul de vedere al turismului insuficient exploatat din cauza infrastructurii care efectiv sperie pe oricine încearcă să treacă de la Vest la Est. E ca şi când ai intra în istorie… (de fapt în pre-istoria automobilelor) cu cai în loc de cai-putere şi cu drumuri pietruite în loc de… Autostrăzi”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!