În jur de 100 de camioane și mașini mici au fost școase vineri pe șoseaua de centură a Oradiei pentru a protesta împotriva unui abuz din partea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Transportatorii orădeni acuză că, printr-o (re)interpretare fiscală abuzivă, ANAF a decis să impoziteze retroactiv – pe 5 ani, diurnele șoferilor români.
[eadvert]
„Aveam aceleași revendicări ca data trecută. De această dată, ni s-au alăturat transportatori de la Arad și Timișoara. De la protestul din vară, am încercat să purtăm diverse discuții cu factorii de decizie, însă nu s-a soluționat nimic”, a declarat unul dintre patronii prezenți la protest.
Acesta susține că măsura va duce la faliment sectorul transporturilor din România, singura industrie în care capitalul românesc este de peste 98% și care reușește să se poziționeze pe locul III în Uniunea Europeană, după Polonia și Lituania.
De această dată, protestul se bucură de sprijinul Asociației Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE), organizație care reprezintă peste 1.200 de firme de transport de marfă din țară, aceasta însemnând peste 12.000 de camioane de transport internațional.
Reprezentanții transportatorilor spun că protestul de astăzi este un avertisment pe care vor să-l dea autorităților, ministrului de Finanțe și primului- ministru mai ales, care a refuzat orice dialog cu transportatorii pe tema impozitării diurnelor.
„Nu mi se pare normal ca să se distrugă un sector de activitate care reprezintă 8% din produsul intern brut, care este singura ramură a industriei românești care este excedentară în valută, care aduce valută țării, care ține inflația sub control. Ne chinuim de șase luni de zile să intrăm la primul-ministru. Am făcut o grămadă de memorii și sesizări, inclusiv la ministrul de Finanțe, care nu vrea să stea de vorbă cu noi, inclusiv la președintele ANAF, doamna Călugăreanu. Au fost firme care au fost verificate, s-a reinterpretat diurna, în condițiile în care diurnele nu se impozitează în niciun stat din Uniunea Europeană. Lucrăm de 25 de ani după aceeași regulă, după aceleași legi și vin niște funcționari ai statului, plătiți de noi, și fac abuzuri. Să vă dau exemplu de firmă din Arad, care are 18 camioane?! La 900.000 cifră de afacere i-a venit decizie de impunere pe două milioane de euro, în condițiile în care marja de profitabilitate este de 2% la o firmă foarte bine organizată’’ a declarat Dorin Jurjuț, vicepreședintele APTE.
„Foame cronică de bani”
Acesta acuză că, în prezent, transportatorii nu pot să poarte un dialog cu autoritățile și că sunt puși cu spatele la zid, că, prin reinterpretarea diurnei ca venit salarial și aplicarea de penalități pe ultimii 5 ani, sub amenințarea sechestrului și închiderii companiilor, sunt împinși spre faliment.
Potrivit lui Dorin Jurjuț, supra-impozitarea solicitată de ANAF, retroactiv, are două efecte: pe de-o parte amenință peste 40.000 de companii de transport românești și pune în pericol peste 300.000 de locuri de muncă, iar pe de altă parte urmărește, de facto, naționalizarea patrimoniului companiilor românești de transport, în beneficiul altor economii naționale.
„S-a făcut un grup de lucru interministerial. Când nu vrei să rezolvi o problemă, creezi un grup de lucru. Bineînțeles că stăm și ne uităm unii la alții. Își dau seama că este un abuz.
Înțeleg că statul român este într-o foame cronică de bani, dar nu se poate să vină să ne abuzeze. În 2015 a fost exact aceeași problemă. S-a dat amnistie fiscală. Noi nu așteptăm de la guvernanți să ne dea nouă amnistia fiscală. Pentru că noi, transportatorii și firmele de transport, nu am greșit cu absolut nimic. Amnistia fiscală o dau pentru idioții pe care-i trimit în control. Aceasta este realitatea. Și oameni care nu au nici măcar bun-simț. Vin inspectorii fiscali și-și dau seama că nu este în regulă, dar așa vin ordinele de la București. ANAF-ul este interesat cu câți bani pleacă pe hârtie. Bani teoretici. Căci nu se vor încasa niciodată banii aceștia. Gândiți-vă că impunerea pentru cinci ani de zile în momentul de față reprezintă cifra de afaceri a firmei pe doi ani de zile. În condițiile în care, repet, în nicio țară din Uniunea Europeană nu se impozitează diurna. Îmi pun întrebarea: cine vrea să distrugă transportul românesc. Pentru că noi, firmele românești, nu ne concurăm noi între noi. Noi concurăm cu firmele maghiare, cu cele poloneze, cu francezii. Suntem pe locul III în Europa, ca număr de firme de transport și ca bani încasați. Cum poți distrugi o ramură care funcționează?! 98% este capital privat, românesc. Dacă ar fi fost capital străin, nu și-ar fi permis să-și bată joc de noi. Oameni care nu au făcut afaceri cu statul, oameni care au construit de la iarbă verde. Și-și permit niște guvernanți trecători să vină să ne naționalizeze. Asta se întâmplă în momentul de față: o naționalizare pe față. Va pleca tot capitalul românesc din țară. Nu trebuie decât să trecem dincolo și Viktor Orban ne primește cu brațele deschise. Asta vor: să plecăm din țară, să distrugă un sector de 40.000 de firme?! Ce vor, să vină din alte țări să ne facă transporturile noastre”, a declarat Jurjuț.
Acesta spune că, în varianta în care autoritățile rămân imune la revendicările lor, vor bloca transporturile, nu își vor mai trimite camioanele la încărcat. Fiindcă aceste sume pe care ANAF le pretinde nu pot fi plătite, și nici nu ar trebui plătite, pentru că nicăieri în Uniunea Europeană aceste diurne nu se impozitează.
„Vom vedea atunci cum își cară guvernanții marfa și cum se vor aproviziona magazinele și așa mai departe. Asta vom face”, a declarat Dorin Jurjuț.
Transportatorii solicită, pe această cale, ca primul primul ministru, ministrul Finanțelor și președintele ANAF să inițieze urgent consultații cu reprezentanții transportatorilor pentru a găsi soluții.
„Nu cerem clemență, cerem ca în România legea să fie respectată, inclusiv de către ANAF”, a spus Dorin Jurjuț, apreciind că împingerea firmelor de transport spre faliment va avea ca rezultat dispariția a sute de mii de locuri de muncă din economia României și va conduce imediat la scumpiri în lanț ce se vor resimți dramatic în scăderea nivelului de trai al populației.
Trimite articolul
X“SUSȚIN” guvernul actual! Ați primit ce meritați! Ați votat, acum luati!
-
Corect, sustin și eu, ultimul ”claxon” al lebedei.. să iși caute alt loc de muncă, UE, vă impozozita transportul de marfă din cauza emisiilor de carbon. Orban a declarat azi ca se va vinde pachelete majoritare ale statului deci si ale CFR Marfă, iar viitorilor proprietari ai ei (90% austrieci) trebuie să li se pregătească profitul.
Ciobanii ati vrut sa spuneti. Singurii care blocheaza drumurile cand nu le convine ceva…deci aici putem generaliza, transportatori = ciobani prosti…cam toti.
-
Cand ciobanii s-au dus sa protesteze in Bucuresti nu au blocat circulatia! Si au avut sange in instalatie sa mearga pana in capitala, fara sa se planga ca ii costa motorina! Asa ca nu mai compara ciobanii cu huliganii de pe centura!
abuz e ca ati dat diurne in loc de salariu ptr a evita plata taxelor
-
Corect! Hotii striga hotii! Sa plateasca impozite si taxe ca toti ceilalti, iar daca eludeaza legea sa plateasca!
-
Legea le permite să acorde diurne. Reinterpretarea legii de către ANAF e problema.
-
Vasile, daca legea le-ar permite nu ar avea nevoie de golanii de acest fel. Dreptul legal se stabileste in justitie, nu cu blocare de sosele, sau cu ciomegele.
-
-
MAI, Oradean….
Sa iti dai tu, tie 8000 – 9000 de lei salariu cand iti faci macar o mica firma cu activitate de tuns oua sau impachetat fum.
Exact atat cat iau azi soferii cand aduna salariul + diurna.
Apoi sa vezi cat duci acasa la nevastă-ta!
Sa stai bine asezat pe ceva tare cu curu’ !
Ca te va scoate muierea afara din casa si o sa dormi la Kutya Kosar.
Sau pe trepti in scara blocului, fraiere!
Ca dupa ce esti plecat o luna de acasa, avand 9000 de lei salariu pe cartea de munca, vine guvernul lui Cațu, a lui Dancila, Dragnea sau Ponta, ori care doresti tu sa fie, si ti-l impoziteaza cu 40,8 %!!
Si duci acasa la muiere si copii exact cat duce si o birocrata cu functie platita la 8 ore din instituțiile statului.
Cu diferența ca ptr. aia nu plateste nimeni contributii.
Ca i se calculeaza din pix doar ca i s-ar fi oprit bani ptr. aia si cealalta.
Banii ptr. contributiile ei si ptr. ce duce cucoana aia acasa se platesc tot din banii care ti se iau tie si mie si apoi sunt virati la bugetul de stat.
Daca ai plati vreo 3300 de lei din 9000 salariu brut catre guvern i-ai blestema de tot ce ti-ar veni la gura si ai sari de 5 metri in sus vazand ca tu mai duci acasa diferenta doar.
Asa ca mai intai gandeste si apoi sari in sus cu povesti.
Diurna este un drept legal acordat in Romania oricarui angajat din orice domeniu. Ca de altfel.in intreaga Europă. Si cata vreme este legal, nu e interzis si nici in neregula.
Doar ca ANAF vrea sa impoziteze diurna numai unor ANUMITE CATEGORII de angajati din Romania !!
Iar asta se numeste ABUZ!
DOVEDIT DEJA IN INSTANTELE DIN ROMANUA DE O SERIE DE FIRME DE TRANSPORT.
Deci…., mai mesteca inainte de a te apuca sa scuipi.-
Si cine a bagat taxele alea abuziva fa contabila p*lii? Le-am bagat noi ceilalti soferi? Du-te si blocheaza parcarea ANAF-ului, nu centura din Oradea! Aaaaaaaa, pana acolo te costa prea mult motorina! Ne doare in p*la!
-
Mai pulica, protestul a fost organizat de APTE si anunțat, monitoriza, insotit, dirijat de catre Politia Nationala + Jandarmerie.
Asta daca nu erai informat.
Plus ca tu esti seferul sulii.
Conducator auto amator deranhat de protestul de pe Centura orasului Oradea.
Informeaza-te inaibte de a povesti in scris cretinatati.
Ai vrut si tu sa te grabesti vinerea pe la amiaza undeva si te-au deranhat transportatorii care protestau.
Jeg ordinar si povestitor ce te dovedesti a fi!
-
-
-
Sper ca tiriștii să fie la fel de mult respectați cum ne respectă ei nouă urechile cu gălăgia lor de claxonat.
Mizerabilii de tiriști nu se gândesc că poate în schimbu 3 ar trebui să meargă cineva la lucru.
-
Cand sa manifeste mizerabilii de tiristi, cum.ii denumesti tu, jegule??
Daca nici ziua in amiaza mare , pe centura ocolitoare nu pot manifesta ca tu trebuie sa dormi, atunci emigreaza.
Intre orele 22.00 si 06.00 este program de liniste.
Schimba-ti locul de munca mizerabile!
Sa nu mai mergi in schimbul trei.
Sau emigreaza, javra ordinara!
Ca nu au manifestat niaptea si nici in week end ca sa te simți tu si alte elemente ticaloase ca tine, deranjate.-
Puteau sa manifesteze fara sa faca rau la altii bai loaza! Dar e lung si costa drumul pana la Bucuresti!
-
„Nu cerem clemență, cerem ca în România legea să fie respectată, inclusiv de către ANAF”. Pai atunci de ce protestati, manivelelor, ca doar se aplica legea? Aaaaa, voi vreti ca unii sa respecte legea si voi sa faceti ce vrea muschii vostri, fara sa fiti luati la intrebari?! Uite, pentru asta Catu-matu are o bila rosie!
Un șofer care iese la pensie din firmele voastre cu salar minim știți ce pensie ia?
Sunteți niște hoți ordinari evazioniști și prosti care acum claxonează sa va salveze vouă cursul și averea,cică dați faliment dar cât ați acumulat la negru unde e?
Bani pt care nu ați plătit impozit un leu hoților trebuie sa plătiți ca vati bătut joc de șoferi acum va venit randul
anaf abia asteapta sa va execute, nici un blocaj in trafic nu-i afecteaza, nu ve-ti obtine nimic in acest fel, decat noua ne faceti rau ca ne blocati drumurile, ce trebuie sa platiti ve-ti plati ca faceti protest, sau ca nu-l faceti. Succes ambelor parti, cu toate ca se vede clar cine va castiga.
-
La huliganii de tiristi nu le-a ajuns o banda sa protesteze, au ocupat doua. Daca voia sa treaca salvarea sau pompierii trebuiau sa astepte pana faceau liber huliganii!
-
Au fost condusi si supravegheati de Politie si Jandarmerie, măi MUIE!
Sau nici pe aia nu i-ai vazut gazember??
-
Dacă nu ați avea ciobanii cum ne numiți nu ați avea ce să le dați de dimineață copiilor voștri de mâncare. Vorbiți cu cei de la București să vă aducă mâncarea în magazine cu trenul nu vă va deranja nici cu vrun claxon.
-
Nu-i băga in seama,sunt activiști impuțiți plătiți, în special de la USR-PLUS, care să dezinformeze, sa amenințe și sa descurajeze orice opiniei.
Neomarxiști.
Meseria de sofer nu este usoara dar nu este normal ca transportatorii sa platesca taxe si impozite pe salariu minim de economie si soferii sa fie platiti cu mii de euro. Nu afirm ca soferii sunt problema ci modul in care a fost favorizat acest sector ani de zile.
In ceea ce priveste protestul lor au tot dreptul ca pe noi cetatenii ne deranjeaza … nu protesteaza in fiecare zii.
As vrea si eu sa vad proteste organizate de populatie pentru a schimba sistemul medical de tot rahatul din tara asta.
Majoritatea dintre noi avem membrii din familie care au murit cu zile pentru ca nu au avut parte de un tratament decent sau un diagnostic corect sau macar o experienta neplacuta intr-un cabinet medical. Dar nu se intampla, asteptam ca ciobanul mioritic soarta fatidica, sa ni se intample si noua.
-
Si ce folos ca platesti contributii pe salarii mari, ciudatule ??
Tata a lucrat toata viata sofer pe camioane.
44 de ani efectiv, cu grupa a doua ptr.conditii grele pe la Canal sau Rovinari a adunat 49 de ani , patru luni si trei zile.
16 ani a muncit pe timpul comunistilor.
Apoi diferenta dupa Revolutie aproape 14 ani la firma SA unde nu a avut salariul minim pe economie niciodata.
Abia in ultimii 6 ani a avut salariul.minim.pe economie la o firma privata.
S-a pensionat la 65 de ani si trei luni, la limita de varsta. Nu anticipat.
Stii cat i-au calculat pensia ??
1923 lei.
Stii ca am un var care ii este nepot lui tata, care s-a pensionat de la Poliția de Frontiera la varsta de 50 de ani si 7 luni,ca subofiter?
Stii cat i-au dat pensie?
3620 lei!
Atunci ce folos ca ai salariu mare, ca contribui 45 de ani la fondul de pensii, daca oricum faci, tot puțin iti calculeaza ca sa primesti in final??
Mai bine sa iau azi diurna maxima in mana si imi platesc eu o pensie privata cu capitalizare luna de luna si an de an, cu drept de mostenire catre copii.
Macar aia stiu ca e a mea si cat contribui, atata am.
Aici dai mult sau puțin, la final tot cat vor ei, tot atata primesti.
Ma piș pe pensia lor de ordinari!-
Felicitări pentru comentariu.
Mă bucur că mai văd, din când în când,şi români care “îşi pun mintea la contribuție” şi au şi o viziune realistă asupra viitorului.
Dar,din păcate, majoritatea românilor care trăiesc în Romania, nu au capacitatea ta de analiză şi nici inteligența necesară pentru a intui( pe baza unor date concrete şi a unor statistici pertinente) ce le va rezerva viitorul, trăind, muncind şi plătind taxe şi impozite în țărişoara aia.
Ei vor fi viitorii bătrânei sărmani şi săraci lipiți pământului,ai Europei, după 45 de ani de muncă şi de taxe plătite cu vârf şi îndesat unui stat condus zeci de ani de oameni care nu au fost,nu sunt şi nu vor fi de “bună-credință”😃.
Dacă până prin 2015 mai exista un echilibru între numărul pensionarilor şi cel al contribuabililor în Romania, acum discrepanțele sunt tot mai mari. Şi ele se vor accentua de la an la an, din cauza migrației masive a românilor şi a natalității foarte scazute din Ro.
Statisticile prevăd că în 2040,în Ro vor mai fi aprox 3,8 milioane de contribuabili, cu bugetari cu tot, şi aproximativ 7,5 milioane de pensionari.
Cam ce pensie va avea românul care se va pensiona în 2040, dupa 40 de ani de muncă,să zicem, în condițiile date ?
Concluziile să le tragă fiecare pentru sine şi să acţioneze în consecință.
-
Atitudine tipica de borfas evazionit! Bai, manivela, plateste si tu ca toti ceilalti, “smecheru” lu peste prajit. Te plangi ca nu ti se da, ca nu ti se ofera, dar tu nu ai plati nimic. Vrei pensie, servicii medicale, infrastructura, educatie ecc., pe banii si munca altora, ca pe tine te-a cacat tactu manivela mare smecher. Mai era o tuta autointitulata “contabila” mai sus care facea apologia evaziunii fiscale. Aia da etica profesionala, la profesionista … centurista!
-
De ce nu faceți la nivel național blocând totul într-o zi de lucru. Nu 2 ore ce o zi întreagă să vadă domni pnl-sti că și transportatori sunt o forță în România. Așa au făcut și justițieri romani atunci cu pensiile nesimțite. Guvernul asta vrea să distrugă totul în România. De fapt astea sunt mana Bruxelului de a distruge tot ce este autocton.
Știe cineva astăzi cum de sau potolit așa repede ? Aproximativ 2 ore au fost gălăgioși prin Ioșia. Data trecută nici după 5 ore nu sau potolit. Au mutat zona de deranj ?
Șeful USR, Barna este infractor la fel ca Dragnea : bani publici pentru prietenii de școală.
Barna. Șeful USR, partidul care a inițiat campania #FărăPenali, este supervizorul senin al unor fraude și conflicte de interese cu fonduri UE
Vorbim despre persoane cu dizabilități sau proveniți din medii defavorizate, greu de integrat pe piața muncii și extrem de neglijate în România. În numele lor, Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare – DCG, compania fondată de Dan Barna, a câștigat milioane sub pretextul facerii de bine.
Trei proiecte europene generoase arată ca după război. Banii s-au evaporat între amici cu facturi la comandă, în nepotisme, deturnări, plăți fictive, furturi de echipamente și discursuri despre frumusețea spiritului antreprenorial. Din partea beneficiarilor, multă dezamăgire.
https://www.riseproject.ro/articol/adevarul-despre-dan-barna/
-
Misule, Misule, fii mai atent cu selectarea sursei de informare.
-
Rise Project sunt foarte ok. Ei i-au dat în gât cam pe toți, inclusiv pe Dragnea.
-
Hai sa vedem niste realitati: e foarte greu sa fii sofer. E o meserie grea. Patronii firmelor de transporturi nu sunt mai smecheri sau furacisi decat alti patroni. ANAF face abuzuri fara numar si de multe ori discretionali. Oare de ce comentatorii de aici nu spun nimic si nu critica super avantajele firmelor de constructii sau IT. Stiti ca au facilitati pana in 2028? Stiti ve salarii dau aia? Stiti? Tara asta e plina de nedreptati si de lucruri strambe. Nu am afaceri in transport dar folosesc servicii de transport si inteleg cat de greu e sa rezisti in Europa si in Romania concurentei straine si a existentei in continuate a Schengenului. Deci nu mai bateti campii. Ii sustin pe transportatori. Bravo lor!
Unde e aia cu infractiunea pentru blocarea unui drum public? Rau imi pare ca nu am fost blocat, ca si data trecuta as fi sunat fara nici o jenă la politie. Protesteaza dar nu imi ingradi mie drepturile de libera miscare si nu fa infractiuni. Iar kktul ala cu daca nu ar fi tiristi ai muri de foame… Pai daxa nu ar fi fabrici, ce ati trasporta? Daca nu ar fi macelarii, din nou, ati muri de foame. Eh, in fabrici si macelarii muncesc oameni pe care voi ii blocati. Daca toti platesc impozite pe venit, voi sunteti speciali? Voi ati semnat contract de munca si fisa de post unde se specifica salariul, voi ati agreat sa va dea minim pe economie in mana si restul la plic. Cine ma contrazice, minte, pot da, in privat, exemple de la companii din oradea. Apoi va plangeti la pensie ca nu aveti… Pe principiul azi sa fie bine ca maine… Iar la nivelul de cunostinte (nu studii, ca sorbonica si agora dau diplome ca pe covrigi) nici sperante prea mari nu aveti in alte parti. Da protestam, hai sa protestam. Atata stiti. Nu va convine, sunt locuri de necalificati destule, pe salarii impozitate corect. Dar nu va convine, asa-i? Cati ati.putea merge de maine ca ingineri? Prea putini, deci speranta voastra ramane covrigu, banu in plic si Doamne ajuta. Va rog, mai protestati cand sunt si eu prins in trafic sa vedem apoi.
-
Șoferii din Arad și Timișoara s-au alăturat celor din Oradea pentru simplul fapt că ei nu au centură, dacă e să traversezi cele două orașe, zici că e zilnic protest, așa greu se circulă.
-
Fraiere, protestul a fost anuntat, acceptat si supravegheat.
Nu s-a blocat drumul public, s-a circulat cu viteza redusa. Si totul a fost cu insotirea Politiei si a Jandarmeriei.
Pute-ai sa o cgemi si pe mă-ta ca sa faca ordine, s-ar fi gasit cu o muie origibaka oferita de sute de soferi de camion si simpatizantii lor.
Atat.
De ce te revolti?
Nu ai ajuns la magazine, la Mall sau in sat la tată-tău la timp?
Trebuia sa te duca mintea si sa o iei prin oras pe Centru.
Bovina !
Am uitat, diurna se calculeaza asa in romania, sa fii legal. https://legislatiamuncii.manager.ro/a/10589/limita-deductibila-privind-diurna-externa.html
Cum sa le convina patroneilor ca diurna sa faca parte din salar si sa fie trecuta si ia in contractul individual de munca . Caci altfel nu ar mai avea cum ca sa te fraereasca la bani , ei ar dori sa lucrezi mai departe doar pe salarul minim pe economie
-
Dar de ce angajatii de la stat au diurna separat si nu intridusa in salariu, Daniel?
Ca aici e vorba inca despre un abuz.
Adica…., bugetarul cand este in delegatie are dreptul la 35 de euro diurna zilnica in orice tara europeana.
Dar conform unei modificari aparute prin ianuarie 2019, bugetarii au dreptul de a deconta zilnic inca o suma de 237 lei (asa parca imi aduc aminte) ptr. care nu este necesar sa prezinte documente justificative !!!
Adica inca 40 – 45 de euro!!
Cand totalizezi, iese 35 + 45 euro, culmea adica tot 80 de euro / zi.
Dar aia nu se considera de care ANAF drept salarial, nu este inclusa in acesta categorie de venituri, deci diurna bugetarilor nu se impoziteaza!!
Nu crezi Daniel ca este un abuz din partea ANAF, ca sa impozitezi prin incadrarea diurnei ca venit salarial doar anumite categorii de angajati din domeniul privat??
Hai, fii baiat destept.
Pune-te in locul celorlalti piba sa te apuci sa ii judeci.