Peste 100 de TIR-uri au circulat vineri, 18 iunie 2021, cu viteză redusă pe șoșele în semn de protest față de „hărțuirea” autorităților fiscale la care este supusă breasla lor. Șoferii de camioane s-au adunat cu puțin înainte de ora 14, în fața companiei Faist de pe Șoseaua Borșului, de unde au pornit în coloană. Protestul s-a desfășurat bară la bară, pe traseul Calea Borșului – Șoseaua de Centură – Calea Aradului – strada Ogorului până pe Calea Clujului și retur.
[eadvert]
Transportatorii de marfă din Oradea și din județul Bihor, alături de colegii lor din toată țara, se plâng că autoritățile fiscale au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale.
„Noi ducem greul economiei de ani de zile și l-am dus și îl ducem și pe timp de pandemie. Acum, autoritățile de control fiscale au decis reîncadrarea diurnelor acordate șoferilor ca venituri de natură salarială și impozitarea acestora cu impozit pe venit și contribuții sociale”, a declarat reprezentantul uneia dintre firmele de transport prezente la protest.
Și șoferii se tem că aceste impozitări îi vor afecta pe termen mediu și lung – pentru că fie vor avea venituri mai mici, fie își vor pierde locurile de muncă.
„Sunt aici pentru scumpa noastră țară care ne bagă în faliment. Pe noi această măsură nu ne ajută pentru că ne micșorează salariu. În plus, firmele mici riscă să se închidă. Am avut și eu trei camioane și din cauza pandemiei și a impozitării oricărui venit, am fost nevoie să renunț. TVA-ul la facturare îl dăm la stat în loc să ne rămână nouă. Eu aș prefera să ne rămână măcar jumătate din TVA. Nu mai pun că se impozitează salarii, mai nou diurne. Faliment curat”, a spus Claudiu Pop, unul dintre participanții la protest.
Taxați retroactiv
Reprezentanții companiilor de transporturi sunt revoltați și pentru că autoritățile fiscale efectuează controale, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani. Astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme.
„Suntem aici pentru că e în curs de desfășurare un abuz incalificabil din partea autorităților fiscale. În loc să beneficiem de administrare fiscală, beneficiem de o ruinare fiscală. E o situație fără ieșire pentru această ramură industrială, pentru că impozitarea diurnei pe o perioadă de cinci ani de zile crează obligații imposibil de executat pentru transportatori. Nimeni nu poate face față acestor sume de bani care se crează, cu penalitățile și majorările aferente. Se adună sute, în unele cazuri, milioane de euro. Bani care nu pot fi plătiți și aceste acțiuni vor distruge această ramură industrială și mai ales vor distruge capitalul autohton românesc pentru că cei mai mulți dintre cei controlați sunt industriași români cu capital românesc și cu investiție autohtonă”, a spus avocatul Szanto Arpad, reprezentantul patronatului transportatorilor Bihor.
Cu toții susțin că este vorba de sume imense pe care, în majoritatea cazurilor, firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite.
„Am ieșit la acest protest pentru că aceste controale abuzive ale ANAF-ului nu vor distruge doar câteva firme de transport, ci o întreagă industrie. Doar la nivelul județului Bihor sunt implicați direct sau indirect în industria de transport zeci de mii de persoane. Vorbim de mii de familii care se bazează pe aceste locuri de muncă”, a declarat un transportator.
Vegheați de poliție
Mai multe echipaje de jandarmi și de poliție, în frunte cu șeful Biroului Poliției Rutiere Oradea, comisarul Alin Gherman, au fost prezente în zonă pentru a supraveghea acțiunea de protest și pentru a fluidiza traficul în zonă.
„Misiunea noastră este să asigurăm ordinea publică cu prilejul acestui eveniment, să veghem să nu aibă loc incidente deosebite. O să avem un dialog cu organizatorii protestului, împreună cu reprezentanți ai IPJ Bihor pentru a le pune în vedere să folosească o singură bandă de circulație astfel încât și Ambulanța, SMURD-ul și alte instituții să poată folosi banda de siguranță”, a declarat loc. col.Claudiu Seica, prim adjunct al inspectorului șef la Inspectoratul Județean de Jandarmi Bihor.
Transportatorii anunță că acest protest a fost unul pașnic, însă amenință că dacă nu se opresc aceste controale și nu sunt chemați la negocieri, în scurt timp vor urma proteste mai vehemente.
„În Franța și Spania pentru mărirea prețului la motorină, au blocat întreaga țară două săptămâni. Dacă astăzi au fost o sută de camioane, protestul ar putea fi cu cel puțin 1000 de camioane”, a mai spus un alt transportator.
Trimite articolul
XO sa vedeti voi 5Km/h in curand!
-
Vezi tu atunci viteza minima de 30Km/h din codul rutier va fi aplicat la litera!
-
Ai o problema cu ANAF, mergi si vb cu ei, blocheaza ANAF, nu ma bloca pe mine, mortii matii, despre problemele mele stii ceva, nu cred, nu ma intereseaza nici de ale tale. ANAF doar aplica legea, vezi ca sunteti prosti cu mesaje de gen “STOP ABUZULUI EFECTUAT DE ANAF”. O mana de prosti “prostereaza”adica blocheaza traficul. Ati fi meritat sa va sparga geamurile oamenii, nu va place ceea ce faceti, mergeti si curatati cartofi. Doar sa stiti ca toti cei din trafic v-au umplut dubele frig, acum doar cu vorbe dar vedeti-va de lucru vostru.
-
exact. tiristi jegosi cu 8 clase si permis de conducere.
“profesionisti” care fac stanga depe banda dreapta in sens giratoriu fara sa semnalizeze.si nu inteleg cum au atata tupeu sa zica “TVA-ul la facturare îl dăm la stat în loc să ne rămână nouă. Eu aș prefera să ne rămână măcar jumătate din TVA. Nu mai pun că se impozitează salarii, mai nou diurne. Faliment curat”, a spus Claudiu Pop, unul dintre participanții la protest.”
domnu Claudiu Pop crede ca daca stie conduce un tir e peste muritorii de rand -
Oradean foarte bine zici… Eu le inteleg si pe ei, dar de ce ne f.t pe noi, care traim acasa, pentru probleme lor? Puneti cotetele jos in parcare, si mergeti cu OTL pana la anaf, si dati-i foc… Dar dupa ce plm ne blocheaza pe toti? Politia RO iara nu o facut nimica impotriva… Trebuia sa le fugareasca, pleci sau amenda, scurt…
-
Așa știe guverna partidele de dreapta. Nu au avut nici o platformă program in campanie și nu vad deloc un plan de redresare economică a României. Vor să îngreuneze firmele cu taxe și impozite până le vor duce la faliment. Nu știți cate firme s-au închis pe vremea lui Băsescu! Așa va fi și acum. Hoți și smanri conduc Romania. Voi să facă agenții peste agenții de a gestiona banii europeni de dezvoltare și tot felul de idioți care să pape bani. Asta-i viață, asta-i trai, să trăiască 1 Mai.
Dragnea e de vina!
Se fura la rupere!
“Protestul de vineri este o reacţie a patronatului din transporturi cu privire la atitudinea sfidătoare a ANAF şi a cinismului cu care este tratat. Adică ANAF îţi spune că ai greşit după cinci ani de zile, când nu mai ai ce să faci, îţi pune de plată impozitul pe salariu, CAS, CASS, plus majorări şi penalităţi pe cinci ani. O firmă cu 20 – 30 de camioane ajunge să datoreze şi 2,5 milioane de euro, ceea ce este enorm!”, a declarat pentru BIHOREANUL avocatul transportatorilor bihoreni, Szántó Árpád.
-
Așa este. Și acum șoferii PROFESIONIȘTI ies în stradă pentru voi pe salariul minim pe economie pentru care plătiți impozite. Așa faceți voi concurență firmelor din vest? Prin neplata impozitelor la stat și salarii minime pentru șoferi? Cine a stricat piața? Și săracii șoferi se lasă prostiți și-i încurcă și pe cei care chiar ar produce ceva…
-
Stai linistit ca tocmai asa a patit si cetatenaul de rand intre anii 2015 si 2018 cand primeai acasa instiintare de la anaf pentru plata impozitului pe venit din activitati extrasalariale de pe ultimii 5 ani… fara sa fii anuntat in prealabil ca ai de platit vreo suma sau ca ai datorii la fisc.
Asa se fac legile la noi.
O mana de ciobani, cu ajutorul catorva caini conduc oile. Daca toate ovinele ar sti si s-ar revolta cu adevarat, lumea at fi diferita de maine. Sunt putine oi negre, iar taurii pe cale de disparitie…
-
Si mai e cate o javra “initiata”, care schelalaie ampulea la luna, despre conspiratii mondiale!
Dacă se produc accidente?
Si alti platesc impozit dupa bonurile de masa de peste zece ani….sa plateasca si ei pt diurna impozit….bine fac cu ei….
Aceşti oameni au transportat mãrfuri pe timp de covid. Nu se poate o reducere?
-
Nu am stat nici o zi in timpul covidului,recompensa de la stat,zero lei.Si platesc impozit dupa bonuri de masa.
Ti se pare normal ca diurnele de pe luna sa fie de citeva ori cit salariul?
Politia Rutiera Oradea va dormi ca de obicei la umbra.
Asa este cand strigi M**E PSD dar o iei efectiv de la PNL si USR, si nu numai in domeniul transportului, cum sunteti acuma #prosti sau #rezistenti ???
solidaritatea e bună, vedem cât ține
Daca mergea garda cu codu penal in mana si suplimentar le lua permisele pe 90 de zile, ce faceau acuma? Toti is mari si tari in gura, nu sunt mai speciali ca lor sa nu li se impiziteze diurnele. Sa vada ce inseamna sa lucrezi legal cand se impoziteaza o diurna dictata in lege la 35E in Elvetia (acu ceva ani). Ei trebuie sa fie speciali ca ei cred ca ei invart planeta. Eh, sa se schimbe putin lumea si sa se renunte la motoarele diesel, sa vedem cati “magnati” or sa cumpere camioane electrice sau pe benzina. Si atunci lumea se va invarti la fel, si fara ei. Hai sariti cu gura, marii soferi ai lumii.
Daca aceasta specie de “soferi” este atat de doritoritoare sa isi faca dreptate, trebuia sa protesteze in fata ANAF-ului, nu sa dea peste cap traficul si viata a zeci de mii de oameni si sa perturbe activitatea firmelor care le dau de lucru.
Sa le explodeze tirurile!!! Politia ce p…a mami lor au pazit azi???
Adevarul este urmatorul șoferii primesc minimul pe economie plus diurnă ori plata la km,deși e ilegal sa fie plătiți la km,nu isi dau seama că au făcut protestul pentru patroni ca banii cei 60,70, 80 de euro pe zi cat or lua tot si primesc impozitati ori Altfel vor pleca la firme din afara tari care plătesc 100 euro la zi sau mai bine si alte drepturi firme de afara care de abia așteaptă mi de șoferi romani.Din pacate cei care au protestat azi nu vor nu pot să conceapă ca nu au facut o pentru ei ci la indicația patronilor fara de care nu ar fi iesit azi…acum sărit si injurati
-
Iar vorbim fara sa stim…
Masura ANAF atinge atat patronatul cat si soferul. Asta in mod direct. Pe noi restul ne atinge indirect cand vom avea scumpirile aferente. Imi crapa capul de prostiile ce le citesc. Nu va dati seama ca marfurile vor trebui transportate in continuare? Cine le va transporta si cu ce pret? Unde va plati acela impozit? Credeti cumva ca statului roman? Voi chiar nu vedeti miza? invrajbiti romani impotriva romanilor si altii ne-o trag cu zambetul pe buze? Dragilor, pierde si patronul si soferul. Pierde statul roman, salariati si impozite (fie ele si mici). Invidia de multe ori porneste din prostie sau necunoastere. Priviti dincolo de aparente si vom avea toti de castigat. Lasati ura la o parte, macar pt cateva secunde. E posibil sa descoperim si alte lucruri pe care nu le vedeam din cauza inversunarii… Chiar asa mici sa fim?
DACA MERG LA O PROSTITUATA NU DORESTE GUVERNANTI ‘IMPOZIT ‘ CA LE DAU TOT CE REZULTA
Transportul face 7% din PIB Romăniei. Dacă se va aproba această lege cu diurnile, companiile mari și firmele cu 40-50 de camioane vor pierde Șoferii care sunt așteptați cu brațele dechise oriunde in E.U firmele mici vor intra in faliment PIB-ul va cădea sub 4% după cum am citit pe diferite site-uri economice ,specializate în Transport. Asta înseamna că aproximativ 50.000 de șoferi vor pleca din țară, 50.000 de camioane ajung la gard și nu osă producă un ban, aici se vorbește de sute de milioane de euro, sume colosale. Prețurile vor crește simțitor prin magazine, multe produse nu se vor mai găsii, medicamente, alimente, materiale de construcții,haine etc deoarece toate astea sunt transportate cu ajutoru camioanelor de 40’t. În Spania in 2018 cănd sau oprit cei din transport uitați-vă ce sa întămplat și doar prețul motorinei au vrut să-l scumpească cu căteva centi, dar acuma cănd vor să-l lase pe Soferi fară 50% din venit, cine credeți că îsi pune viata in risc prin tăriile cum este Franța,Anglia, Spania, Italia unde sunt cele mai fregvente crime prin parcări de hoți si de emigranț. As lua cu mine intr-o cursă pe ministrul Transportului pe Franta si sa vad daca ar inchide un ochi seara dupa ce sa stinge lumina pe parcarile sa vada si dansul cum apari masiniile dubioase si coboara cate 3-4 inși si se baga pe randuriile de camioane.