„În cazul în care și această solicitare va fi tratată cu aceeași lipsă de interes, ne vom afla în situația în care, la solicitarea transportatorilor, să organizăm ample manifestații de protest”, se precizează într-un comunicat al FORT.
Reprezentanții operatorilor de transport consideră că „numai o astfel de măsură (n.n.- returnarea unei cote din acciza pe carburanți) poate redresa încasările la bugetul de stat, menținând totodată competitivitatea sectorului de transporturi românești, sector aflat pe locul 6 în topul contribuitorilor, în raport cu ceilalți transportatori europeni”.
În scrisoarea transmisă premierului, FORT arată că transportatorii rutieri din România „sunt din nou puși într-o situație dificilă odată cu adoptarea modificărilor privind acciza la carburant, în principal din cauza faptului că nu pot transfera în tarifele prestate/km, influența în costul operațional”.
„Ne vom afla, astfel, în aceeași situație din perioada 2015-2017, respectiv cea în care transporturile rutiere internaționale își vor reloca alimentările în afara României (unde recuperează și TVA, și parte din acciză), piața de consum captivă urmând să diminueze investiții în flotă, resursă umană și dezvoltare. Prin piață captivă înțelegem transportul licențiat de mărfuri desfășurat exclusiv pe teritoriul național cu vehicule mai grele de 3,5 tone, transportul regulat de pasageri în trafic județean, transportul regulat de pasageri în trafic interjudețean, transportul regulat special și cursele ocazionale (turistice)”, precizează FORT. Federația cere „constituirea unui grup de lucru format din specialiști ai Ministerului Finanțelor și reprezentanți ai patronatelor din transporturi, care să elaboreze un proiect de act normativ pentru rambursarea unei cote din acciza pe motorină către companiile de transport mărfuri și pasageri ce alimentează pe teritoriul României, după modelul practicat în Belgia, Franța, Ungaria, Slovenia și Spania”. Prin adoptarea unei astfel de măsuri, „bugetul de stat urmează să beneficieze de încasări mai mari, transportatorii români vor continua să fie competitivi și să alimenteze pe teritoriul țării noastre, concurența loială urmează să crească, iar evaziunea fiscală și comerțul ilicit cu motorină să scadă”, se mai menționează în documentul citat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!