Inserează resturi de zidărie, praf de cărămidă, în reliefuri abstracte, antropice. Orădenii au privilegiul de a descoperi lucrările unui artist valoros, un artist de portofoliu al Galeriilor Carol. Spații industriale, clădiri abandonate sunt reprezentate sub formă de reliefuri abstracte.
Transpune angoasa în traumă, prin ceea ce curatorul Raluca Băloiu numește un proces «kenotic”, iar personajele și ruinele sale devin subiecte predilecte prin care ilustrează periferia.
Antropogen
„Lucrările Mirelei Iordache sunt prezente în colecții particulare din SUA, Austria, Franța, Grecia, Israel și România. Mirela Iordache are un master în pictură la UNARTE, în 2014, și lucrări selectate la Strabag Artaward, Triennale Europeene de l Estampe Contemporaine, la Bienala Internațională de Pictură de la Chișinău. Premiată la concursuri naționale și internaționale, Mirela continuă să urce pe scara valorilor artistice. Vă invit să-i descoperiți opera în expoziția «Antropogen»”, spune galerista Iulia Deme.
„Antropogen” este cea de-a doua expoziție a Mirelei Iordache în Oradea și prima din programul expozițional 2019 și este a doua expoziție personală a artistei la Galeriile Carol. Prima expoziție la Galeriile Carol a avut loc în 2017, la București, și s-a numit „Entropomorfe”.
„Mesajul vizual al expoziției a fost omul (antropomorf)… Mirela Iordache folosește în lucrările ei ca textură experimentală pigmenți, rășină sintetică, materiale neconvenționale: praf, praf de cărămidă, funingine, zaț de cafea, pe care le lasă să interacționeze între ele. În opera ei de manieră expresionist-abstractă, culorile se amestecă și se spală, compozițiile devin teritorii ale haosului, ale hazardului. Starea de dezvoltare, de repartizare întâmplătoare a acestor elemente dă naștere operei de artă”, explică galeristul Iulia Deme.
„În filosofia hegeliană, antropogen definește formarea conștiinței de sine, adică acțiunea individului asupra sinelui, care prin convertire devine «sine dobândit». Fără acțiunea care transpune gândul în realitate, individul nu se poate transforma pe sine.
Schimbarea autentică se face la nivel intim, iar transformarea internă este adaptată la realitatea obiectivă, socială. Tocmai această intervenție activă asupra a ceea ce ne este dat și asupra a ceea ce putem transforma prin intervenție proprie reprezintă narațiunea pe care o transpune Mirela Iordache în pânzele ei tridimensionale.
Mirela Iordache pune accent pe materialitatea obiectului artistic care, lipsit de recuzita tridimensională tradițională, devine experiență și textură pură, dacă ar fi să îl cităm pe Clement Greenberg, care definea pictura abstractă americană «all-over painting»”, consideră curatorul Galeriilor Carol, Raluca Băloiu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!