În condiţiile în care nu au de gând să cumpere tramvaie sau autobuze noi – moda second-handurilor s-a înrădăcinat la OTL, plusul de confort poate veni numai din asigurarea unui minimum de curăţenie şi din folosirea instalaţiilor de aer condiţionat. Se poate, umbla, însă, la rapiditatea cu care se desfăşoară transportul în comun, şi asta prin asigurarea de culoare prioritare pe străzile şi bulevardele oraşului.
La începutul acestui an, primarul Ilie Bolojan a anunţat că se ia în calcul prioritizarea tramvaiului pe Bulevardul Decebal. Astfel, la orele de vârf, garniturile ticsite de călători nu vor mai trebui să aştepte la semafor, după cozile de maşini în care circulă, de regulă, unul sau doi călători. Măsura ar contribui la respectarea graficelor de călătorii afişate de OTL dar, în mod suprinzător, şi la întreţinerea asfaltului lângă liniile de tramvai. Directorul tehnic al OTL SA, Mircea Pop, a remarcat că acolo unde este interzis accesul rutier pe linia de tramvai, gropile de lângă şină sunt, practic, inexistente. În acest sens, a dat exemplul porţiunii cuprinse între Parcul 1 Decembrie şi B-dul Magheru, unde şina este protejată şi e folosită doar de maşinile serviciilor de Urgenţă.
O altă porţiune de şosea pe care se impune prioritizarea tramvaiului, în caz că se doreşte un transport în comun civilizat, este Republicii rutier. Managerul OTL Csuzi Istvan a spus, însă, că această dorinţă poate deveni realitate numai după terminarea drumului expres pe toată lungimea prevăzută în proiect.
Citiți principiile noastre de moderare aici!