Dacă şoferii s-au obişnuit deja cu restricţiile din trafic, cauzate de şantierul din Piaţa Unirii, pentru pietoni zona este un continuu poligon de încercare a răbdării. Zilele trecute o potecă înămolită permitea, încă, accesul dinspre Podul Ferdinand peste şinele OTL-ului. De miercuri, însă, şanţul adânc de câţiva metri săpat pe traseul fostelor linii de tramvai este de netrecut pe aproape toată strada Independenţei.
Pare greu de crezut în aceste condiţii, dar edilii zic că-i posibil ca tramvaiele să circule prin Piaţa Unirii începând cu mijlocul lunii iunie.
„Termenul oficial opentru terminarea lucrării la linia de tramvai, în cazul în care se va putea lucra conform planificării şi nu se vor bloca reciproc constructorii – asta este cazul ideal, este 16 mai. Realist fiind, aş zice că la mijlocul lunii iunie sau chiar de 1 iunie, s-ar putea să reintroducem tramvaiul prin centru. Dacă lucrarea se va afla în faza în care să permită rularea cu 5km/oră, cred că Primăria şi comisia de circulaţie va permite traversarea Pieţei”, zice Istvan Csuzi, managerul OTL SA. Asta nu înseamnă că staţia de tramvai din Centru va fi funcţională. Csuzi apreciază că va fi amenajată o astfel de staţie undeva pe strada Primăriei, cel mai probabil.
Banii, din 2012
Încă din martie 2012 a semnat Primăria contractul de finanţare în cadrul programului Regio de reabilitare, modernizare și refacere scuaruri în Piaţa Unirii. În anii următori au fost realizate documentaţiile și achiziţiile publice necesare realizării proiectului, iar la finalul lunii decembrie 2014, administraţia a dat ordinul de începere a lucrărilor propriu-zise de reabilitare a Pieţei Unirii.
Asocierea de firme Drumuri Orășenești SA, Electro Construct Sildac SRL, Porfido Edarte Conzortio Stabile, Europorfidi SPA, Insanrisa SRL și Gardener SRL a demarat lucrările în data de 16 februarie 2015.
Lucrările efectuate după închiderea circulaţiei au constat în: decopertare strat de asfalt și strat vegetal de pământ, relocări de utilităţi, îndepărtarea bordurilor și a vegetaţiei ornamentale îmbătrânite. Toate aceste lucrări au fost corelate cu celelalte proiecte care se derulează în imediata vecinătate a pieţei Unirii: reabilitarea și consolidarea liniei de tramvai dinspre Parcul 1 Decembrie până la strada Primăriei, a lucrărilor de canalizare pe strada Independenţei, dar și a lucrărilor de execuţie a parcării subterane din spatele statuii lui Mihai Eminescu.
Va urma
În continuare vor urma lucrări de închidere în canalizaţie tehnică a cablurilor de reţele, relocări conducte de termoficare, apă-canal și a postului trafo deţinut de Electrica, îndepărtarea arborilor îmbătrâniţi. Lucrările amintite urmează să fie finalizate în cursul lunii martie.
Proiectul „Reabilitare, modernizare și refacere scuaruri în Piaţa Unirii” este finanţat prin Programul Operaţional Regional, informează Primăria.
Citiți principiile noastre de moderare aici!