Tramvaiul cu podea joasă produs la Arad a ajuns şi la Oradea. Însă nu pe şine, ci pe o platformă rutieră. Produs de febrica Astra Vagoane Călători SA, tramvaiul a ajuns la Oradea direct de la expoziţia InnoTrans din Berlin. În prealabil, mai fusese prezentat doar la Arad şi Bucureşti.
Tramvaiul a fost expus ieri în parcarea din Era Shopping Park, iar directorul OTL, Csuzi Istvan, s-a dorit a fi o bună gazdă pentru oaspeţii de la Arad. Chiar dacă Oradea nu are de gând să mai cumpere alte tramvaie prea curând. Tramvaiul de la Arad e făcut în colaborare cu Siemens, în baza unei licenţe achiziţionate de la acest mare producător de către fabrica din Arad. Comanda şi sistemul de rulare e realizat de Siemens, iar celelalte componente, inclusiv designul, sunt româneşti, au transmis reprezentanţii societăţii arădene.
Mai ieftin
Tramvaiul ce a ajuns la Oradea e al treilea ieşit pe poarta fabricii din Arad. Modelul adus în Oradea costă circa 1,5 milioane de euro+TVA, ne-a informat directorul general Astra, Gheorghe Sîrbu. Reamintim că în 2008 Primăria Oradea achiziţiona zece tramvaie Siemens, la preţul de 2,7 milioane de euro bucata. Plus TVA. Vehiculul produs la Arad este însă mai economic decât Siemens-urile ULF ce rulează azi în Oradea. Directorul de marketing al Astra Vagoane Călători, Corneliu Negreţ, ne-a declarat că tramvaiul lor e cu 50% mai economic „decât tot ce există pe piaţă, în Europa”. Garanţia tramvaiului este de doi ani.
Directorul OTL, Csuzi Istvan, spune că peste două săptămâni în Oradea ar putea ajunge şi un tramvai polonez al firmei PESA, de la care a cumpărat municipiul Cluj-Napoca.
În ciuda evenimentului de promovare a tramvaiului arădean, de ieri, la care şi-a dat concursul şi directorul OTL, primarul Ilie Bolojan ne-a declarat că Oradea nu are în plan achiziţia de noi tramvaie. Această poziţie a edilului-şef nu e de natură să mire, dat fiind faptul că nici cele zece tramvaie Siemens nu au fost încă plătite de municipalitatea orădeană.
Citiți principiile noastre de moderare aici!