O posibilă premieră națională se află pe ordinea de zi a ședinței extraordinare a aleșilor județului de joi – o rețea de tram-tren care să lege Oradea de Borș și de Aeroportul Oradea. Aceasta ar fi și o legătură mai bună a orașului cu parcurile industriale.
[eadvert]
Ideea a fost lansată de câțiva ani, dar abia acum ajunge în faza deciziilor administrative și a atragerii banilor care să acopere investiția.
Sistemul de tram-tren de la Oradea ar urma să includă și porțiuni de cafe ferată deja existente, dar care trebuie refăcute și electrificate. Garniturile care deservesc traseele ar trebui să fie vehicule duale, cu alimentare atât la 25 kV, ca la calea ferată, cât și la 600 V, cât are rețeaua tramvaielor.
Cu maro: rețeaua actuală de tramvaie
Cu roșu: noile linii de tramvai: spre Borș (parc industrial, zonă metropolitană, graniță de stat); spre Aeroport (+parc industrial); conexiuni la calea ferată
Cu albastru: liniile care nu sunt folosite de CFR în Zona Metropolitană Oradea
Valoarea proiectului privind tram-trenul Oradea a fost estimată la aproximativ 150 de milioane de euro, banii ar urma să fie atrași din liniile de finanțare ale EU.
Liniile de tram-tren au caracteristici similare cu cele ale tramvaielor regionale. Tronsoanele urbane de tram-tren au o viteză medie mai mare decât rețelele tipice de tramvai. Vehiculele tram-tren au dimensiuni similare tramvaielor, dar ating viteze maxime mai mari.
Deși proiectul e pe ordinea de zi a ședinței extraordinare încă de miercuri dimineața, personalul tehnic al CJ Bihor nu l publicase pe pagina instituției nici la orele serii. Nici aleșii județului nu îl primiseră, încă.
Trimite articolul
Xastept comentariile specialistilor in special a celor din PZD!
-
Si eu astept postacii PSD care ne vor spune ca nu depasim Clujul, deja l-am depasit, suntem cel mai tare oras din tara
-
pnl s.a. – cea mai profitabila firma de constructii. aici sunt banii d-voastra!
Aruncare de bani. Pana nu avem zboruri internationale nu vad rostul 🙁
-
Nici nu o sa avem cat timp Oradea merge spre 100mii locuitori in loc sa fie ca Cluj, Timisoara cu 500mii. O saracie e Oradea
Mai ales spre aeroport, la cate zboruri avem nu mai fac fata taxiurile, masinile mici, aitobusul. Chiar trebuie la aerport
Și Cihei-ul rămâne izolat?
:::::)))) Alt proiect imaginat de marele ilie…
Deci clar falimentar si scump ca dracul.
II si vad pe aia din giris si toboliu sanandrei ca renunta la masina ca sa stea 20-30 de minute in statie asteptand tram-crap-ul lui ilie :))))
Pe traseul respective a circulat acum cativa ani un tren privat, care a fost sistat din LIPSA DE PASAGERI.
Daca era rentabil circula si acum, pricepi mah lider genial.
Si mai sunt exemple in tara: linia detramvai din Arad merge pana in Ghioroc. (Se numea pe vremuri sageata verde)
E falimentara si aia…..
Cica idea lui ilie vine de la karlsruhe, hahaha
Am vrea noi sa avem salariile alora din Karslruhe, dar deocamdata ar fi ok daca i-am depasi pe aia din Vaslui si Botosani.
Ca bihorul dupa 15 ani de mega ultra dezvoltare e SUB Vaslui la salariii.
Desigur, “el” nu are nici o vina. Dar chiar nici una!
-
Stie bolojan ce sa faca
Poate mințile luminate se gândesc și la reînființarea unui tram teren Oradea – Băile Felix