Ultimele date ale Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că românii au cumpărat 3.772 de autoturisme ecologice, în primele şapte luni ale anului, în creştere cu 3,57% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, când numărul achiziţiilor a fost de 3.642 de unităţi.
[eadvert]
Din datele APIA reiese că la 31 iulie 2020, ponderea autoturismelor electrice şi hibride noi în totalul pieţei auto locale era de 6,1%, peste nivelul din anul precedent, când aceasta a fost de 3,9%.
Hibride vs electrice
Potrivit APIA, în primele șapte luni din acest an, cele mai multe achiziţii au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 2.477 de unităţi, în scădere însă cu 11,5%, comparativ cu primele şapte luni din 2019.
Vânzările de autoturisme electrice au înregistrat o creştere de 38,6%, până la 988 de exemplare, în timp de modelele plug-in au fost în număr de 357 de unităţi, mai multe cu 115,1%, raportat la perioada de referinţă.
Top auto electrice și hibride
Conform statisticilor, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conduce, după primele şapte luni, Renault – cu 285 de unităţi, urmată de Skoda (213 unităţi), Volkswagen (111), BMW (67), Hyundai (65), Nissan (42), smart şi Tesla (câte 31 de exemplare), Peugeot (24) şi Mercedes Benz (17).
De asemenea, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota – cu 2.130 de unităţi, Lexus (113), Hyundai (76), Honda (74), Ford (56), Kia (21) şi Subaru (7).
În clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in pe primul loc se află, la șapte luni, BMW – cu 65 de exemplare, urmată de Volvo (58), Porsche (43), Mitsubishi (39), Mercedes Benz (38), Ford (32), Hyundai (24), Mini (14), Land Rover şi Skoda (câte 10 unităţi).
La nivelul lunii iulie, în România, s-au comercializat 883 de autoturisme ecologice, în creştere cu 21,3%, comparativ cu luna iunie, când se vânduseră 728 de unităţi, iar ponderea în total piaţă a scăzut la 6,9%, de la 7,2%.
Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) a alocat, în acest an, prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), 140 de milioane de lei pentru Programul “Rabla Plus”, cu circa 45 de milioane mai mult decât în 2019. Estimările autorităţilor arată că, prin acest buget, ar putea fi cumpărate până la 3.000 de maşini electrice şi hibride.
Înmatriculări în Bihor
Datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că în județul Bihor au fost înmatriculate în luna iulie din acest an 3.011 autoturisme. Dintre acestea, 192 au fost autoturisme noi, 1.105 autoturisme de ocazie (second hand) înmatriculate pentru prima dată în România și 1.714 autoturisme second hand reînmatriculate.
Cifra este mai mare cu peste 32% comparativ cu la iunie 2020, când au fost înmatriculate 2.269 de autoturisme (173 noi, 862 second hand înmatriculate pentru prima dată și 1.234 de reînmatriculări).
Trimite articolul
XAdica mare tam – tam.ptr.nimic.
Daca ziaristii astia s-ar duce pina in vama Bors la frontiera si sa stea 24 de ore cu schimbul doar ca sa numere cate masini intra second hand pe roti ori pe platforme in tara doar printr-un singur punct de frontiera , atunci ar renunta sa mai scrie articole despre masini electrice sau hibride .
Nemtii refuza ca sa isi vanda masinile vechi , asa dupa cum erau obisnuiti , cam tot la maxim 4 – 5 ani .
Nu au incredere si nici nu observa ceva spectaculos la masinile hibride sau electrice . Dupa redeschiderea granitelor la final de pandemie , cei care au dorit sa isi cumpere masini bune din Germania au descoperit preturi mai mari decat inainte .
Semn ca neamtu’ nu-i tampit .
Ce sa faca cu masina electrica pe autostrada fara limita de viteza unde era el.obisnuit sa ii dea la Mercedes , la Audi sau la BMW cu 200 – 230 km pe ora ??
Sa priveasca cum tuseste si baseste vehiculul hibrid ?
Stirile astea sunt toate un mare Kakat .
Stiri din astea se mai dau , dar redactate pervers .
Gen :
Anul acesta ponderea de masini electrice si hibrid noi a crescut cu 57 % !!
Dar nu zice in stire ca anul trevut s-au vandut 1200 de masini hibride si electrice noi in toata Romania ?!
Doar ca anul acesta a crescut cu 57 % !
Adica pe linga 1200 de anul trecut s-au mai gasit alti 1200 + inca vreo 700 de naivi , firme in marea lor majoritate , care sa cumpere astfel de masini ptr.diversi angajati ptr.a cobori nivelul cheltuielilor .
Ca firmele platesc , nu cei ce le birjalesc .
Asa e cu vehiculele astea care claxoneaza cand trec pe linga tine , caci nu ai cum sa le auzi .Au un zumzet si atat , ca de la aoaratul de sudura.
Si oricum , Loganurile alea noi primite zilele trecute de Politia Romana , alea de se zambea de ele ca sunt cu motoare de 900 cm cubi , alea sigur le prind pe astea hibride si electrice din urma in caz de urmarire generala.
Stati linistiti !
Si cumparati …..Toyota .
Ca e ok , asa cum zice articolul . E mai ok decat un Audi din 2015 cu motor de 2000 si 170 de cai .
Spor !
Ai dreptate