Fraudarea kilometrajului este una dintre cele mai frecvente înșelătorii de pe piața mașinilor rulate. Prin acest procedeu se mărește ilegal prețul unui vehicul second hand și, de multe ori, mașina se defectează mai repede decât ne-am fi așteptat. Potrivit unui studiu recent efectuat de carVertical, o companie de IT care oferă date despre istoricul unui automobil, cei mai expuși riscului de a cumpăra o mașină cu kilometrajul modificat sunt cumpărătorii mașinilor premium germane.
BMW M5 în capul listei
Pentru a realiza topul mașinilor cu kilometrajul dat înapoi cel mai frecvent, carVertical a analizat rapoartele istorice a peste 700.000 de mașini rulate între noiembrie 2020 și noiembrie 2021. Au fost analizate 18 piețe diferite, inclusiv Polonia, România, Ungaria, Franța, Slovenia, Slovacia, Cehia, Lituania, Letonia, Estonia, Ucraina, Bulgaria, Serbia, Germania, Croația, Rusia, Statele Unite ale Americii și Italia.
[eadvert]
În urma analizei datelor, rezultă că BMW M5 este mașina al cărui kilometraj a fost dat cel mai des înapoi, peste o treime dintre mașinile de acest tip analizate fiind suspecte de manipularea kilometrajului. Totuși această statistică, luată de una singură, poate fi înșelătoare atunci când vine vorba despre scara la care se umblă la kilometrajul mașinilor BMW.
„Jumătate din top 10 este ocupat de modele ale acestui producător. Lucru care se corelează cu cererea de vehicule BMW uzate din diferite piețe. Datele arată și că mașinile mai scumpe au șanse mai mari să aibă kilometrajul dat înapoi, iar acest detaliu ar trebui luat în seamă la cumpărarea unui vehicul la mâna a doua”, a explicat Matas Buzelis, expert auto carVertical.
Locurile doi și trei sunt ocupate de BMW Seria 7 și de Subaru Outback cu 33,4% și respectiv 31,8% dintre mașinile care au kilometrajul posibil dat înapoi. BMW Seria 6, cu 31,7%, și Audi A8, cu 31,4%, se clasează pe locurile patru și cinci. Pe locurile următorare în topul mașinilor cu kilometrajul posibil fraudat se regăsesc: VW Phaeton (31%), BMW X5 (26,7%), BMW Seria 5 (26%), Ford Mustang (25,9%) și Audi (25,8%).
Matas Buzelis explică faptul că prezența mașinilor din segmentul premium printre mașinile cu kilometrajul dat înapoi cel mai des se datorează dorinței de a face profit cât mai mult. Manipularea kilometrajului este o practică relativ ieftină și ușoară care aduce sporuri de câștig vânzătorilor necinstiți de mașini.
Topul după anul fabricării
Din analiza realizată de carVertical reiese că mașinile mai vechi sunt cele mai vulnerabile la kilometrajul dat înapoi.
„Este esențial să verificați kilometrajul mașinii când cumpărați un vehicul la mâna a doua, mai ales când vorbim despre autoturisme mai vechi. Mașinile al căror kilometraj este cel mai des dat înapoi au fost fabricate între 2006 și 2016. Totuși, există o corelație între șansa de fraudare și clasa autovehiculului. Lista mașinilor al căror kilometraj este cel mai des dat înapoi este alcătuită în principal din mașini premium, dar există totuși și câteva modele economy care au o pondere mai mică din numărul total al mașinilor cu kilometrajul manipulat. Toate, indiferent că vorbim de modelele premium sau de mărci precum Subaru, Ford și Volkswagen, aparțin aceleiași grupe de vârstă. Se pare că cel mai des mașinile cu o vechime între 5 și 15 ani sunt cele cu kilometrajul dat înapoi”, este de părere expertul expertul auto.
Matas Buzelis spune că la modelele noi este ceva mai dificil să fraudezi kilometrajul. Modelele noi sunt mai puțin populare printre escroci și datorită faptului că încă nu au parcurs foarte mulți kilometri, deci nu prea au ce da înapoi.
Dacă se are în vedere tipul de combustibil, modelele de mașini al căror kilometraj se dă cel mai des înapoi sunt echipate cu motoare diesel.
„Mașinile diesel sunt gândite să parcurgă distanțe mai lungi, ceea ce înseamnă că sunt mai mari șansele ca aceste modele să cadă pradă fraudării kilometrajului. Totuși lucrurile se pot schimba în viitor de vreme ce vânzările de modele diesel sunt în scădere”, susține expertul carVerical.
Concluzii
Din rapoartele auto analizate de carVertical în perioada noiembrie 2020 – noiembrie 2021 reiese că 16,1% dintre mașinile verificate au avut kilometrajul dat înapoi.
„Pe când cumpărătorii de mașini din clasa economic sunt expuși unui risc ceva mai scăzut de a se lovi de acest fel de escrocherie, cei care cumpără modele premium cu motoare diesel și cu o vechime între 5 și 15 ani sunt cei mai expuși de vreme ce kilometrajul acestui fel de automobil este cel mai des fraudat. Modelele de vârf au și ele des kilometrajul dat înapoi, iar cumpărarea unei astfel de mașini fără, o prealabilă verificare online a istoricului auto poate avea ca rezultat un coșmar financiar”, concluzionează analiștii carVertical.
Trimite articolul
XDa.
Ca tu si stii care-s in top!
Ai scris articolul, ai activitate, la final de luna greblezi banu’ .
Asta e treaba.
De Passat, Ford, Opel, ai auzit ?
Astea-s multe tare
De tot multe.
Si toate-s cu km dati inapoi.
Atunci care-i topul?
-
ceea ce uitați din vedere este următorul citat:
“Au fost analizate 18 piețe diferite, inclusiv Polonia, România, Ungaria, Franța, Slovenia, Slovacia, Cehia, Lituania, Letonia, Estonia, Ucraina, Bulgaria, Serbia, Germania, Croația, Rusia, Statele Unite ale Americii și Italia.”
sunt curios cite Passat-uri au fost tranzacționate pe piețele din America, Franța sau Germania.
de reținut, topul nu este exclusiv pt. tara noastră!
Acestea sunt poveşti cu cocoşu’ roşu.
Cică maşini cu kilometrajul dat înapoi…
Da’ce , bă, au mers în marşarier mii de kilometri ?
Că majoritatea maşinilor din România sunt cumpărate direct de la băbuțe nemțoaice, recunoscute la nivel mondial pentru onestitatea lor legendară. Care le-au folosit doar ocazional, un dute-vino până la biserică sau până la cimitirul unde odihneşte răposatul soț.
Deci, haideți să nu mai fim atât de circumspecți, şi să nu le mai suspectăm pe stimabilele doamne în vârstă din Germania că s-ar preta la asemenea mârşăvii ordinare.