În perioada 25 februarie – 18 martie, operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la virusul COVID-19. În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre coronavirus, fără a avea urgențe reale.
Reamintim faptul că apelarea abuzivă, falsă sau pentru a face glume la numărul 112 se sancționează cu amendă în cuantum de până la 5.000 de lei. Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de către personalul Ministerului Afacerilor Interne.
Situații în care cetățenii au apelat numărul unic de urgență 112 pentru a adresa întrebări despre coronavirus, fără a avea urgențe reale:
1. Un apelant al numărului 112 a dorit să afle dacă „mai merg trenurile” și dacă „poate merge în alt oraș?”;
2. Un apelant a sunat la numărul de urgență pentru a întreba dacă „este deschisă poșta”;
3. O persoană a dorit să afle dacă poate merge „luni la bancă”, având în vedere declararea stării de urgență;
4. O persoană a sunat la 112 să anunțe că „un văr a venit din Italia și este bolnav de coronavirus”, apoi a închis imediat telefonul. La reapelarea operatorului STS, persoana a recunoscut că „se joacă fiindcă este șmecher”;
5. Un apelant fumător, aflat în izolare, a sesizat la numărul de urgență că nu mai are țigări și vrea ca cineva să meargă să îi ducă la domiciliu;
6. Supărat că a fost părăsit de concubină, un cetățean a anunțat că femeia „s-a întors acum 2 zile din Italia și are febră”;
7. Un bărbat a sunat la 112 pentru a afla ce restricții sunt „pentru că urmează să fac nuntă”.
8. O persoană aflată în carantină la domiciliu a întrebat la 112 dacă poate ieși 2-3 minute în fața blocului;
9. Mai mulți apelanți au sunat să anunțe lipsa banilor sau a hranei;
10. Un cetățean a dorit să știe dacă „se fac teste la domiciliu” pentru că și el dorește un astfel de test;
11. O femeie a anunțat că a venit din Franța un bărbat „clandestin cu o mașină”. Deși bărbatul respectiv nu a părăsit locuința, femeia era revoltată „de ce nu a fost sechestrat la vamă?”;
12. O persoană a sesizat la 112 că este ținută abuziv în casă din cauza coronavirusului și nu are mâncare pentru pisică. Aceasta a amenințat că va lua legătura cu televiziunile pentru a semnala acest abuz;
13. O persoană aflată în izolare la domiciliu, venită din Belgia, a sunat la 112 să solicite o zi de învoire pentru a merge într-o altă localitate unde trebuia să semneze un contract;
14. Un apelant a sunat să afle în ce condiții poate să organizeze o pomană cu mai multe persoane, ca urmare a unui deces în familie;
15. O persoană a dorit să afle de unde poate obține o adeverință prin care să se ateste faptul că nu este confirmată cu coronavirus;
16. O doamnă a dorit să afle dacă este obligatorie carantina în situația în care soțul ei vrea să plece în Olanda și să se întoarcă în România;
17. Un angajat al unei spălătorii auto a întrebat la 112 dacă are dreptul să nu vină la serviciu pe durata stării de urgență;
18. Un cetățean a sunt să întrebe: „De ce nu închid toate fabricile? Că unii colegi nu vor să recunoască faptul că li s-au întors rudele din străinătate”;
19. Un bărbat a întrebat dacă „are voie vecinul să cheme zugravii să zugrăvească, având în vedere că e situație de urgență?”;
20. O persoană a sunat la 112 să întrebe dacă „izolarea unui membru implică izolarea familiei” sau „Eu rămân în izolare, dar soția se poate duce la cumpărături?”.
Trimite articolul
XIn Italia se da si 12 ani de puscarie mai nou , pentru astfel de glumeti !!! Nu ar strica sa se introduca si la noi pentru cei ce fac glume la 112 !
unii pur si simplu sunt mai prosti si un nevoie sa fie indrumati,
iar altii sunt glumetii “jmecherii”.
trebuie facuta diferenta, astia din urma chiar ca merita sa plateasca.
-
La parnaie cu ei toti. 5ani pentru prostalai si executie pentru “smecheri”(suboameni cu creier de melc).
Toti imbecilii cred ca 112-Serviciul de Urgenta este un fel de call center unde fiecare decelabrat poate pune intrebari deplasate sau ce-i vine in minte. N-ar fi rau sa aflam cate tampenii si enormitati trebuie sa asculte zilnic operatorii de la 112.
Pana la urma este si acesta un barometru al educatiei, a bunei cresteri si pregatirii pentru asemenea situatii.
Cred totusi ca mass media ar trebui sa raspunda la toate aceste intrebari care cateodata sunt naive, insa trebuie dat un raspuns si acestora.
Dacă se roagă biserica, de ce nu intervine cu un număr de telefon, oamenii au nevoi de confesional?