Ca o noutate în plus, după mutarea temporară a Toamnei Orădene în Cetate, organizatorii anunţă că în acest an, publicul va fi ofertat culinar de unele dintre hotelurile şi restaurantele selecte din oraş. „Ni s-a părut corect să-i cooptăm. Creştem, astfel, calitatea evenimetului, pe de o parte iar pe cealaltă parte, beneficiem de know-how-ul lor”, crede city-managerul Eduard Florea. Mărcile în discuţie sunt Ramada, Hilton, Queens, Lacto Barul şi Steakhouse precum şi mai nou lansata Casa Bucătarului. „Nu s-a pus în discuţie să abandonăm comercianţii tradiţionali de mici şi bere. Doar că anul acesta încercăm ceva nou. Am avut discuţii cu participanţii, şi preţurile vor fi pentru toate buzucarele”, zice şi Mircea Oaie, şeful Direcţiei Monitorizare Cheltuieli de Funcţionare şi Organizare Evenimente. Li s-a pus în vedere, de asemenea, să aibă în ofertă şi produse care se comercializează în mod tradiţional în festivaluri, în afara propriilor lor oferte.
Şi-au anunţat implicarea şi 30 de voluntari studenţi de la Univestitatea Oradea – îmbrăcaţi ca stewarzi, aceştia vor constitui un fel de comitete de primire a publicului şi vor oferi îndrumări şi informaţii despre oferta festivalului.
Pentru a oferi un aspect cât de cât unitar festivalului, organizatorii pun la dispoziţia comercianţilor standuri din lemn. În urma unei înţelegeri cu cei de la „Produs de Cluj”, Primăria a primit gratuit 60 de tarabe din lemn, exact ca şi cele expuse în Parcul 1 Decembrie, vara aceasta. Conform organizatorilor, comercianţii din TO vor trebui să achite costul ocupării domeniului public în funcţie de mărimea standului.
Tot de tentativa de-a ridica nivelul evenimentului ţin şi concertele de pian din program. Sunt în oferta TO mai multe concerte de muzică clasică la pian, susţinute de Thurzo Zoltan dar şi un concert simfonic extraordinar belle epoque, sub îndrumarea dirijorului Romeo Râmbu, cu participarea soliştilor Florin Estefan, Gabriela Varvari, Remus Râmbu, Cosmin Ifrim şi a Orchestrei Filarmonicii Oradea.
Kaufland şi Heineken
Doi mari sponsori are TO în acest an, cei care vor primi spaţii generoase în materialele de promovare. Kaufland a oferit 21.000 de euro iar Heineken, prin marca Ciuc – 10.000 de euro. Industriaşul berar va sigura logistica, spun organizatorii. Ceilalţi sponsori sunt BCR – 10.000 de euro, Avon – 6.000 de euro, Arabesque – 2.500 de euro şi Selgros – 3.500 de euro, mai ales în produse. „Sperăm să ne închidem pe un milion de euro în urma festivalului”, spune Mircea Oaie. Diferenţa de bani vine de la bugetul local – 650.000 de lei dar şi din taxele ce vor fi încasate de la comercianţi, pentru ocuparea domeniului public.
Balonul rămâne …în aer
Iniţial, ca o noutate absolută pentru Oradea, organizatorii au propus aducerea unui balon cu aer cald care să facă ridicări pe verticală, lângă Cetate, până deasupra crucii Catedralei. „Era nedrept pentru public pentru că doar o mică parte a participanţilor ar fi putut profita de ocazie. Nu am renunţat la idee, dar vom vedea cum putem face asta pe viitor astfel încât să poată participa cât mai mulţi doritori”, spune viceprimarul Huszar Istvan.
Acesta vede în Toamna Orădeană din acest an şansa de a redeschide Cetatea pentru public. „Ne dorim ca anul viitor să fie evenimente şi mai spectaculoase care să atragă public şi din judeţele vecine, din ţară şi de dincolo de graniţă”, zice vicele.
Citiți principiile noastre de moderare aici!