Spre deosebire de anul trecut, de data aceasta organizatorii anunţă manifestări în aer liber într-un singur sfârşit de săptămână. Anul trecut au fost trei. Primul weekend a fost dedicat artiştilor locali, în parcarea din strada Independenţei. Apoi, Parcul 1 Decembrie a găzduit Târgul Pălincarilor, Festivalul Vinului şi ansamblurile folclorice, în al doilea sfârşit de săptămână. Pentru cel de-al treilea weekend s-a revenit la parcarea din strada Independenţei, cu Zdob şi Zdub, Connect-R şi VH2 pe afiş.
Promite calitate
De această dată, Bunoiu a optat pentru un singur weekend în care orădenilor să se distreze şi să asculte muzică gratis, în aer liber. Celelalte evenimente vor fi indoor, contra cost. Va fi, de fapt, un weekend prelungit, de joi până duminică, 11 – 14 octombrie. Iar Ziua Oradiei – 12 octombrie – cade vineri. Parcul 1 Decembrie va fi gazda manifestărilor în aer liber. Aceasta pentru că în Centru sunt lucrări pentru infrastructura subterană şi vor începe şi cele de reamenajare a Pieţei Unirii. „Vom avea o scădere a veniturilor, din cauza scăderii a două weekend-uri. Dar, practic, Toamna Orădeană aşa ar trebui să arate: maximum două săptămâni”, consideră directorul CCO, care promite că la ediţia din acest an vor fi spectacole mai bune decât anul trecut. Programul festivalului va fi făcut public pe 1 august, anunță directorul Bunoiu. Referindu-se la comercianți, Flavius Bunoiu a precizat că nu vrea „baloane şi pietre «preţioase»” la manifestările din aer liber ale Toamnei. Adică n-ar vrea kitsch în Parcul 1 Decembrie. În schimb, şi-ar dori să fie comercializate produse de calitate, originale, nu „made in China”.”
De la bugetul local, Toamna Orădeană va primi 260.000 de lei noi. Adică o sumă comparabilă cu cea de anul trecut. Bunoiu vrea ca bugetul Toamnei să ajungă la 350-400.000 de lei noi, adăugând veniturile Casei de Cultură Oradea (bilete vândute, taxe de la comercianţi, sponsori). Sponsorii anunţaţi sunt Siemens şi Heineken (berile Ciuc şi Golden Brau).
Concurs de creativitate
Toamna Orădeană s-a lansat deja pe internet. Site-ul toamnaoradeana.com este deja funcţional, la fel şi paginile de pe Facebook şi Twitter, iar pe canalul Youtube al Toamnei Orădene apare deja un filmuleţ. Organizatorul a enunţat deja pe site-ul festivalului valorile-cheie pentru Toamna Orădeană 2012. Iată-le: „comuniune, multiculturalitate/mozaic social, Oradea modernă şi alternativa, creativitate/imaginar/fantezie, vibraţie/emoţie, reacţie/implicare”.
Plecând de la aceste valori, în acest an Toamna Orădeană îşi propune să promoveze creativitatea. Îndeosebi creativitatea prin creion. Concursul „Oradea: de la imaginaţie la creion” a fost lansat deja pentru artişti, care sunt invitaţi să răspundă, prin intermediul creionului, pe o coală A4, în format landscape, la următoarele întrebări puse de organizatori, derivate din valorile prezentate mai sus: „Cum aţi transpune grafic valorile cheie de mai sus? Cum arată Oradea anului 2012 din punct de vedere artistic, cultural-social? Cum poate cultura orădeană să ridice oraşul nostru la înaltul nivel pe care cu toţii ni-l dorim?”. Locul I va fi premiat cu 150 euro ş acces liber pentru două persoane la toate spectacolele TO 2012. Locul II – 100 Euro şi acces liber pentru două persoane, iar locul III cu 50 euro şi acces liber pentru două persoane. Cei şase semifinalişti rămaşi în cursa vor primi şi ei acces liber pentru două persoane la toate spectacolele TO 2012. Lucrările sunt aşteptate la sediul CCO din Piaţa Ferdinand, până pe 22 iulie. Rezultatele vor fi anunţate pe 1 august.
Citiți principiile noastre de moderare aici!