Au pornit acum aproape patru decenii pe stil new wave, „doar aşa, ca să-i enerveze” pe ceilalţi şi să le arate că fac cum vor ei, după cum zice Dan Iliescu. De fapt, s-au apucat să facă muzică pentru a cânta aspecte din viaţa socială care de obicei nu apăreau în piesele mainstream unde se regăseau doar teme banale. „Când auzeam ceva de iubire înnebuneam”, mărturisea într-un interviu pentru TVR Cluj Dan Iliescu.
Au deranjat cenzura comunistă cu textele lor virulente care au devenit simbol al rockului românesc pentru generaţia de atunci şi un mod de refulare la concerte. Între 1988 și 2000, Timpuri Noi a lansat opt albume, iar din 2001 a pornit un șir de despărțiri și reuniri. De la începuturile trupei Dan Iliescu a fost compozitor și chitarist, din 2011 asumându-şi şi rolul de solist. Dacă acum trei-patru decenii, părinţii se regăseau în piesele Timpuri Noi, acum copiii lor se regăsesc şi ei în textele trupei.
Proiectul Timpuri noi în varianta trio (Dan Iliescu – chitara, voce; Felix Sfura – tobe, voce; Silviu Sanda – bas, voce) se pliază pe formula de început a muzicii rock n rol. Există şi varianta duo, doar Iliescu şi Felix Sfura, respectiv chitară cu corzi din plastic şi cajun, cu o manieră de exprimare mai puţin „zgomotoasă” dar cu mai mult mesaj, având piese noi cu teme sociale. „Muzica, la fel ca orice activitate artistică, trebuie să aibă în spatele ei un mesaj, un motiv de a ieşi în faţă şi de a spune ce ştii tu”, explică Dan Iliescu.
Ne amintim cu nostalgie de piesele: „Stere”, „Tanţa”, „Adelina”, „Luca”, „Bordelul Mov”, „Catran” sau „Tata”. Pentru primăvara anului viitor, Timpuri Noi pregătesc şi mult aşteptatul album „Moldova Mon Amour” de pe care, probabil, se vor auzi câteva piese la concertul pe care îl vor susţine la Oradea sâmbătă, 23 noiembrie, ora 20:00, în Moszkva, un concert pentru toate generaţiile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!