Potrivit unui studiu realizat de GfK România, tichetele valorice reprezintă un instrument de motivare cu popularitate ridicată în rândul angajaților, angajatorilor și comercianților. Între acestea, tichetele de masă și tichetele cadou sunt cele mai cunoscute, cele mai des acordate și cele mai dorite de către salariați. Trei din patru angajați care primesc tichete de masă le consideră ca fiind esențiale pentru ei.
Companiile care își motivează salariații prin tichete valorice se declară în proporție de 96% mulțumite și foarte mulțumite de sistemul de tichete, pe care îl apreciază, pentru că este ușor de implementat și aduce beneficii importante.
Patru din cinci angajatori care acordă tichete valorice consideră că tichetele de masă sunt esențiale pentru bunul mers al afacerii. Studiul a fost realizat la cererea Asociației Profesionale a Emitenților de Tichete (APET), în luna septembrie 2017.
Cresc puterea de cumpărare
„Rezultatele studiului confirmă faptul că mare parte dintre salariații români apreciază tichetele de masă, considerându-le un beneficiu extrasalarial important care le crește puterea de cumpărare. De asemenea, studiul realizat de GfK arată că angajatorii apreciază sistemul de tichete pentru beneficiile pe care le aduce, precum facilitățile fiscale, ameliorarea climatului de lucru și creșterea productivității”, a declarat Elena Pap, președintele APET
Potrivit studiului, pentru 77% dintre salariaţii care au răspuns chestionarelor, tichetul de masă înseamnă creşterea puterii de cumpărare, pentru 66% – sprijin pentru achiziția de alimente, motivare crescută la locul de muncă (63% dintre respondenți) și hrană de calitate mai bună (31%).
Un procent de 45% dintre salariați declară că acordarea tichetelor de masă este un aspect de care țin cont la angajare, considerându-le chiar un drept indispensabil. 62% dintre angajații care beneficiază de tichete de masă așteaptă momentul distribuirii tichetelor de masă pentru că acestea constituie o parte importantă a veniturilor.
Pe de altă parte, 84% dintre angajatorii care acordă tichete valorice apreciază avantajele fiscale asociate sistemului de tichete, iar 75% și, respectiv, 46% dintre companiile respondente consideră că acordarea de tichete valorice a condus la îmbunătățirea atmosferei la locul de muncă și, respectiv, la creșterea productivității angajaților. 80% dintre angajatorii care acordă tichete valorice susțin că tichetele de masă sunt esențiale pentru bunul mers al afacerii lor, iar unul din trei respondenți (36%) menționează contribuția acestora la reducerea absenteismului în rândul salariaților.
Principalele motive pentru care companiile din România aleg să își motiveze salariații prin intermediul tichetelor de masă constau în optimizarea costurilor prin facilitățile fiscale (46% dintre respondenți). 36% dintre angajatorii care au participat la studiu consideră că acordarea tichetelor duc la creșterea motivării angajaților, cu impact direct asupra competitivității companiei, a atragerii și retenției de personal.
Citiți principiile noastre de moderare aici!