Femeile aflate în situații de risc și care devin mame beneficiază de un sprijin financiar, constând în tichete sociale în valoare de câte 2.000 lei/nou născut, susţinut din fonduri europene, prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD). Tichetele acoperă achiziția de alimente, scutece, îmbrăcăminte sau articole sanitare și medicale pentru mamă și copil.
[eadvert]
Direcţia de Asistenţă Socială Oradea identifică, verifică şi întocmeşte, prin serviciile de specialitate, listele cuprinzând categoriile de cupluri mamă – nou-născut cele mai defavorizate.
„În conformitate cu prevederile OUG nr.113/2022, sunt considerate eligibile şi pot beneficia la cerere de tichetele sociale pe suport electronic mamele care au născut începând cu anul 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului. De acest sprijin pot beneficia mamele cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, precum și cele care fac parte din familii beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Acestora li se adaugă mamele cu dizabilităţi, mamele aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, ale violenţei domestice, persoane dependente şi/sau care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate. De acest sprijin beneficiază și mamele care nu deţin acte de identitate şi care, din acest motiv, nu pot beneficia de drepturile civile, precum și mamele minore și mamele cetăţeni străini sau apatrizi proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina”, a explicat Consuella Govor, purtător de cuvânt al DAS Oradea.
Cererile pentru tichetele sociale pe suport electronic pentru mame și nou-născuții care au domiciliul în Oradea sau care locuiesc în Oradea (în situaţia mamelor care nu deţin acte de identitate) se depun la sediul DAS Oradea, situat str. Primăriei nr. 42, din Oradea, la Serviciul Relaţii cu Publicul şi Evaluare Iniţială.
Citiți principiile noastre de moderare aici!