Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) au semnat miercuri 21 decembrie contractul, în valoare de 1,53 miliardede lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni (lotul 2), aferentă obiectivului „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ.
[eadvert]
Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune Aghireș – Poieni, în lungime de 36,53 km.
Lucrări
În cadrul proiectului vor fi executate lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltale de mișcare Stana și Brăișoru, punctele de oprire Aghireș, Jebuc și Bologa, modernizarea lucrărilor de artă – trei poduri, 67 podețe, două tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II), un pasaj superior, un pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.
De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente distanței Aghireș – Poieni sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
►pasaj pietonal subteran la Huedin (construcție nouă);
► clădire nouă de călători în stația Poieni;
►panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 11,748 km;
►rampă de încărcare-descărcare în stația Huedin;
►substație nouă de tracțiune în zona stației Poieni.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Obiectivul generalal contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizăriivolumului de mărfuri transportate.
După finalizarea proiectului viteza de circulație a trenurilor va crește la 160 km/h la trenurile de călători și 120 km/h la trenurile de marfă.
Anterior au fost semnate contractele pentru Lotul 4 Aleșd – Frontieră și Lotul 3 Poieni – Aleșd. Mai rămâne de semnat contractul pentru Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș.
Reamintim faptul că, linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor-Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR.
Trimite articolul
XDoamne ajuta, sa fie de bun augur semnarea contractelor in vederea modernizarii-reabilitarii la nivel mondial a liniei ferate Cluj-Napoca-Oradea, frontiera. Sa speram ca vom apuca in aceasta viata o calatorie cu … TGV-ul in Romania. Totusi sa nu exageram, daca vom circula cu 100-160 km/h pe aceasta linie va fi o mare realizare.
Daca nu e aeroport macar sa ajungem mai repede la Cluj sa putem zbura si noi
Biletul pentru acest “tren de vis” va fi mai scump decât biletul de avion Londra – New York.
Mare realizare, altii de 80 de ani circula cu vitezele astea. Intre Londra si Edinburg circula un tren clasic cu aburi, care atinge 160 la ora