Elevii din clasele a IV-a au susţinut, miercuri, prima probă a Evaluării Naţionale. Copiii de clasa a IV-a care au susţinut, miercuri, testările naţionale au avut de rezolvat două teste diferite.
„Subiectele au fost exact ca modelele publicate pe site-ul Ministerului Educaţiei, după care am lucrat, numai că au primit alte texte. Unul dintre texte a fost despre lebede şi altul despre creioane colorate. Testul pe care l-am primit a fost foarte uşor”, a declarat un elev din clasa a IV-a.
Elevii au avut de rezolvat două tipuri de teste, unul despre lebede şi altul despre creioane colorate. Ambele texte primite, întinse pe două pagini, au fost poveşti cu tâlc.
După lecturarea textului cu creioanele colorate ori a celui cu lebedele, copiii au avut de răspuns la câte 15 întrebări. Elevii de clasa a IV-a au avut la dispoziţie 60 de minute pentru rezolvarea testelor.
Evaluarea se desfăşoară în clasele în care învaţă elevii, elevii putându-şi păstra aşezarea în bănci normală.
Verifică atenţia, nu cunoştinţele
Cu toate că la clasă studiază intensiv Gramatica Limbii Române, textele nu au cuprins nicio întrebare din această materie, iar unele cadre didactice din Oradea presupun că prin aceste texte s-a urmărit mai degrabă verificarea atenţiei elevilor, decât cunoştinţele teoretice.
Potrivit ministrului Educaţiei, testele elaborate pentru clasa a IV-a vizează: evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română, evaluarea competenţelor de matematică, iar pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.
Subiectele pentru evaluare au fost elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE).
Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA – PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA – TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a).
Ministrul Educaţiei declara că scopul acestor evaluări este de a avea un tablou foarte clar legat de nivelul de pregătire al elevilor în diferite momente.
Fact box:
Calendarul evaluărilor naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a:
28 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba română
29 mai 2014: Clasa a IV-a – Matematică
30 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba maternă
2 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba română
3 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba maternă
4 iunie 2014: Clasa a II-a – Matematică
5 iunie 2014: Clasa a VI-a – Limbă şi comunicare
6 iunie 2014: Clasa a VI-a – Matematică şi Ştiinte ale naturii
Citiți principiile noastre de moderare aici!