MiTo nu este doar frumoasa, este si interesanta. Pentru a puncta acest capitol este necesar sa amintim de sistemul DNA: Dynamic, Normal si All Weather, cele trei module actionate manual prin care ii poti cere modelului cum sa se comporte.
Motor
Masini.ro a testat versiunea dotata cu motorul 1.4 litri Turbo si 155 de cai putere. Propulsorul supraalimentat scoate toti caii din dotare la 5.500 rpm si beneficiaza de un cuplu maxim de 230 Nm , realizabil la 3.000 rpm. Puterea este transmisa punctii fata prin intermediul unei cutii de viteze cu 6 rapoarte, care prezinta ADN-ul sportiv la care ne puteam astepta de la un model de peste 150 de cai. Cursa schimbatorului este precisa, dar putin cam lunga pentru primele doua trepte. Motorul raspunde genial la apasarea pedalei de acceleratie. In modulul Dynamic, pedala acceleratiei face ca motorul sa urce extrem de repede in turatii si sa dea puterea de care ai nevoie pentru a ridica nivelul adrenalinei.
MiTo este un model Alfa Romeo iar acest lucru nu doar ca se vede, dar se si aude. Zgomotul propulsorului turbo este unul demential, o adevarata incantare pentru urechile cunoscatorilor. Relatia motor – DNA este lucrul cel mai important al versiunii de top din gama lui MiTo. La orice pornire a motorului, Alfa MiTo ruleaza automat in regimul “Normal”. In acest regim, motorul nu impresioneaza cu nimic, vehiculul aratandu-se destul de lent si relativ cuminte. Actionare butonului de schimbare a modulului de rulare si trecerea la Dynamic ne demonstreaza intreaga mostenire sportiva de care dispune marca italiana. In modulul Dymaic totul se schimba.
Actionarea pedalei de aceleratie primeste un raspuns imediat, suspensiile devin mult mai tari, directia este mult mai precisa, masina se transforma intr-un adevarat bolid. In linii mari putem spune ca MiTo exceleaza ca si comportament sportiv in modulul Dynamic, dar spre deosebire de late versiuni motorul Turbo aduce potenta in orice alt stil de rulare. Motorul sufera, insa, la capitolul consum. Producatorul italian anunta 8.5 litri consum in mediul urban, dar in conditii reale de trafi aglomerat, cu un rulaj in proportie de 80% in modulul Dynamic, cifrele consumului au urcat pana la 10.5 litri la 100 km.
Feeling Tot ceea ce inseamna senzatie, Alfa Romeo MiTo ti-o ofera fara sa pornesti motorul. Privind-o din exterior si pasind atent in interiorul tineresc si remarcabil de placut, MiTo te cucereste indata. De la calitatea materialelor, pana la look-ul tineresc si sportiv al modelului, trecand prin diversitatea sistemului DNA si beneficiind de puterea generoasa a unui motor de 1.4 litri raportat la o masa totala de putin peste 1.200 kg, Alfa MiTo reprezinta o pledoarie excelenta pentru o emotie mai mult decat impresionanta.
Cu performante foarte bune pentru clasa subcompacta, Alfa MiTo nu face decat sa mai bifeze niste puncte suplimentare. MiTo accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8.0 secunde si are o viteza maxima de 215 km/h, impresionant pentru un vehicul atat de mic. In ceea ce priveste tinuta de drum, vehiculul raspunde in functie de doleantele clientului. Mai precis, in functia de setarea DNA-ului, Alfa Romeo MiTo va fi mai agresiva, mai dinamica sau mai moale si mai confortabila. Suspensiile sunt setate in directa legatura cu DNA-ul, lucru care ofera o libertate deplina celui aflat la volan. Inginerii italieni au tinut sa creze o masina care sa indeplineasca toate tipurile de gusturi privind condusul si au reusit.
In consecinta, modelul italian se comporta excelent in orice conditii de vreme, lucru la care contribuie setarea “All Weather”, si in orice stil de pilotaj. Cei care doresc sportivitate, pot negocvia viraje imposibile pentru o masina mica la viteze mari cu Dynamic, cei care doresc confort si siguranta, pot beneficia din plin de aceasta in modulul Normal.
Design
Nu exista o masina care pleaca in acest moment din fabricile oricarei uzine auto din lumea-ntreaga care sa o poata depasi pe Alfa MiTo la acest capitol. Manuel Diaz este slefuitorul acestei bijuterii. Remarcabila din orice unghi ai privi-o, la orice detaliu, Alfa MiTo exprima profilul unui coupe, inspirata fiind din liniile lui 8C Competizione, si se exprima prin detaliile unei gingasenii sudate pe 4 roti.
Designul tineresc nu este lipsit de nostalgia epocilor romantice ale automobilismului, nu pierde din agresivitate, din tinuta sportiva, si intregeste cele mai frumoase calitati pe care le poti atribui unei masini. Interiorul continua senzatia de fiori pe care ti-o da exteriorul. Bazata pe plaftorma lui Grande Punto, MiTo se rezuma, in ceea ce priveste interiorul, doar pe cateva detalii nesemnificative, restul fiind lapte si miere. La fel de tineresc ca si exteriorul, la fel de elegant, la fel de spectaculos. Cam asa se poate descrie habitaclul noului model Alfa. Calitatea materialelor si excelenta executie a finisajelor sunt motive suplimentare de lauda. Alturarea de rosu si negru este una mai mult decat castigatoare in cazul lui MiTo. Imbinarea celor doua culori dau un aspect deosebit materialului care imbina scaunele si creaza o senzatie de “wow” celor care privesc plansa de bord sau fatetele usilor.
Pret
Alfa Romeo MiTo are un pret de plecare de 13.990 de euro cu TVA pentru Romania, un pret mai mult decat decent avand in vedere oferta generoasa a modelului italian. Versiunea testata de Masini.ro, echipata cu motorul 1.4 Turbo de 155 cai putere are un pret de pornire de 17.820 de euro cu TVA, iar varianta de top ajunge la 19.250 de euro.
Sursa: Masini.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!