„Este un hub de conexiune rutieră foarte important, care va duce la dezvoltarea mediului de afaceri din Oradea. Valoarea totală a investiției a fost 15 milioane de euro, din care 10 milioane sunt din fonduri europene și 5 milioane reprezintă contribuția municipiului Oradea. Pentru realizarea acestei investiții am parcurs în ultimii ani o procedură anevoioasă, prin care am solicitat terenul de la Ministerul Finanțelor. Anul trecut, în luna mai, s-a emis Hotărârea de Guvern prin care acest teren ne-a fost transferat în proprietate. Apoi, din luna mai până la finalul anului, constructorii au reușit să finalizeze investiția, deși aveau ca termen un an de zile. Doresc să le mulțumesc pe această cale pentru implicarea și efortul depus”, a precizat primarul Florin Birta.
[eadvert]
Proiectul a fost implementat de Primaria Oradea prin Directia Management Proiecte cu Finanțare Internationala, finanțarea fiind asigurata prin Programul Operațional Infrastructura Mare.
În cadrul proiectului s-au construit două linii de cale ferată de aproximativ 700 de metri fiecare, care vor fi utilizate pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor ce vor fi transportate prin intermediul centrului intermodal.
Totodată, s-a construit o platformă de beton între cele două linii de cale ferată, o clădire administrativă de tip container în care să se desfășoare partea logistică și parcarea pentru camioane.
Terminalul intermodal a fost împrejmuit, iluminat și racordat la rețelele de utilități.
Lucrările au fost realizate de asocierea formată din SC COSTA VOC IMPEX SRL – lider de asociere si ASFAMIXT SRL – asociat.
„Oradea rămâne un model de referință la nivel național. În spatele proiectelor de infrastructură stau parcurile industriale, o industrie vie foarte importantă pentru ceea ce înseamnă crearea de locuri de muncă și atragerea de investitori. Felicitări pentru modul în care știți să dezvoltați economic orașul! Proiectele ce țin de conectivitate vor aduce un potențial uriaș. De aceea, atât centura orașului, cât și drumul de legătură cu Autostrada A3 sunt foarte importante pentru conectivitatea orașului”, a spus ministrul Finanțelor, Marcel Boloș.
Terminalul Intermodat a fost predat către Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO), care a încheiat deja un contract pentru operarea intermodalului cu S.C. Routier European Transport S.A. (Lider) și Cabooter Intermodal BV (Asociat 1).
Funcțional de anul viitor
Operarea terminalului va începe cel târziu pe 1 ianuarie 2025, până la această dată operatorul fiind desemnat să parcurgă procedurile necesare în vederea obținerii avizelor și autorizațiilor necesare operării.
Primarul Florin Birta a precizat că terminalul intermodal urmează să fie completat cu încă două linii de cale ferată, după ce sediul celor de la Direcția Antifraudă și Direcția Regională Vamă va fi mutat în Parcul Industrial nr. 1, aproape de această zonă.
„Am încheiat un protocol de colaborare cu Ministerul de Finanțe și ne-am asumat că le vom construi un nou sediu, acesta de aici urmând să fie mutat, pentru a putea realiza investiția cu patru linii de cale ferată. Suntem în discuții avansate cu cei de la Antifraudă și de la Vamă, iar până la finalul lunii martie vom încheia un contract pentru realizarea SF-ului pentru un nou sediu, urmând ca până la finalul lunii mai să fie finalizat studiul și apoi să demareze licitația pentru construcția unui alt sediu în Parcul Industrial nr. 1”, a spus primarul Florin Birta.
Municipiul Oradea va deveni astfel un hub pentru transportul de mărfuri datorită faptului că este situat în apropiere de Autostrada Transilvania și drumul expres Oradea-Arad, iar calea ferată Cluj – Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va fi electrificată. C
entrul intermodal va fi conectat printr-un drum de legătură la E60/DN1. Prin implementarea proiectului, zona va deveni un puternic nucleu economic la nivelul întregii regiuni Nord – Vest.
Trimite articolul
XSi inainte erau doua terminale cargo, cdl din Velenta si Episcopia. Nu dezinformati ca de acum. Era si inainte
Cinci milioane din bani oradenilor pentru o investitie straina si una privata da chiar mi se pare o hotie poate bani din chirie nu se vor intoarce nici o data dar cei cinci milioane au fost din taxele noastre pentru o investitie cu nici un folos pentru oradeni o investitie la cateva sute de metri de terminalul Ebit din Episcopia, concurenta e buna dar acest terminal va deservi firmei Rutier din Cluj va crea cateva locuri de munca dar pe bani oradenilor care platesc taxe impozite marite in folosul altora si terminalul Ebit este tot al unor clujeni frati Nicoriciu finatatori BT
Vai ce mare realizare, doar ca e al 3-a terminal din oras.
Oradea a fost si va ramane un nod intermodal. Nu inteleg de ce cele vechi au lasate in uitare iar, sa nu uitam sa amintim de triajul “baban” care in vremuri bune functiona 24 din 24 de ore. Din pacate totul in Romania este in uitare, paragina sau demolate. Raspunsul este lipsa productiei a miscarii masive a marfurilor si asta spune tot despre nivelul actual al Romaniei.
-
Trebuie distrus tot ce evechi in oras, stadion, zoo, case, depoul de tramvaie ca e teren bun de dat gratis pt Prima sa faca blocuri. Bani aruncati pe geam
-
Alea vechi erau comuniste, astea sunt pe stil nou, inventam apa calda, adevarat tot ceea ce este nou este de alta “generatie”, ce-i drept alta tehnologie.Mai este si fuga dupa terenuri, din ceea ce mai scumpe tocmai bune pentru dezvoltari imobiliare.Ce-i drept mai este un aspect, orasul s-a extins extrem de mult iar, toate acestea au ramas in plin oras. Daca era dupa mine multe din capacitatile industriale le stramutam in afara orasului, nu pur si simplu daramate si numic in loc. Ma tot intreb unde sunt utilajele de mare precizie si tehnologie avansata de la “Infratirea” sau multe alte intreprinderi din Oradea ?
-
S-a ajuns cu hoția prea departe sau ăștia din primărie sunt idioți. Bagi 5 mil. euro, închiriezi cu 300 mii pe an, adică recuperezi investiția după vreo 17 ani! Mai mult încă mai cheltuiesti câteva milioane în plus cu mutarea sediului antifrauda și construcția a 2 linii de cale ferată, ceva incredibil. Nu mai vorbim de pasajul de 1 km și drumul nou de 2 km, totul pentru confortul un privați pe banii noștri! Acesti țărani ce ne conduc ar trebui trimiși urgent la pușcărie.
Stimati concetateni,nu stiu daca sunteti la curent cu activitatea de transport intermodal,ce implica si ce inseamna.Terminalele din Velenta si Episcopia sunt terminale de marfa,cu totul altceva.