Oradea accesează 10 milioane de euro pentru construirea centrului intermodal de mărfuri din Episcopia Bihor, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Studiul de fezabilitate realizat initial, în 2015, prevedea valoarea investiției la 25 milioane lei. Edilii transmit acum că finanțarea de 10 milioane ar reprezenta doar prima etapă a proiectului.
Limitarea e impusă de finanțator dar și de faptul că, dată fiind structura exploatării ulerioare – terminalul ar urma să fie exploatat de un operator privat, s-a dezbătut și aspectul că finanțarea ar semăna prea mult cu un ajutor de stat.
În ultima ședință de Consiliu Local au fost aprobate noile estimări de const pentru proiectul reactualizat al terminalului intermodal cu acces la transportul rutier şi feroviar în zona Gării CFR din Episcopia Bihor, precum şi exproprierea a 10.500 metri pătraţi de teren, pentru care municipalitatea va plăti proprietarilor 744.000 lei.
„Am decis să reactualizăm indicatorii, să renunțăm la două linii de cale ferată din intermodal și anumite depozite care nu erau construite în acea zonă și nu ne mai atingem nici de clădirea Vămii din Oradea”, a declarat primarul Florin Birta.
Proiectul inițial prevedea patru linii de cale ferată, cu platforme betonate de încărcare-descărcare a mărfii, spaţii de depozitare pentru mărfuri, locuri de parcare pentru tiruri, clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru agenţii economici. Totodată, urmau să se construiască, pe ambele părţi ale Căii Borşului, benzi de colectare a traficului greu, iar deasupra sensului giratoriu de la intrarea în parcul industrial Eurobusiness un pasaj suprateran.
Noul proiect conține două linii de cale ferată, o platformă de beton între ele, o clădire administrativă de tip container în care să se desfășoare partea logistică, parcare pentru autovehicule grele și ușoare.
Terminalul va dispune și de un portal cu cântar, cu camere video pentru inspecție, platformă și căi de acces. Durata de realizare a investiției va fi de 24 luni.
Trimite articolul
XS-au întins prea tare și le este frică să nu cumva să fie nevoie să finanțeze cu mai mulți bani din putere proprie. Va fi un mare fâs acest terminal, se va aglomera repede și va fi exact ca în cazul aeroportului Oradea, mereu va trebui extins, alt proiect, alți bani aruncați în vânt.