Aeroportul Oradea a solicitat avizul arhitectului-şef pentru construirea terminalului cargo în incinta aerogării. „Proiectantul a instituit două zone de protecție care delimitează terminalul pe latura de nord și sud. Prima zonă de protecție pe latura de nord este definită de o fâșie de 30 m, vizavi de Centrul NATO, o zonă interzisă construcțiilor, dar care va fi folosită pentru amenajarea drumului de incintă și a unei zone verzi. A doua zonă de protecție e reprezentată de un coridor verde cu lățimea de 18 m, necesar ca zonă tampon față de zona de locuințe”, a spus Radu Fortiș, arhitectul-șef al orașului. Potrivit unui comunicat al Primăriei Oradea, terminalul “este un proiect deosebit de important pentru îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale, care va antrena după sine accesibilitatea regiunii şi mobilitatea bunurilor şi serviciilor, care împreună vor duce la o dezvoltare economică durabilă”. Proiectul a primit aviz favorabil în Comisia Municipală de Urbanism și Amenajare a Teritoriului (CMUAT), urmând să fie obținută autorizația de construcție.
[eadvert]
Terminalul cargo va fi realizat de firma CTPark România, câștigătorul licitației organizată de Consiliul Județean Bihor pentru acest proiect. Investiția CTPark se ridică la peste 32 de milioane de euro în următorii doi ani, fiind de aproape nouă ori mai mare decât suma minimă stabilită în caietul de sarcini. Potrivit ofertei depuse de companie, pentru construcția clădirilor (depozite și hangare) va fi alocată suma de 25,7 milioane de euro, iar pentru calea de rulare, platforma de acces, rulare și garare a aeronavelor, respectiv acces auto, și platforma de garare aferentă terminalului este prevăzută suma de 6,4 milioane de euro. Jb – G.A.
Investița va fi derulată în trei faze:
· prima fază a proiectului, în sumă de 10,9 milioane Euro și care reprezintă 34% din totalul investiției propuse, va începe în trimestrul IV al anului 2021 și se va derula pe parcursul anului 2022;
· a doua fază a proiectului, în sumă de 11,8 milioane Euro și care, împreună cu prima fază, reprezintă 71% din totalul investiției, se va desfășura pe parcursul anului 2023;
· a treia fază a proiectului, în sumă de 9,4 milioane Euro și care, împreună cu faza unu și doi, reprezintă 100% din investiție, se va desfășura pe parcursul anului 2023.
Trimite articolul
XAvionele de transport marfa cu incarcatura utila peste 20000 kg au nevoie de o pista de aterizare/decolare de lungime 2500 m,pista Aeroport Oradea este de 2100 m.Investitie marca bolovan.
-
Poate nu sti ca sunt avioane de marfa ATR care nu au nevoie de 2500 de metri. Ori poate nu sti ca se vrea accesarea de fonduri europene pt lungirea pistei? Ori comentezi sa te afli in treaba? Esti total neinformat,dar comentezi.Oricum stai linistit ca nu o sa aterizeze Antonovuri..deci…
-
Avionele de care vorbesti pot sa transporte pina la 5000 kg incarcatura utila sint folosite mai ales in transportul militar si nu in transportul internetional al marfurilor.Motivul:costuri ridicate pt.a transporta cantitate redusa de marfuri.EX marele firme de curierat DHL,FEDEX,UPS,detin avioane cargo cu incarcatura utila peste 30000kg.Degeaba prelungeste pista,daca companile de transport aerian vor fi obligate sa plateasca pe linga multiplele taxe si servicii sitaxa de zgomot pt. aterizari la O radea.La capetele pistei se afla Nojoridul si Oradea,directiva EU.Deci la ORADEA nu o sa aterizeze Antonvul 226 din cauza pistei(nici daca sa mareste)si din cauza taxelor foarte mari de aterizare si servicii de Aeroportul Oradea,nu sint firme care ar necesita un asemenea transport.Aeroportul Oradea este un aeroport cu servicii foarte scumpe.Aeroportul Timisoara este mult mai agreat de transportatori pt.facilitatile financiare acordate firmelor.Bolovanul are impresia ca transportul aerian de marfuri si pasageri functioneza dupa habarnismul care il caracterizeaza in toate faptele.
-
Da,probabil firma care investeste 32 de milioane de euro in terminal nu a facut niciun studiu de piata.Iti dai seama ca il asculta orbeste pe Bolojan,si arunca 32 de milioane pe vorbe.Chiar crezi ca CTPark,o companie imensa,prezenta in mai multe tari nu are un studiu de piata sa vada daca merita investiti bani sau nu? Te intreb numa…cat despre ATR in zona militara…nu stiu,probabil,ceea ce stiu eu de ex armata Romana are Hercule.Sunt multe firme de curierat,nu doar DHL,TNT…sunt alea mai micute care au ATR-uri.Vezi ca si la Cluj aterizeaza ATR-uri interesant ca acolo le renteaza cu atatea taxe…nu?
-
Ce conteaza cat costa? Banii nu se arunca, merg in buzunarul firmelor de casa. Ce conteaza ca va merge sau nu.
-
ATR ?
-
-
La Arad functioneaza de cativa ani un terminal Cargo la aeroport. Se vad avioanele care-l deservesc de deasupra de pe soseaua in regim de autostrada care inconjiara ca o centura Aradul.
Si nici unul nube de dimensiunile care le publici tu aici.
Si
Nici la ei pe Aeroportul Arad nu au pista mai lunga ca la Oradea.
Un aeroport mic comparativ cu Timisoara sau Cluj.
Exact ca si cel de la Oradea.
Deci …, ma lasi ?
Bate-ti gura la coasă in alta parte.-
Baga-ti vederea la un cosult oftamologic,esti un orb cu permis de conducere.
-
-
-
Nu este neinformat.
Vrea sa pară!
Aia care-l platesc ptr. postari, ii spun totul exact.
Inclusiv cam care ar fi directiile de actiune si modul de a lovi vesnic in Bolojan si in ceea ce face acesta ptr. Oradea.
Este un postac la serviciu (nu numai de serviciu), inclusiv de Craciun.
Si este PSD-ist sau de stanga.
In orice caz anti Bolojan si anti PNL sau oricine ar fi pe dreapta esichierului politic.
Platit de cei de stanga.
El, oricum, tot la comanda va posta in continuare.
Dumnezeu sa ii ajute exact dupa cum face!
Ptr. ca a acceptat sa fie unealtă la ordinari.-
Reciprocitate.
-
-
-
Si cu marfa va fi ca si cu pasagerii, un fiasco, Cu pista se mai poate demola prin jur sa il faca mai mult
-
Da.
Confirm.
Pe Aeroportul Arad functioneaza un Terminal Cargo de cativa ani.
Deservit de avioane care aterizeaza si decoleaza pe pista Aeroportului Arad care are lungime de 2000 metri si latime de 45 metri.
Am stat in chirie o perioada lunga de timp in Arad.
Cei care-s curiosi, sa mearga sa vada diferentele actuale intre Arad si Oradea.
Mentionez ca Aradul s-a dezvoltat imens in perioada amilor 2002 – 2011, care coincide si cu perioada de glorie a lui Basescu, nașul lui Falca, fostul primar al Aradului.
Dar cam bate pasul pe loc in ultimii 10 ani.
Asta a permis unui oras ca Oradea ca sa ii ia fața, asa cum se spune.
Si este un motiv intemeiat ptr.care am revenit in zona mea folclorica, renunțand la Arad.
Chiar daca am avut job-uri bine platite acolo.
Le-am regasit si aici cand am decis sa revin.
Si ma mandresc ca Oradea a ajuns lider in …. Orasele faptelor bune!-
Din punctul de vedere al venitului mediu, nu bate pasul pe loc, este inaintea orasului faptelor bune (la fel ca jumatate din resedintele de judet din Ardeal).
-
-
se face terminal cargo dar zboruri nu sunt aproape deloc!
Dacă tot așa greu se va obține și autoritățile de construcție , veți avea surpriza ca, ungurii să termine cele 7 cargouri anunțate în proiect lor pentru Ungaria, în urma anunțului de acum 2 ani făcut de primăria Oradea. O să plătim prostia făcută și cu tergiversarea construirii aeroportului Oradea in favoarea Debrețin ului . La asta ne-a ajutat atunci și UDMR-UL.
-
Ungurii nu au inceput cu constructile,au obtinut prima data aceptul de la IATA (Asociatia TRANSPORT INTERNATIONAL)pt. fiecare terminal,fara autorizatie , nu poti executa transport aerian de marfuri,apoi au inceput constructia terminalelor.
-
Da ce informat esti tu despre bucataria interna a ungurilor! Nu cumva esti un sovin cu fierea verde de ura impotriva romanilor!? La orice se face, hop si tu cu injuraturile si manipularile!
-