La finalul acestei luni expiră termenul până la care Primăria obligă toţi orădenii să aibă montate, pe faţadele caselor şi ale blocurilor, plăcuţe cu numele străzii şi numărul adresei respective.
„În această perioadă, Poliția Locală îi va înștiința prin poștă pe cei care nu au numere administrative privind obligația de a le monta până la data de 31 iulie. În situația în care nu se respectă această obligativitate, începând cu luna august 2017 se vor face verificări de către Poliția Locală, urmând să se aplice sancțiuni contravenționale, cu valori cuprinse între 100 de lei pentru apartamente și până la 400 de lei pentru clădirile colective”, transmite Primăria printr-un comunicat de presă, cu precizarea că „această decizie a Consiliului Local a fost luată în vederea identificării cu ușurință a imobilelor, prioritate necesară în acțiunile de salvare a vieții oamenilor aflați în situații de urgență, de către echipaje ale Ambulanței, SMURD, Pompieri etc.”.
Birocraţie în plus
Primăria a emis pretenţia, a instituit amenda, dar percepe 10 lei taxă pentru emiterea unui certificat de nomenclatură stradală acolo unde situaţia nu e clară.
„Vă facem cunoscut faptul că, în situația în care nu este stabilită nomenclatura stradală corectă pentru imobilul dvs., afișarea numărului administrativ se va face în urma solicitării de către persoanele interesate a unui certificat de nomenclatură stradală, care se va emite în regim de urgență (maximum 2 zile) de către Primăria Oradea”, informează Municipalitatea. Totuşi, demersul firesc ar fi fix invers: acolo unde Consiliul Local a emis hotărâri de schimbare a denumirii, de exemplu, Primăria să se ocupe de informarea cetăţenilor, în loc să-i pună pe drumuri.
Mai ales că cererea pentru obţinerea unui certificat de nomenclatură stradală trebuie însoţită de o copie a actului de identitate sau a CUI-ului, în cazul agenților economici, copie după extrasul de Carte Funciară – în cazul blocurilor de locuințe este necesară Coala Funciară Colectivă a blocului, un plan de amplasament, topografic sau cadastral (acest act nu este necesar pentru blocurile de locuințe), plus dovada achitării taxei de 10 lei.
În prima şedinţă ordinară din acest an, Consiliul Local a stabilit obligativitatea montării numerelor administrative pe toate imobilele oraşului.
Ce prevede Hotărârea de Consiliu Local:
Art. 2. Numărul administrativ poate fi aplicat sub formă de plăcuţă sau cifre şi litere în relief. Dimensiunile, forma geometrică şi conţinutul plăcuţelor, respectiv dimensiunea cifrelor şi literelor, sunt cele din Anexa 1 la prezenta Hotărâre.
Art. 3. Plăcuţele cu numărul administrativ, respectiv cele cu denumirea străzii, care nu sunt deteriorate şi corespund din punct de vedere al dimensiunilor, formei şi conţinutului cu modele din Anexa 1 la prezenta Hotărâre, se menţin pe amplasament.
Art. 4. Amplasarea plăcuţelor cu numărul administrativ se va face astfel:
– în cazul caselor individuale/cuplate şi în cazul locuinţelor din casele colective, dimensiunile maxime ale plăcuţei vor fi de 20×20 cm, iar amplasarea, de regulă în dreapta intrării principale, la o înălţime convenabilă: 1,8 – 2 metri de la nivelul trotuarului;
– în cazul blocurilor de locuinţe, deasupra intrării principale, la fiecare scară, conform anexei;
– în cazul parcelelor fără costrucţii – pe unul dintre stâlpii împrejmuirii de la frontul străzii;
– în cazul apartamentelor, într-o casă colectivă, numărul apartamentului va fi amplasat pe intrarea principală în apartament.
Citiți principiile noastre de moderare aici!