Aflat la Oradea în dubla sa calitate de președinte executiv al PSD și încă ministru de Finanțe, Eugen Orlando Teodorovici a devoalat motivul pentru care continuă să se amâne semnarea contractelor pentru loturile 2 și 3 ale autostrăzii din Bihor, Biharia – Chiribiș și Chiribiș – Suplacu de Barcău. Este vorba, desigur, doar despre lașitatea factorilor de decizie din structurile guvernamentale.
Teodorovici a fost întrebat de JURNAL BIHOREAN & BIHON.RO de ce Guvernul Dăncilă nu a reușit să emită Ordonanța de Urgență cu care ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a tot lăudat, din primăvară încoace, care să îi dea posibilitatea Companiei Naționale (CNAIR) de a semna contractele pentru marile proiecte de infrastructură – vezi cazul loturilor A3 din Bihor, fără ca Statul Român să mai fie grevat de tergiversări perene, cauzate de contestații, cum este cazul contestației Strabag pentru lotul Biharia – Chiribiș.
În condițiile în care ministrul Cuc s-a tot plâns de lipsa de colaborare a colegilor din Executiv, motiv pentru care OUG s-a pierdut pe traseu, iată că Teodorovici mai vine cu o castană, în stilu-i caracteristic: „Cu sau fără OUG, nu se schimbă cu nimic situația. Nu sunt de acord cu această Ordonanță. Nu ai nevoie de OUG care să spună că trebuie să semnezi, când legea spune deja că poate să semneze dacă Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) confirmă adjudecarea licitației”.
Funcționari fricoși la CNAIR
Teodorovici crede că aceste contracte cruciale de lucrări, cum sunt cele pentru loturile de autostradă 2 și 3 din județul Bihor, pe relația Biharia – Chiribiș – Suplacu de Barcău, nu se semnează tocmai din cauza lașității funcționarilor. Iată ce zice Teodorovici: „Nu vreau să creez un sistem după oameni, nu pot modifica legile după chipul și asemănarea unui funcționar. Este vorba doar despre personalul din autoritatea contractantă, CNAIR în speță, care trebuie să cunoască legea atunci când CNSC spune că contractul a fost atribuit corect. Numai că, din păcate, este efectul acelei perioade când funcționarii se temeau și vor întărirea prin lege a acestei posibilități”. Așadar, Teodorovici îl exonerează pe colegul său din Guvern, ministrul Cuc, care, în timpul mandatului său, nu a menționat niciodată că, de fapt, legea permite semnarea contractelor la autostradă o dată ce sunt confirmate de CNSC, chiar dacă ulterior au fost contestate în instanță! „Asta a fost dorința lui, dar eu pot fi mai tranșant. Dl Cuc are presiunea de a livra, dar și presiunea sistemului”, afirmă Teodorovici. De mai bine de un an se amână semnarea contractelor pentru loturile de autostradă amintite, în detrimentul economiei naționale. Recent, după moțiune, Cuc a restructurat CNAIR, dând afară peste 30 de șefi și șefuți. Însă contractele tot nu le-a semnat. Să vedem cât de breaz va fi noul ministru.
Trimite articolul
XAutostrada transilvania este dovada certa a neputintei si incompetentei guvernelor de dupa 2000 care au tergiversat semnarea contractelor si finalizarea acestei autostrazi, guvernantii impreuna cu cei de la CNAIR au sabotat realizarea acestei autostrazi atat de necesare,
Nu mai prostiți lumea
Nici măcar nu aveți bani ca să faceți ceva…
Și dacă ați avea banii, i-ați fura.
Psd un partid pentru infractori
AFARA din Oradea, zdrentelor. Nu aveti ce sa cautati aici!
Scoate – ți pozele astea cu boraturile astea de psd-i