Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Dumitru Voloşeniuc, a anunţat ieri că, pentru ca lucrările de reabilitare şi modernizare a interiorului Teatrului de Stat să fie finalizate, ar mai fi nevoie de încă 9,3 milioane de lei noi!
„În 2009 s-au decontat 2,3 milioane de lei noi, în cont mai rămânând 625.000 RON. Pentru 2010 ar trebui să mai investim alte 9,3 milioane de lei noi, împreună cu Primăria, pentru ca lucrările să fie finalizate”, a spus Voloşeniuc. Vicele de la Judeţ s-a declarat şi el neplăcut surpins de cuantumul foarte ridicat al sumei ce mai trebuie „băgată”-n clădirea teatrului.
Reţeta financiară după care se finanţează lucrările la teatru e următoarea: Consiliul Judeţean alocă bani Primăriei care mai departe alocă fondurile către şantier. Consiliul Judeţean e instituţia tutelară a Teatrului de Stat, însă clădirea aparţine Consiliului Local Oradea. Din 31 martie 2009, Legislativul local o administrează prin Administraţia Imobiliară Oradea (AIO), când clădirea a fost transferată de la CJ Bihor. „Am înţeles că şi Primăria va contribui cu unele fonduri. Să vedem cu cât”, a spus Voloşeniuc.
Întrebat dacă teatrul va fi redat folosinţei anul acesta, Dumitru Voloşeniuc a evitat să dea un răspuns.
În interiorul Teatrului mai trebuie montate scaune, fotolii, tapetarea lojelor. De asemenea, trebuie achiziţionată tehnica pentru scenă, lumini, sistem de aierisire, scenă rotativă, cortine… La toate acestea se adaugă manopera şi alte lucrări de construcţii.
Gata anul acesta?
„Din octombrie încoace firmele Constructorul Sălard şi Amandinus din Ungaria lucrează non-stop. Rămâne să vedem cum vom sta cu finanţarea şi pe mai departe”, ne-a spus directorul Teatrului, Lucian Silaghi.
Din 15 decembrie 2007, Teatrul de Stat Oradea nu îşi mai desfăşoară activitatea în imobilul din Piaţa Ferdinand. Aşadar, au trecut deja doi ani…
Ilie Bolojan e mai optimist decât Voloşeniuc. Primarul a declarat pentru JB că doreşte ca Teatrul să fie funcţional până pe 15 octombrie, când se împlinesc 110 ani de la inaugurarea lui: „Dacă unii l-au făcut într-un an şi jumate, vom încerca să-l terminăm şi noi ceva mai repede, astfel încât pe 15 octombrie să fie gata. Primăria a preluat şantierul în toamnă. Ce a fost înainte nu e problema noastră”, ne-a spus Bolojan.
Calin Corpas
Citiți principiile noastre de moderare aici!