„Colegii vor să dovedească că și cei din Oradea sunt alături de cei care sunt în greva foamei la București. Au fost mișcări similare și la Satu Mare, Cluj sau Timișoara, ei au blocat orașul. Cei din Oradea au cerut spațiu în parcare la Arena, joi, de la ora 10:00 la ora 13:00”, a declarat pentru Bihon.ro Mircea Dulca, administratorul unei firme de taxi din Oradea.
El insistă că orădenii susțin cele cinci puncte pe care le vor introduse în lege, prin care s-ar limita și s-a controla mai strict activitatea celor care fac transport alternativ de persoane cu Uber sau Bolt.
„Așa cum suntem noi limitați, 4 la mia de locuitori, să fie și ei. Colegii au propus să fie permise 2 mașini de „alternativ” la mia de locuitori. În plus, să fie și ei emblemați, ca noi. Să se vadă și elementele lor de identificare. Au doar niște ecusoane pe parbrize, care nu se văd, din cauza sticlei fumurii. Să fie emblemați pe ușa mașinii, cum suntem și noi”, este o altă cerință a taximetriștilor.
Fără închiriere sau comodat pe mașini!
Activitatea de taximetrie e condiționată de obligația ca șoferul să aibă în proprietate sau leasing mașina cu care lucrează, explică Dulca. În context, taximetriștii consideră că o atare obligație ar trebui impusă și celor care fac transport alternativ.
„Să se elimine contractele de comodat și închiriere pentru mașini. Acum, poate face oricine acest serviciu cu orice mașină. Noi, taximetriști, trebuie să fim proprietari sau să avem contracte de leasing pe mașini. Ei așa sunt, că pot lua mașina unei mătuși sau a altei rude, să facă transport de persoane cu ea, la Oradea, de exemplu. Mai e un punct ca firmele sub care lucrează să fie înregistrată în România și să plătească aici taxe”, explică administratorul.
Astfel, taximetriștii insistă ca și șoferii Uber/Bolt să își desfășoare activitatea în localitatea unde are domiciliul.
[eadvert]
Autorizația pentru protest a fost solicitată pentru 200 de mașini și e de așteptat să participe taximetriști de la toate firmele din Oradea.
Dulca estimează că în oraș sunt active în jur de 1500 de mașini Uber și Bolt, față de 870 de taximetre.
Ca atare, solicitarea pentru taximetre scăzut foarte mult, taximetriștii nu mai pot produce și stau degeaba pe stradă, în stațiile de taxi, de unde și nemulțumirea din branșă.
Protest în București
Taximetriştii, membri ai Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi (ANPOTRT) au intrat în greva foamei, după ce reprezentanţii Guvernului au cerut o lună pentru a analiza modificarea legislativă cerută de aceştia, a transmis AGERPRES, citându-l pe preşedintele organizaţiei, Remus Nedelcu.
Trimite articolul
XSă dispară taximetria, să fie numa bolt ,să le de-a cu tarif dinamic până le iese pe nas
TaximeTRISTII au trecut la bolt mai nou. Si de ce sa le limiteze? Ca asa vrea taximetristu? El cine e, vu ce se lauda? Ca refuza curse ca nu le convine distanta? Ca daca te simte ca nu esti din zona, te duce pe unde e mai lung sa ii iasa si lui un ciubuc? Sau baga aia ” cu aparat e x , fara aparat e y”? Sa fie tarif dinamic, macar stii dinainte cat e cursa, si nu cat vrea “maimuta”. Ti-r si scarba de unele masini de taxi. Plus ca au statii in care pana se aranjaza, blocheaza 2 benzi (vezi la pelican) si ii doare undeva ca nu se poate trece de ei. Vorba lui Micutzu “hai Mihaita, data viitoare tu esti primu’!”
-
Vorbesc prostii din auzite, tu si ala de mai sus cred ca nu aveti bani sa mergeti cu tramvaiul, ca de Bolt si Taxi cred ca nu ati fost in viata voastra. E de ajuns sa citim cometariile vostr sa ne dam seama ca sunteti niste ratati
-
Idioten kamarad. Am masini (da, la plural) si cand nu o iau, merg cu bolt. Da trebuie sa sari tu, trist taximetrist. Tot pe 2-3000 pe luna iesi? Altii fac banii aia in vreo 3 zile. Da au facut scoli si au un doctorat. Asa ca ne cam despart 3 biblioteci, idioten kamarad. Vezi ca ai o cursa, poate faci fraieru de 3 lei, pe drumul ala de il stii numai tu.
-
În 2003 primăria a limitat locurile și a impus cobditi obligând taximetrist sa investeascaintre 7000 si 10000 ca să rămână în bransa promițându-le limitarealicufilor la 1500 conform numărului de cetățeni acum au permis bolt uber sa între pe piața încă atâția asa nu au de unde sa își câștige traiul boltul vine cu tarife dinamice hoteluri în funcție de cerințe și romanu e mulțumit deși e furat zic eu
Cel puțin în Oradea sunt unele taxiuri puțin spus jegoase.
Eu unu mă uit să fie mașina curată.
Sunt taximetriști cu mașină impecabilă, aceia nu cred că au probleme cu clienții ba mai mult le poți da și ciubuc, dar unii au mașina imposibil de jegoasă.
Si eu vreau sa fac un protest pentru a da sapun taximetristilor ca put de-ti rup nasul si niste creier ca sa taca cand nu e nevoie sa iti explice de ce trebuie sa vina rusii sau sa votezi cu aur. Concurenta creste calitatea, ei neavand asa ceva, nu vor concurenta. Hai pa, mergeti ai lucrati la banda si taceti naibii din gura.
Niste puturosi care nu au mai vrut sa mearga la lucru pe program fix ….au vrut sa lucreze doar cand au ei chef , pe tarife de exterior daca nu erai atent si pe rutele care vor muschii lor ! …sigur ca e rau sa ai acum concurenta ! Cat despre disciplina e suficient sa va uitati cum ocupa statiile de autobuz , stau 10-15 in locul unde au dreptul doar 8 , se opresc unde vor , se intorc in intersectii , circula cu viteza excesiva nu-i intereseaza daca deranjeaza circulatia !!! Intr-un cuvant e in regula sa fie cineva si cu servicii de calitate !
Nu merită nimic taximetriştii să ,cei mulți conduc ca un bou,sunt indisciplinați
Taxime(tristilor)..tot ce veti obține…pierdere de timp, oamenii sunt sătui de voi și peste 75% prefera uber&bolt ! Înainte sa comentați de uber&bolt, trebuia sa va uitați în curtea voastră, 90 % nu aveti ce cauta în transport !
Numai de bine, ca comentariile va caracterizează
-
Sîc!
Doamne, iti multumim pentru Bolt si Uber pentru ca nu mai trebuie sa ne urcam in masinile acestor taranoi infecti de taximetristi. Am umblat cu ei 30 de ani si ne-au ajuns manelele, tigarile, transpiratiile, conversatiile inteligente pe care le purtau prin telefon si statie, mizeriile de masini, mizeria din masini si injuraturile specifice acestei branse de inculti.
Câți dintre cei care ați comentat sunteți clienți și câți alternativi??? Să o luăm pe rând : clienții sunt cei care vin la taxi și întreabă cu cât îl duc până în cutare loc!!! De parcă eu am în creier toate variantele de trasee între toate cartierele la diferite ore din zi sau noapte, din zile cu școală sau vacanță, la ore de vârf sau duminica la prânz… DOAR la GARĂ știi dinainte cât costă un bilet pana la București indiferent de flux, vacanță sau nu… La noi dacă prinzi un semafor în plus, automat e alt preț… Nu mai socotim devieri din cauza săpăturilor… Noi avem același tarif 365 de zile, chiar dacă e sărbătoare (Revelion, Crăciun, Paște, 1 Decembrie, e.t.c.) pe zi sau pe noapte… în oraș sau în exterior… Despre curățenie = or fi și câțiva dintre noi așa cum ziceți, dar e foarte simplu să refuzați mașină care vine la solicitare telefonică, sau atunci când deschideți ușa într-o stație taxi și nu vă place mirosul… curățenia… că șoferul e într-o ținută necorespunzătoare… că așa și pe dincolo… Dar nu pierdeți din vedere că EU, taximetristul, nu stau niciodată în spate în mașina pe care o conduc!!!!!!!! Toată mizeria și zgârieturile de pe uși, banchetă și noroiul sau praful de pe spătarele scaunelor din fata sunt făcute de clienți… Adică dintre aceia care comentați cât sunt de jegoase mașinile… Nu putem curața mașinile după fiecare client, cum nici autobuzele, tramvaiele, metroul NU sunt curățate la capăt de linie!!! Mă îndoiesc că alternativi fug la spalatorie auto între doi clienți!!! Voi, clienții, aveți capacitatea de a selecta taximetrele… Și aici apare CONCURENȚA… ca o mașină de la Fulger e curată, că o mașină de la City știe un traseu mai bun, că un anume dispecerat onorează toate comenzile 24/24…si exemplele pot continua… Nouă NU ne este frică de concurență, dar să nu socotim mere cu pere… Lucrul cu publicul e greu, la fel de greu cum nu poți mulțumii toți nuntașii la o nuntă… Cârcotași sunt pretutindeni… Ar mai fii multe de spus… Mă cenzurează redacția… 🙂
-
Fin pacate am avut tangenta cu unsingur taximetrist “corect” aici ma refer la toata toata tara, nu doar Oradea. Toti vor ne fenteze, investitii zero, doar banu sa vina. De cand a aparut bolt/uber nu am folosit taxi, si ca sa vezi… nici teapa nu am luat, ba mai mult las bacsis de fiecare data, masina curata, stii cand vine, stii cnad ajungi, far trasee cum ar fi “stiu eu un traseu mai bun” – ceea ce inseaman distanta mai mare si bineinteles mai multi bani. La bolt/uber, nu te intereseaza pe ce traseu se duce soferul, stii cat platesti de la inceput. Daca at elimina comunismul din voi (dragi taximetristi) si ati fi mai civilizati (inclusiv in trafic) si bineinteles sa fie la fel de comod sa comanzi un taxi ca si un bolt/uber, poate ati avea mai multi clienti. Din ce vad astea nu se vor schimba in curand, observ in fiecare zi ce se intampla in trafic. Bolt/uber nu sunt concurenta pentru taxi, pentru concurenta ar trebui sa fiti la aproximativ acelasi nivel dar ei sunt cu muuult peste taxi.
-
Daca nu va e frica de concurenta, faceti un sistem de rating, sa pot comanda online un taxi, unul pe care-l vreau EU, nu dispeceratul. Si sa pot da rating si sa pot vedea rating-ul.
Ce zici? Ah, stiu, nu tine de tine, tu doar lucrezi la o firma. OK, atunci taci si lucreaza acolo. Daca nu ti-e frica de concurenta, du-te undeva unde exista concurenta.
-
Exact din motivele enumerate de tine mai sus, lumea alege bolt sau Uber.
P.S. acest protest va reduce mult ,nr. de licențe taxi !!!
Corect ar fii ca fiecare sa fie taxat la fel ,si conditionat la fel. Atat taximetristii cat si cei de la Bolt presteasa servicii de transport, atunci ambii trebuie sa respecte aceleasi reguli, asta cer defat taximetristii si mi se pare corect.
Nu ii corect ca cei de la bolt sa aibe anumite facilitati in plus fata de taximetristi.
Atât Fulger cât și City au propriile aplicații prin care puteți comanda mașina… Mulți dintre noi avem P. O. S. – uri pentru a facilita plata cu un card bancar… Ce tot veniți cu tot felul de motive… Avem on-line…. Mai trebuie ca și voi să vreți…
Taximetristii nu vor si ei un loc de munca cinstit?!