Din 2010, românii care-şi vor achiziţiona autoturisme noi cu Euro 4 vor fi nevoiţi să plătească taxă de poluare. În luna iunie a acestui an, Comisia Europeana (CE) a trimis o scrisoare de somare prin care solicita României să modifice legislaţia în ceea ce priveşte aplicarea taxei pe poluare pentru autoturisme.
Comisia consideră că prevederile legislaţiei româneşti, conform cărora taxa pe poluare se suspendă pentru anumite autovehicule, însă creşte pentru anumite maşini de ocazie provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor maşini de ocazie, protejând industria naţională a autovehiculelor noi. „Nu mi se pare corect aplicată taxa de poluare. Eu mi-am cumpărat un Ford cu Euro 4, din 2006 din Germania şi sunt obligat să plătesc taxa de poluare, pe când unul care-şi cumpără un Logan Euro 4 din România nu este obligat. Loganul lui poluează mai puţin decât Fordul meu”, se întreabă Liviu Vasile din Oradea.
Se va plăti
Problema se va rezolva va în zicala cu „capra vecinului”. De la 1 ianuarie 2010 se va plăti taxă de poluare şi pentru maşinile noi cu Euro 4.
„Am purtat discuţii intense cu cei de la Comisia Europeană şi nu putem prelungi suspendarea de la plata a taxei pentru maşinile noi Euro 4”, a anuntat, marţi, ministrul interimar al Mediului, Elena Udrea.
În prezent, potrivit OUG nr.7/2009, se exceptează de la obligaţia de plată a taxei pe poluare autoturismele cu norma de poluareEuro 4 a căror capacitate cilindrică nu depăşeşte 2.000 de centimetri cubi, precum şi utilitarele cu norma de poluare Euro 4, care se înmatriculează pentru prima dată în România sau în statele membre ale UE. Suspendarea taxei în cazul acestor categorii de autovehicule se va aplica până la data de 31 decembrie 2009 inclusiv.
Dan Birta
Citiți principiile noastre de moderare aici!